s-101
|
Jinou
důležitou
částí
naší
marketingové
strategie
je
zlepšit
naši
pozici
na
tradičních
trzích.
|
s-102
|
Souběžně
budeme
rozvíjet
distribuci
na
nových
trzích,
abychom
po
několika
letech
měli
vyváženou
distribuční
síť.
|
s-103
|
V
minulých
dvou
měsících
jsme
podepsali
dohody
s
distributory
v
Kolumbii,
Chile,
Bolívii,
Belgii
a
v
šesti
dalších
zemích
jednáme.
|
s-104
|
Připravujeme
také
první
distribuční
dohodu
na
Aljašce
a
během
krátké
doby
zahájíme
jednání
s
obchodní
skupinou
v
Mexiku.
|
s-105
|
*
Tatra
má
výrobní
kapacitu
kolem
15 000
automobilů
ročně.
|
s-106
|
Ukazuje
se
však,
že
tak
velké
množství
trh
zřejmě
není
schopen
absorbovat.
|
s-107
|
Nejdříve
jsme
učinili
určité
kroky
ke
snížení
výrobních
nákladů,
abychom
mohli
být
zdravá
společnost
při
nižších
prodejích.
|
s-108
|
Jestliže
budeme
moci
vyrábět
a
prodávat
zhruba
600
vozidel
za
měsíc,
budeme
zdravá
společnost.
|
s-109
|
Ale
máme
produkční
schopnost
vyrábět
možná
1500
aut
měsíčně,
ne-li
více.
|
s-110
|
Kdybychom
je
mohli
prodat,
tak
bychom
je
dokázali
vyrobit.
|
s-111
|
Takže
se
snažíme
rozšířit
prodej
do
více
zemí,
rozšířit
nabídku
výrobků
pro
různá
použití
a
uvidíme.
|
s-112
|
*
Přesto
-
jaký
je
prodejní
potenciál
Tatry?
|
s-113
|
Těch
15 000
aut
ročně
to
zřejmě
nebude.
|
s-114
|
Já
myslím,
že
za
tři
roky
i
těch
patnáct
tisíc
bude
možných.
|
s-115
|
Tatra
se
totiž
může
stát
dominantním
výrobkem
pro
použití
v
zemích,
kde
nejsou
silnice.
|
s-116
|
Ekonomika
těchto
zemí
se
začíná
zlepšovat.
|
s-117
|
Začínáme
s
přípravou
prodeje
našeho
vozidla
také
ve
Spojených
státech
amerických.
|
s-118
|
*
Říkal
jste,
že
Tatra
bude
zdravá
při
prodeji
zhruba
6OO
vozidel
měsíčně.
|
s-119
|
Teď
však
prodáváte
kolem
300
měsíčně.
|
s-120
|
Ano,
ale
nejsme
zdraví.
|
s-121
|
*
Zůstaneme-li
u
tohoto
přirovnání,
jste
blíže
uzdravení,
nebo
smrti?
|
s-122
|
Vloni,
když
jsem
sem
poprvé
přijel,
jsem
slyšel,
že
máme
dostatek
objednávek
na
výrobu
600
vozidel
měsíčně.
|
s-123
|
Když
jsme
však
začali
trvat
na
tom,
abychom
přijímali
objednávky
pouze
od
zákazníků,
kteří
jsou
schopni
zaplatit,
počet
objednávek
se
začal
snižovat.
|
s-124
|
Jednou
z
našich
potřeb
je
seznámit
s
našimi
výrobky
zákazníky,
kteří
mají
peníze.
|
s-125
|
Dost
brzy
musíme
buď
uspět,
získat
více
zákazníků,
anebo
snížit
náklady
tak,
abychom
byli
zdraví
při
výrobě
méně
než
600
aut
měsíčně.
|
s-126
|
Doufám,
že
se
nám
podaří
zvýšit
prodej.
|
s-127
|
*
Když
jste
přišli
do
Tatry,
mnozí
připouštěli
možnost
bankrotu
Tatry.
|
s-128
|
Na
jak
dlouho
je
toto
nebezpečí
podle
vás
zažehnáno?
|
s-129
|
Nikdy
jsem
se
nechtěl
účastnit
diskusí
o
bankrotu.
|
s-130
|
Bankrot
není
dobrá
alternativa
pro
zákazníky,
pro
zaměstnance
ani
pro
banky.
|
s-131
|
*
Jak
probíhá
vývoj
nového
modelu
nákladní
tatry?
|
s-132
|
Jsem
velice
potěšen
schopnostmi
našich
techniků.
|
s-133
|
Mile
mě
překvapilo,
když
jsem
zjistil,
jak
daleko
jsou
vývojové
práce.
|
s-134
|
Ale
nejdříve
musíme
posílit
prodej
a
marketing.
