Dependency Tree

cmpr9415_004

Date19
Source typej
Year19
Annotation statustamw
Subsettrain-8
Genredescription
Text typeinf

Select a sentence

s-1 Zdarma?
s-2 Nebrat!
s-3 Na padesát starostů měst v ČR obdrželo v závěru loňského roku nabídku Bety Olomouc k bezplatnému odběru dlažby.
s-4 Pro každého to byl celý kamion, představovaný 150 m 2 a cenou okolo 40 tisíc .
s-5 Podmínkou byl vlastní výběr ze 48 druhů dlažby v Ostravě-Hrabové.
s-6 Tři dny před akcí, kdy měli starostové nahlásit svůj zájem, se začaly naplňovat nejčernější představy.
s-7 Přihlásilo se jediné město.
s-8 Že by starostové nechtěli dlažbu ani zadarmo?
s-9 Forma reklamy
s-10 Zádrhel vznikl na městských úřadech.
s-11 Nabídka z Bety postupovala podle kompetencí nebo někde zůstala ležet.
s-12 Lidé z Bety žhavili telefony a dopisy hledali.
s-13 Postupně nacházeli a firma nakonec na akci předala 13 tisíc m 2 dlažby zástupcům 50 měst.
s-14 Byla však i starostka, která bez řádného přečtení dopisu tvrdila, že podobných nabídek mají denně mraky.
s-15 Beta chtěla touto formou prorazit na trhu s novou dlažbou a reliéfy.
s-16 Důvody pro
s-17 V podniku Beta, který vznikl po rozdělení Prefy Olomouc, je výroba dlažby jednou z řady druhů betonářského zboží.
s-18 To se vyrábí v šesti provozovnách na severu Moravy.
s-19 K rozhodnutí vyrábět dlažbu došlo po návštěvě stavební výstavy Bauma 1992 v Mnichově.
s-20 Podobný druh dlažby na našem trhu chyběl.
s-21 Další důvody pro zahájení výroby byly:
s-22 * Zámková dlažba, která zaplavila trh před čtyřmi lety, je příliš jednotvárná a nedává architektovi dostatek možností pro estetické ztvárnění ploch.
s-23 * Nový typ dlažby velkou pevnost oproti jiným typům (vyrábí se tlakem 600 tun) i při malé tloušťce a rozměrech 40x40, resp. 40x60 cm.
s-24 * Cena za m 2 může být srovnatelná s cenou za zámkovou dlažbu.
s-25 * Nový typ dlažby je možné vhodně prostorově kombinovat se zámkovou dlažbou okolo stromů, na okrajích chodníků a jinde.
s-26 Vše hovořilo pro.
s-27 Zařízení na výrobu dlažby německé firmy Henke zakoupila Beta za 40 milionů korun a další vyvolané investice dosáhly 20 milionů .
s-28 Výroba v provozovně ve Frýdku-Místku začala od 2. pololetí 1993 s možností denní produkce 700 m 2.
s-29 Vyrábí se však podstatně méně.
s-30 Naše původní představy se nenaplnily, říká Jiří Till , generální ředitel (na snímku).
s-31 Zároveň vypočítává, na co v počátečním nadšení zapomněli:
s-32 * Forma písemné nabídky nestačí, jde o leták či prospekt s průvodním dopisem.
s-33 Tištěnými materiály je dnes zákazník zavalen, těžko se v nich orientuje.
s-34 Na přímé nabídky poštou byla odezva slabá, odešlo na 15 tisíc dopisů.
s-35 * Písemnou formu je vhodné používat při nabídkách architektům a stavebním úřadům.
s-36 Poté však musí následovat bezprostřední kontakt, zákazník musí výrobek vidět a seznámit se s ním.
s-37 * Nutné jsou osobní návštěvy u osob, které volbu a nákup dlažby ovlivňují.
s-38 Dlažba z Bety je vhodná hlavně do center historických a lázeňských měst.
s-39 V Betě se poučili a začali znovu.
s-40 Třeba tak, že nabídli dodávky zdarma.
s-41 Že budou následoavat objednávky, jsou si jisti.
s-42 Jan Polák
s-43 Kontakt: Beta, a.s., Vejdovského 4, 772 11 Olomouc, tel.:(068) 522 53 95, FAX:(068) 522 58 28

Text viewDownload CoNNL-U