Dependency Tree

cmpr9410_016

Date19
Source typej
Year19
Annotation statustamw
Subsettrain-6
Genretopic_interv
Text typeinf

Select a sentence

s-1 záhlaví: Osobní investice
s-2 Kvalita znaleckých posudků kolísá
s-3 Slovo padělek je strašák, který při investování do obrázků trápí i ostřílené sběratele.
s-4 Vědí si s tím rady odborníci?
s-5 Zašli jsme do Národní galerie za Petrem Hartmanem z Odboru správy sbírek a výstav.
s-6 * Jste členem Komise pro výkup starožitností, která vykupuje cenná umělecká díla od starožitníků v rámci předkupního práva pro muzea a galerie.
s-7 Tato komise tedy vlastně povoluje, které věci se dají do prodeje.
s-8 Co když narazí na padělek?
s-9 Upozorníme starožitníka, ale on není povinen náš názor respektovat.
s-10 Proto také nezodpovídáme a nemůžeme zodpovídat za kvalitu a pravost věcí, které nabízí.
s-11 Některá starožitnictví se s námi radí.
s-12 Mají řadu obrazů vybavených posudky, které si dal udělat prodávající, ale kvalita těchto znaleckých posudků je velmi kolísavá.
s-13 * Takže se může klidně stát, že člověk koupí obraz se znaleckým posudkem a bude to padělek.
s-14 Ano.
s-15 To nelze vyloučit.
s-16 * Je možné odnést obrázek na posouzení do Národní galerie?
s-17 Národní galerie to normálně neprovádí.
s-18 Dělá to pouze v případě, kdy je obraz nabídnut k odkoupení, případně na vyžádání státních institucí.
s-19 Pracovníci Národní galerie nemohou vystupovat jako soudní znalci.
s-20 * Neexistuje tedy cesta jak spolehlivě zjistit, zda je dílo pravé?
s-21 Metody používající rentgen a křemíkové lampy dokáží leccos identifikovat.
s-22 Stáří obrazu se rozborem barev určí spolehlivě.
s-23 Provádějí to restaurátoři, ale je to dost drahé.
s-24 * Tak jako v jiných oborech podnikání jistě i v starožitnostech existují solidní a méně solidní firmy.
s-25 Jak by mohl člověk poznat, že se ocitl v místě, kde může snadno narazit na falzifikáty?
s-26 Varovat by ho mohlo například to, že obchod nesmírně široký sortiment.
s-27 Že prodává třeba bazarové věci, tedy partiovky.
s-28 Takový podnik působí dojmem spíš jakéhosi vetešnictví, než solidního obchodu s uměleckými předměty.
s-29 To je všechno otázka zkušeností.
s-30 Sběratel, kterým se však člověk stává po určité době, po úspěších i neúspěších, většinou dokáže tyto podniky rozlišit.
s-31 Ale téměř každý sběratel někdy naletěl.
s-32 * S čím ještě by měl být obeznámen člověk, který si chce koupit obrázek?
s-33 Uvidí-li věc, která bude signovaná známým jménem, bylo by dobré si srovnat v publikaci, jako je třeba "Rukověť sběratele" od Augusty, způsob podpisu.
s-34 Existují naprosto naivní padělky, kdy se tam prostě napíše Mánes a často to projde.
s-35 Člověk musí být každopádně velice opatrný a pokud se sám nevyzná, poradit se s nějakým sběratelem, výtvarníkem či restaurátorem.
s-36 * Zhodnoťte šance čtenáře přijít levně k unikátní věci.
s-37 Pokud jde o staré umění, je malá naděje, že by objevil u starožitníka zapomenutý předmět.
s-38 O tom se sice občas píše v novinách, ale ve skutečnosti tomu tak nebývá.
s-39 Dnes je také mnohem menší šance, že by se něco zajímavého dalo objevit třeba na venkově, protože ten systematicky objíždí řada překupníků.

Text viewDownload CoNNL-U