s-1
|
Pro
vědomí
souvislostí
|
s-2
|
Recenze
|
s-3
|
HUDBA:
Vzpomínáte
si
na
Miroslava
Macháčka,
jak
naléhavě
vančurovsky
šeptal
ve
středometrážním
dokumentu
Praha,
neklidné
srdce
Evropy
režisérky
Věry
Chytilové?
|
s-4
|
Nejdůležitější
je
vědomí
souvislostí.
|
s-5
|
Vědomí
věcí
kladných
a
záporných.
|
s-6
|
A
pohled
otevírající
široký
obzor,
znělo
z
plátna
jako
krédo
snímku
i
jeho
autorky.
|
s-7
|
Mladý
americký
trumpetista
Roy
Hargrove
takové
vědomí
souvislostí
obdivuhodně
naplňuje.
|
s-8
|
Prokazuje
to
nejnovějším
albem
svého
kvinteta
s
pěti
tenorsaxofonovými
hosty,
kteří
jako
sólisté
skupinu
postupně
rozšiřují
na
sextet.
|
s-9
|
Stanley
Turrentine,
Johnny
Griffin
i
Joe
Henderson
jsou
velké
saxofonové
individuality
a
každý
z
nich
kromě
originálního
tónu
vládne
i
neopakovatelným
a
vyhraněným
způsobem
hry.
|
s-10
|
Pokud
si
je
třikrát
pozorně
poslechnete,
počtvrté
je
už
pravděpodobně
poznáte
po
hlasu.
|
s-11
|
Generačně
by
mohli
být
prarodiči
členů
kvinteta,
ale
při
improvizaci
nad
domluvenou
harmonickou
strukturou
na
věku
záležet
nemusí.
|
s-12
|
Další
dva
tenorsaxofonoví
hosté
-
hvězdy
Branford
Marsalis
a
Joshua
Redman
-
jsou
kvintetu
věkově
blíž.
|
s-13
|
Roy
Hargrove
svým
osobitým
způsobem
hry
navazuje
na
stylistiku
trumpetisty
Clifforda
Browna
(1930-1956),
ale
studoval
i
způsob
hry
Lee
Morgana
(1938-1972),
Milese
Davise
(1926-1991),
a
hlavně
o
pár
let
staršího
kolegy
Wyntona
Marsalise
(nar.
1961).
|
s-14
|
Hargrove
střídá
trubku
s
křídlovkou
a
jeho
kvintet,
v
němž
vynikají
tenor
a
sopránsaxofonista
Ron
Blake
a
klavírista
Cyrus
Chestnut,
se
saxofonovými
hosty
zní
jako
malý
bigband.
|
s-15
|
Dynamickými,
zvukově
barevnými
možnostmi,
a
především
krásnými
harmoniemi
Roy
Hargrove
Quintet
pokračuje
v
tradici
skupiny
Jazztet,
která
excelovala
na
přelomu
let
padesátých
a
šedesátých,
aby
po
čtvrtstoletí
při
svém
znovuobnovení
hrála
snad
ještě
lépe.
|
s-16
|
Jindy
zase
Hargrove
připomene
zvuk
skupiny
Jazz
Messengers
Arta
Blakeyho
nebo
Horace
Silver
Quintet.
|
s-17
|
Jeho
invenčně
bohatá
hudba
však
míří
z
minulosti
k
budoucnosti.
|
s-18
|
Měřítkem
autoritativního
amerického
měsíčníku
Down
Beat
dávám
tomuto
CD
plný
počet
pěti
hvězdiček.
|