Dependency Tree

cmpr9416_003

Date19
Source typej
Year19
Annotation statusamw
Subsetetest
Text typeinf

Select a sentence

s-1 Carina se rodí na britských ostrovech
s-2 Profit byl ve výrobním závodě automobilky Toyota *
s-3 Za zlepšovací návrhy se neplatí
s-4 Automobilka Toyota razí zásadu, že výroba musí být co nejblíže k zákazníkovi.
s-5 V Evropě prodává více než 400 000 vozů ročně.
s-6 Proto se rozhodla zahájit zde také výrobu.
s-7 Plánuje pokrýt asi polovinu požadavků evropského trhu místní produkcí.
s-8 Za sídlo hlavního závodu si zvolila Británii.
s-9 ------------
s-10 Igor Pírek
s-11 -----------
s-12 Toyota začala v Británii s výrobou osobních vozů Carina po náročném výběru místa koncem roku 1992.
s-13 Její závod v Burnastonu v hrabství Derbyshire připomíná vzhledem spíše nemocnici.
s-14 Areál firmy je umístěn do původní zeleně a další tisíce stromů a keřů bylo vysazeno během výstavby závodu.
s-15 Výběr místa
s-16 Při výběru místa posuzuje Toyota v první řadě kapacitu domácího trhu.
s-17 V Británii se ročně prodají skoro dva miliony vozů, z toho skoro 60 000 od Toyoty.
s-18 Dalším kritériem je místní tradice ve výrobě automobilů, příslušenství a náhradních dílů.
s-19 Je důležitá proto, že od samého počátku výroby v Británii automobilka počítala s tím, že 60 % dílů bude britského a evropského původu.
s-20 V dalším období se zvýšit tento podíl na 80 %.
s-21 Pouze 5 % dílů se dnes dodává přímo z Japonska, zbytek je z jiných závodů Toyoty.
s-22 Nezanedbatelné jsou rovněž mzdové náklady v které zemi.
s-23 Britští pracovníci automobilky Toyota si ročně vydělají kolem 13 000 liber hrubého, což je přibližně o 50 % méně než berou dělníci v německých automobilkách, kde jsou nejvyšší mzdy v tomto oboru na světě.
s-24 Přitom úroveň pracovní síly v Británii zcela vyhovuje potřebám výroby.
s-25 Potvrdila to skutečnost, že hned při zahájení výroby byly kvalitativní parametry automobilů minimálně na úrovni japonských závodů.
s-26 Důležitá je rovněž výhodná poloha továrny pro 200 domácích i zahraničních subdodavatelů, protože Toyota drží zásoby pouze na 8 hodin výroby.
s-27 Může si to dovolit proto, že v každé chvíli přesný přehled o stavu zásob.
s-28 Velké díly jsou označovány jednotlivě a u malých součástek celé bedny zvláštním štítkem, který umožňuje sledovat pohyb a spotřebu dílů ve výrobě.
s-29 Z centrálního dispečinku podle toho upřesňují objednávky u dodavatelů, jejichž svoz zajišťuje jedna spediční firma v Británii a jedna v západní Evropě.
s-30 Výcvik předcházel výstavbě
s-31 Z Burnastonu vyjíždějí osobní vozy Carina E.
s-32 Výběr a výcvik těch, kdo je vyrábí, začal více než 18 měsíců před zahájením produkce.
s-33 Přihlásilo se nám na 30 000 uchazečů, ze kterých jsme přijali necelé dva tisíce , uvedl Alan Jones výrobní ředitel Toyota Burnaston (na snímku) .
s-34 Kvalitu jejich práce hodnotí "létající skupina" z japonské centrály, která pravidelně objíždí všechny závody Toyoty ve světě.
s-35 Základní výrobní skupinu britského závodu tvoří pět dělníků a jeden vedoucí.
s-36 Den začíná krátkou schůzkou, při které vedoucí skupiny informuje o denním úkolu.
s-37 Na výměnu názorů na řešení problémů na pracovišti, zlepšovací návrhy a novinky ve firmě je určeno pět minut dopolední přestávky.
s-38 Všeobecné vzdělání si mohou pracovníci zvyšovat pouze mimo pracovní dobu.
s-39 Firma jim proplatí náklady spojené se studiem v případě složení závěrečné zkoušky.
s-40 Motivací je perspektiva
s-41 V závodě v Burnastonu prakticky neznají fluktuaci.
s-42 Nedá se však říci, že jsou pracovníci motivováni finančně.
s-43 Mzdy jsou na úrovni jiných strojírenských oborů.
s-44 Zaměstnanci si mohou navíc koupit jedenkrát ročně nový vůz s 18% slevou, což je běžné u řady dalších automobilek.
s-45 Hlavním motivačním argumentem je soustavný rozvoj firmy, který se opírá o růst výroby a prodeje.
s-46 Zatímco loni bylo vyrobeno 37 000 vozů, letos to bude nejméně dvojnásobek.
s-47 V delší perspektivě se počítá s produkcí 200 000 automobilů, což si vynutí zvýšit počet zaměstnanců.
s-48 Nynější zaměstnanci tím mají větší šance na další pracovní růst.
s-49 Ve firmě je pravidlem, že vedoucí základních výrobních skupin se mohou ucházet o uvolněné místo vyššího vedoucího, který řídí pět základních skupin.
s-50 Zájemci o postup jsou nejdříve seznámeni s pracovními povinnostmi.
s-51 Všem je nabídnut zvláštní doškolovací kurz.
s-52 Poté výběrová komise rozhodne o novém jmenování.
s-53 Ti, kteří v závěrečné fázi neuspěli, mají prioritní právo účasti v příštím konkurzu.
s-54 Ke stabilizaci pracovníků v podniku výrazně přispívají i dobrá pohoda na pracovišti.
s-55 Projevuje se to například v snaze vylepšovat výrobní postupy tak, aby co nejlépe vyhovovaly konkrétní pracovní skupině.
s-56 Na každém pracovišti je mimo jiné možné zastavit linku ve chvíli, kdy pracovník nějaký pracovní problém, například nestačí dokončit operaci v požadované kvalitě.
s-57 Situaci mu okamžitě pomáhá řešit přímý nadřízený.
s-58 Ze zastavení linky se nikdy neobviňuje dělník.
s-59 Chyba se hledá ve výrobním postupu, nebo nástrojích.
s-60 Jednoduché problémy se řeší okamžitě, složitějším se věnují pracovníci ve zlepšovatelském hnutí.
s-61 Toyota razí filozofii, že se nápady a jejich realizace neodměňují, protože jsou výsledkem kolektivní práce a slouží ke zlepšení pracovních podmínek všech pracovníků skupiny.
s-62 Podle zkušeností managamentu tím odpadá řada problémů, například dohadování o tom, kdo je otcem původního nápadu.
s-63 text k foto: PRACOVNÍ PROSTŘEDÍ V BURNASTONU:
s-64 Všichni zaměstnanci jsou v jednotném oblečení a na pracovišti vládne vzorný pořádek.

Text viewDownload CoNNL-U