Dependency Tree

ln94204_100

ProjectPDT
Genredescription

Select a sentence

s-1 Pro Hradišťan i Redla je folklor bez hranic
s-2 Ivan Hartman
s-3 Ve zlínském studiu Ivo Viktorina byla právě dokončena nahrávka rockové skupiny AG Flek a folklórního souboru Hradišťan.
s-4 Toto spojení není náhodné a vyplývá z mnohých předchozích společných vystoupení Hradišťanu s AG Flekem, případně s lídrem kapely, písničkářem Vlastou Redlem.
s-5 Snažili jsme se vyvarovat toho, aby se naše fúze projevovala v každém okamžiku záznamu, vysvětluje Redl způsob práce při nahrávání.
s-6 Některé písně proto znějí poměrně čistě folklorně a jiné zase bigbítově.
s-7 Skupinu AG Flek, která rok a půl nehrála, letos Redl obnovil převážně s novými hudebníky.
s-8 V této sezoně stihl vystoupit prozatím jen na šesti festivalech, série dalších koncertů je přichystána na říjen.
s-9 AG Flek se jich zúčastní společně s Hradišťanema oba soubory živě představí repertoár z nového CD, které vydavatel - pražská pobočka firmy BMG - začne distribuovat rovněž začátkem října.
s-10 Deska shrnuje mou sedmiletou známost s primášem Hradišťanu Jiřím Pavlicou, říká Vlasta Redl.
s-11 Měli jsme možnost vydat koncertní podobu našeho společného repertoáru, tedy nahrávku, která vznikla předloni při vánočním koncertu v ostravské hale Tatranu, ale s Pavlicou jsme chtěli točit pořádně a ve studiu.
s-12 Zvolili tedy studio ověřené, ve kterém vznikly obě Redlovy sólové desky i poslední desky AG Fleku.
s-13 Zvukoví mistři Ivo Viktorin a Petr Vavřík, bývalí členové AG Fleku, zvukem nahrávky opět potvrdili, proč je jejich zlínské studio tak respektované.
s-14 Vedle Redla nazpívali sólově písně i zpěvačka Hradišťanu Alice Holubová a Jiří Pavlica.
s-15 Nejedná se však pouze o repertoár ryze lidový: například Husličky napsal Redl jako variaci na lidové písně, na desce nechybí ani Kainarova koleda Vracaju sa dom a zazní tu i dvě dílka Pavlicova.
s-16 Ta jsou sice 'úředně' považována za lidová, dobře informované kruhy však vědí, kdo je skutečným autorem.
s-17 Pocházejí totiž ještě z doby, kdy každá píseň musela procházet cenzorskými síty a jako lidová jimi prošla spíše, připomíná jejich minulost Redl.
s-18 (Například na letitém albu Hradišťanu Byla vojna u Slavkova tvoří Pavlicova nepřiznaná tvorba přibližně padesát procent.)
s-19 Podle Redla je Hradišťan v oblasti folkloru kapelou ostře sledovanou:
s-20 Překračuje totiž ortodoxní rámec folkloru a někteří se na Hradišťan koukají skrz prsty i proto, že nevystupuje v krojích.
s-21 Jiří Pavlica je totiž všestranný hudebník, což dokumentuje i nedávno vydané album Prší déšť, na kterém kromě jiných muzikantů spolupracoval s jazzovým klavíristou Emilem Viklickým.
s-22 Nahrávku desky Hradišťanu a AG Fleku rámují dvě často hrané starobylé písně ze Sušilovy sbírky - Vandrovali hudci a Smrti, které před širším publikem proslavil především Jaroslav Hutka.
s-23 Jsou to takové svorníky desky, říká o nich Redl.
s-24 V dnešní době je zpravidla nepoužitelné všechno, co je starší než čtrnáct dní.
s-25 Proto je dobré vracet se ke zdrojům, jejichž kvalitu potvrdil čas.
s-26 Člověk ostatně nikdy nenapíše nic sám za sebe a vždycky jen přetváří to, co do něho vstoupilo.
s-27 Nechci ale hudbou vytvářet jakékoli hranice, protože moravský folklor je jedním z nejživějších na světě a společný kořen s folklorem bretonským, skotským nebo irským...
s-28 Tím kořenem je muzika starokeltská.
s-29 Třeba píseň Vandrovali hudci je právě o tom.

Text viewDownload CoNNL-U