Dependency Tree

ln94209_64

Date19
Source typenws
Year19
Annotation statustamw
Subsettrain-6
Genrenews
Text typepub

Select a sentence

s-1 Zámek čeká na střídání stráží
s-2 Akademie Dobříš chce nájemní smlouvu jen do vyhodnocení konkurzu
s-3 Pavel Janáček
s-4 Dobříšský zámek letos v létě po takřka pěti desítkách let opustili spisovatelé.
s-5 Zároveň se odtud odstěhovala i Mozartova akademie, postgraduální hudební škola pro mladé interprety z celého světa, kterou tu od roku 1993 provozovala Evropská Mozartova nadace Alaina Coblence.
s-6 Děkanka Coblencových kurzů Hanna Arie Gaifmanová, ve Spojených státech působící profesorka české literatury a středoevropské kultury, jejíž rodina z Dobříše pochází, ovšem s akademií do Krakova neodešla a počátkem července odevzdala na ministerstvo kultury projekt nové Akademie Dobříš.
s-7 Fond kultury chce opatrnost
s-8 Ráda bych pokračovala v tom nejdůležitějším, co tu vzniklo: v radosti z hudby.
s-9 Okamžitě jsem získala ohromnou podporu mezi českými hudebníky, říká.
s-10 Jmenuje například Zuzanu Růžičkovou, Petra Ebena, Milana Slavického, Pražákovo kvarteto.
s-11 Minulý týden přijela do Prahy podepsat nájemní smlouvu na dobříšský zámek.
s-12 Z podpisu však zatím sešlo.
s-13 Dobříšský zámek patří od léta Státnímu fondu kultury, jehož hospodaření v souvislosti s aférou České Lotynky a zastavených pražských domů U Černé Matky boží a U hybernů prověřuje Nezávislý kontrolní úřad.
s-14 Deklarovaným úmyslem ministerstva je nalézt provozovatele zámku konkursem, který by se měl uskutečnit do jara příštího roku.
s-15 Nikoho nekritizuji, opatrnost chápu, říká Gaifmanová.
s-16 Nikdy jsem také nechtěla, aby kontrakt podepsali na dlouhou dobu nebo bez konkurzu.
s-17 Šlo mi zatím jen o pronájem do doby, než bude konkurz uzavřen.
s-18 Pokud bychom v něm neuspěli, v pořádku, příliš dlouho jsem žila na Západě, aby nevěděla, že nemusím vždycky vyhrát.
s-19 Vedení ministerstva se doufám přesvědčí, že pro náš projekt nepředstavuje žádné riziko.
s-20 Navíc provoz zámku stojí poměrně hodně peněz i v době, kdy je prázdný.
s-21 Jediný hlídač- a na Dobříši je jich potřeba víc- stojí za rok půl milionu.
s-22 My bychom objekt udržovali a jako nájem odevzdávali Státnímu fondu kultury dvacet procent z čistého zisku.
s-23 Sponzorování Akademie Dobříš se ujala Nadace Českého námořního divadla, není však sponzorem jediným.
s-24 Nadace pracuje na přestavbě a přípravě zámořské lodi, jež pod českou vlajkou a pod jménem Thalia vypluje v dubnu a v různých světových přístavem bude předvádět divadelní a operní produkce.
s-25 Souhlasila jsem se spoluprací za podmínky, že na lodi budou i koncerty, uvádí Gaifmanová.
s-26 Pedagogickou činnost na Dobříši přitom žádná komercializace nepostihne, oboje bude přísně oddělené.
s-27 České námořní divadlo získá v Akademii Dobříš základnu pro přípravu operních inscenací, ti nejlepší absolventi dobříšských interpretačních kurzů angažmá a neobvyklou příležitost vystupovat.
s-28 Komorní hudba je škola tolerance
s-29 Akademie Dobříš se chce opírat o některé pedagogy, kteří na Dobříši vedli kursy v minulosti, mezi nimi Alexandra Lonquiche, Anthonyho Newmana, Radovana Vladkovi, Eduarda Brunnera, Hatto Beyerle.
s-30 Nesoutěžím, nepřebírám, tvrdí ovšem autorka projektu.
s-31 Studium být na rozdíl od Mozartovy akademie placené (patnáct set dolarů za trimestr).
s-32 to ekonomické, ale i výchovné důvody, tvrdí Gaifmanová.
s-33 Mívala jsem na Dobříši pocit, že co je zadarmo, toho si člověk neváží.
s-34 Při čtyřiceti žácích vystačí toto školné údajně i na stipendia pro čtvrtinu účastníků kurzů.
s-35 Peníze by pro studium na Dobříši neměly být překážka, země studentova původu by ovšem neměl být důvod, říká Gaifmanová.
s-36 Odmítá tak jistou vnějškovou političnost Coblencova programu, kde třetinu studentů museli vždy tvořit hudebníci ze střední a východní Evropy.
s-37 Tolerance ano, ale přes hudbu.
s-38 Komorní hra je škola tolerance sama od sebe, tvrdí.
s-39 Místo formálně praktikovaného humanitního studijního programu by děkanka Gaifmanová ráda rozšířila kurzy o workshop speciální preventivní medicíny.
s-40 Co může muzikant dělat proto, aby neměl profesionální deformace, se na hudebních školách zatím nevyučuje nejen v České republice, ale většinou ani jinde ve světě.
s-41 Cestou newyorského právníka Alaina Coblence, který se v České republice uvedl pokusem získat Stavovské divadlo, nechce jít Akademie Dobříš také při veřejné koncertní činnosti.
s-42 Spíše než na pořádání velkých festivalů věří Hanna Arie Gaifmanová na pravidelné koncertování na Dobříši i v Praze a na spolupráci s tím, co tady v dané oblasti existuje.
s-43 Máme také zájem dodávat pravidelné koncerty do nově zpřístupněné Novoměstské radnice, poznamenává.
s-44 Výuka by měla na Dobříši začít v lednu.
s-45 teď začíná být pozdě na rozesílání přihlášek, uzavírá Gaifmanová.
s-46 Doufám a věřím, že se situace mezi námi a ministerstvem vyjasní tento týden.

Text viewDownload CoNNL-U