Dependency Tree

ln94200_171

ProjectPDT
Genreessay

Select a sentence

s-1 Videoklipy - útěk ze světa slov
s-2 Jana Soprová Starší jsou nedůvěřiví nebo přímo odmítaví, mladí bezprostředně nadšení.
s-3 V každém případě můžeme tvrdit, že klipová kultura je hitem dneška.
s-4 Útržkovité vidění, rychlé střídání představ, míchání reality a fantazie, citace tradiční symboliky, transmutace, parafráze...
s-5 Ti, co kroutí hlavami, nerozumí a nechápou, zároveň instiktivně varují.
s-6 Před čím?
s-7 Výzkumy, týkající se mozkových funkcí a smyslového vnímání, došly v tomto směru k některým překvapujícím závěrům, při kterých mediálním pesimistům jistě naskočí husí kůže.
s-8 dávno bylo vědecky prokázáno, že dvě poloviny mozku slouží různým účelům.
s-9 Levá se podílí především na analytických procesech, mj. vytváření řeči a porozumění mluvenému slovu, pravá polovina slouží především k úkolům spojeným s prostorem a k hudebním výkonům.
s-10 Jinak řečeno - vpravo sídlí pocity, vlevo rozum.
s-11 Levá polovina abstrahuje, počítá, nevnímá čas, racionálně zdůvodňuje a transformuje pocity do systému jazyka.
s-12 Pravá vypracovává podněty paralelně, dává jim celkový tvar a umožňuje je vnímat jako celek, vztahující se k realitě, umožňuje člověku obrazům porozumět, v obrazech snít, mít plastické prostorové pocity.
s-13 Vědci v souvislosti s tím dokázali, že na základě těchto poznatků lze určité psychické poruchy léčit, ale zároveň zažitý způsob vnímání narušit.
s-14 Dokázali například, že levou polovinu mozku lze velmi snadno vyřadit z provozu tím, že si pustíme některý z typických videoklipů.
s-15 Optickým kanálem se tak do mozku pouští zcela nekontrolovaně dávka sex and crime.
s-16 Odtud pramení podvědomé nadšení některých mladých lidí, lehce proveditelná nabídka k útěku do oblasti prožívání.
s-17 Šikovný producent a režisér , jak namíchat vhodný koktejl.
s-18 Úspěch videoklipu závisí na tom, nakolik dokonale se podaří vytvořit uzavřený protisvět k záběrům z každodenního života.
s-19 Hudba a zvuk se stávají nerozlučnými spojenci, kteří společnými silami zablokují cestu k verbální polovině mozku.
s-20 Všimněte si, že slovům hudebních videoklipů často není rozumět, v tomto případě vůbec nejsou důležitá.
s-21 Aby se divák dostal do transu, je v klipech využíváno dávkování záhadnosti a tajemnosti.
s-22 Videoklipy působí jako sny - kolektivní denní sny mládeže, archaické sny generace.
s-23 Jsou plné archetypálních symbolů, hrdinů, princezen, kouzelníků, magických znaků, oblak dýmu, scén vytvářejících atmosféru strachu, lásky a boje.
s-24 Záleží jen na vás, nakolik se tímto rafinovaným světem někde na pomezí snu a skutečnosti necháte ovlivnit.

Text viewDownload CoNNL-U