|
s-135
|
*
Počítá
se
s
nějakou
zásadnější
koncepční
změnou?
|
s-136
|
Připravujeme
nová
vozidla
na
rok
1996.
|
s-137
|
Zaujal
jsem
stanovisko,
že
prioritou
číslo
jedna
je
udržet
se
v
těch
tržních
kategoriích,
kde
jsme.
|
s-138
|
Tatra
by
měla
zůstat
typem
vozidla,
jakým
je.
|
s-139
|
Velmi
výkonným
vozem
pro
provoz
mimo
silnice.
|
s-140
|
Zde
není
možný
žádný
kompromis.
|
s-141
|
A
vedle
toho
by
měla
hledat
možnosti,
jak
rozšířit
uplatnění
i
pro
jiné
podmínky.
|
s-142
|
*
A
co
osobní
auta?
|
s-143
|
Už
jste
si
vyjasnili
jejich
další
budoucnost?
|
s-144
|
Dosud
ne,
k
tomu
by
mělo
dojít
během
několika
měsíců.
|
s-145
|
Potřebujeme
mít
automobil,
který
lze
prodávat
ve
větších
počtech,
aby
se
jeho
výroba
vyplatila.
|
s-146
|
To
by
vyžadovalo
mimo
jiné
velké
investice.
|
s-147
|
*
Z
vaší
odpovědi
spíš
vyplývá,
že
výroba
osobních
automobilů
v
Kopřivnici,
respektive
v
Příboře
nemá
velkou
perspektivu.
|
s-148
|
To
netvrdím.
|
s-149
|
Můžeme
zatím
uskutečnit
modernizaci,
najít
druhý
výrobek
a
časem
při
zlepšení
cash
flow
uvažovat
o
zavedení
výroby.
|
s-150
|
Je
opravdu
předčasné
dělat
nějaké
závěry.
|
s-151
|
*
V
čem
je
vaše
situace
v
Tatře
stejná
a
v
čem
se
liší
od
situace,
v
níž
jste
se
nacházel
před
lety
u
Chryslera?
|
s-152
|
Potíže
obou
společností
byly
podobné.
|
s-153
|
Přesto
si
myslím,
že
ve
dvou
věcech
se
dost
lišily.
|
s-154
|
Největším
problémem
Chrysleru
bylo,
že
mu
scházel
přiměřený
nový
výrobek.
|
s-155
|
Některé
byly
rozpracovány,
ale
k
výrobě
nebyl
připraven
žádný.
|
s-156
|
Naproti
tomu
Tatra
má
velmi
dobrý
výrobek.
|
s-157
|
Druhý
rozdíl
spočíval
v
tom,
že
společnost
Chrysler
byla
podstatně
větší
než
Tatra.
|
s-158
|
Je
snazší
učit
nové
techniky
managementu
ke
zlepšení
operací
v
Tatře,
protože
tam
je
méně
lidí
a
méně
těchto
operací.
|
s-159
|
*
V
čem
se
po
více
než
půl
roku
působení
v
Tatře
splnila
vaše
očekávání
a
v
čem
ne?
|
s-160
|
Splnila
se
v
tom,
že
výrobek
je
přinejmenším
tak
dobrý,
jak
jsem
očekával.
|
s-161
|
Naproti
tomu
věděl
jsem,
že
marketingové
a
prodejní
schopnosti
Tatry
jsou
problematické.
|
s-162
|
Ale
ukázalo
se,
že
je
to
ještě
horší,
že
právě
zde
je
největší
slabina
firmy.
|
s-163
|
Velmi
rychle
proto
usilujeme
o
zlepšení.
|
s-164
|
*
Nedávno
proběhla
světovým
tiskem
informace
o
tom,
že
odbory
v
United
Airlines
prosazují,
abyste
se
stal
generálním
ředitelem
této
jedné
z
největších
leteckých
společností.
|
s-165
|
Taková
nabídka
se
těžko
odmítá.
|
s-166
|
Pokud
ji
přijmete,
jak
dostojíte
svým
závazkům
v
Tatře?
|
s-167
|
O
této
záležitosti
jsem
nehovořil
s
žádnými
sdělovacími
prostředky,
v
žádné
zemi,
včetně
USA.
|
s-168
|
*
Tak
to
udělejte
nyní.
|
s-169
|
V
každém
případě
splním
všechny
závazky
k
Tatře.
|
s-170
|
Je
však
třeba
dodat,
že
k
dnešnímu
dni
nemám
ještě
podepsánu
žádnou
smlouvu.
|
s-171
|
*
Co
zamýšlí
vaše
společnost
udělat
s
15
procenty
akcií
Tatry,
které
obdržíte
v
případě,
že
smlouva
o
dvouletém
působení
v
Kopřivnici
bude
splněna?
|
s-172
|
Pohlížíme
na
ně
jako
na
dlouhodobou
investici.
|