Dependency Tree

wsj2448.cz

ProjectPCEDT

Select a sentence

s-1 Když Čína v roce 1979 otevřela dveře zahraničním investorům, výrobci hraček z Hongkongu byli mezi prvními, kdo vstoupili.
s-2 Dnes, kdy zhruba 75 % výrobků je vyrobeno v Číně, navrhuje Dennis Ting, předseda Hongkongské hračkářské rady, novou nálepku "Vyrobeno v Číně hongkongskými firmami."
s-3 Výrobce hraček donutilo k přesunu za hranice zvýšení cen pracovních sil a pozemků v této britské kolonii.
s-4 Avšak v těsném závěsu za střelbou v Pekingu 4. června kráčí obava hongkongského hračkářského průmyslu ze silné závislosti na Číně.
s-5 Ačkoli výrobci zdůrazňují, že výroba nebyla čínskými politickými nepokoji ovlivněna, hledají další místa.
s-6 Výrobci hraček i jejich zahraniční zákazníci vyjadřují nejistotu kvůli Čínské ekonomické a politické linii.
s-7 "Nikdo nechce mít všechna svá vajíčka v jednom košíku," říká David Yeh, předseda a výkonný ředitel International Matchbox Group Ltd.
s-8 A skutečně, Matchbox i další významní hongkongští výrobci hraček již dlouho před masakrem zakládali továrny v jihovýchodní Azii, a to především v Thajsku.
s-9 Jejich kroky byly částečně podníceny starostmi způsobenými zhoršením obchodních podmínek v jižní Číně.
s-10 Výrobci i zahraniční zákazníci říkají, že rozčleněním zdrojů nezamýšlejí stáhnout se z Číny.
s-11 Výrobní kapacity, které byly za poslední desetiletí v jižní Číně vybudovány, by nebylo snadné rychle okopírovat.
s-12 Zdroj levné pracovní síly, přístup k hongkongskému přístavu, letišti, bankám a podpůrnému průmyslu, jako například tiskárnám, udělaly z čínské provincie Guangdong prvořadé výrobní místo.
s-13 "Jižní Čína je nejkonkurenceschopnějším zdrojem hraček na celém světě," říká Henry Hu, výkonný ředitel Wah Shing Toys Consolidated Ltd.
s-14 Výsledky hongkongského obchodu ilustrují závislost hračkářského trhu na továrnách v zahraničí.
s-15 V roce 1988 export vnitrostátně vyrobených hraček poklesl oproti roku 1987 o 19 % na 10,05 miliard hongkongských dolarů (1,29 miliard amerických dolarů).
s-16 Naproti tomu reexport, především z Číny, vyskočil o 75 % na 15,92 miliard hongkongských dolarů.
s-17 Za prvních 7 měsíců roku 1989 klesl vývoz domácích produktů o 29 % na 3,87 miliard hongkongských dolarů, zatímco reexport se zvýšil o 56 % na 11,28 miliard hongkongských dolarů.
s-18 Výrobci říkají, že za jižní Čínu, kde je v hračkářském průmyslu zaměstnáno přibližně 120 000 lidí, není okamžitá náhrada.
s-19 " chceme, nebo ne, v nejbližších několika letech vude Čína hlavním dodavatelem," říká Edmund Young, viceprezident Perfecta Enterprises Ltd., jednoho z prvních velkých hongkongských výrobců hraček, kteří se přesouvají za hranice.
s-20 Zatímco výrobci a nákupčí hledají nová místa, soustřeďují se především na jihovýchodní Azii.
s-21 Několik velkých firem včetně Matchboxu a Wah Shing and Kader Industrial Co., výrobce hraček řízeného panem Tingem, založilo výrobní joint venture v Thajsku
s-22 Předmětem zkoumání jsou také Malajsie, Filipíny a Indonésie.
s-23 Protože v roce 1992 Evropské společenství odstranilo vnitřní tržní bariéry, několik hongkongských společností začíná uvažovat o Španělsku, Portugalsku a Řecku jako možných výrobních zemích.
s-24 Obavy z Číny přišly v době, kdy se hongkongský hračkářský průmysl zotavuje z náhlého poklesu trhu v roce 1987 a bankrotu dvou významných amerických firem - Worlds of Wonder Inc. a Coleco Industries Inc.
s-25 Hongkongští výrobci hraček říkají, že rozsáhlé škrty půjček a další finanční problémy způsobené problémy v roce 1987 utlumily lokální průmysl a způsobily utažení kreditní politiky a finančního managementu.
s-26 Průmysl oceňuje loňský a letošní rok jako čas zotavení, který povede ke zlepšení výsledků.
s-27 Přesto touží po hračce - "megahitu," která by pobláznila trhy ve Spojených státech, největšímu odbytišti hongkongských hraček a her.
s-28 Věc, která je pro firmy z kolonií nejblíže k představě o americkém megahitu, jsou letos "Želví nindžové," sada figurek vyráběných firmou Playmates Holdings Ltd.
s-29 Patnácticentimetrové umělohmotné želvy podle amerického komixu a televizního seriálu byly představeny v polovině roku 1988.
s-30 Výkonný ředitel Playmates, Paul Kwan, říká, že bylo prodáno 10 milionů Želvích nindžů, čímž se ještěrčí bojovníci dostaly mezi 10 nejprodávanějších hraček ve Spojených státech.
s-31 Pokud by během Vánoc trhy zůstaly stejně silné, což by hovořilo pro zhruba šedesátiprocentní podíl na americkém koncovém trhu hraček, mohly by podle pana Kwana Želví nindžové v roce 1989 vytvořit pro Playmates prodejní rekord.
s-32 Jiní hongkongští výrobci očekávají letos oproti roku 1988 své výsledky pouze mírně zlepšené.
s-33 Kromě toho, že chybí rychloobrátkové zboží, uvádějí pokračující dominanci Nintendo Entertainment System (drahá videohra vyráběná japonskou Nintendo Co. of Japan) na americkém trhu.
s-34 Těm, kdo kupují Nintendo, zbývá pouze málo peněz na útratu za jiné zboží.
s-35 Mnoho problémů výrobců hraček začalo dávno před čtvrtým červnem jako výsledek přetížené infrastruktury a pekingských úsporných opatření přijatých na konci minulého roku.
s-36 Výrobci hraček si stěžují, že během posledních dnů byla elektřina v Guangdongu k dispozici pouze tři dny v týdnu oproti dřívějším pěti jako výsledek příliš rychlé industrializace provincie, která převálcovala své výrobní možnosti.
s-37 Výrobci vylepšují samostatné elektrárny pro případ výpadku.
s-38 Bankovní kredit pro investice do Číny po 4. červnu rozhodně nevyschl.
s-39 Také se uvažuje o tom, zda pekingská vláda pevné ruky nezpřísní kontrolu Guangdongu, který je hlavní "laboratoří" pro politiku otevřených dveří a ekonomické reformy.
s-40 Naproti tomu výrobci hraček a další průmyslníci tvrdí, že Peking bude ve svých snahách o utužení kontroly nad proexportně orientovanou jižní Čínou krocen.
s-41 Říkají, že se čínský obchodní deficit prohlubuje a že zemi natolik chybí devizy, že si nedovolí překážet guandongské výrobě.
s-42 "Čínští vládci si musí vybrat, jestli chtějí řídit, nebo jestli chtějí export," říká pan Kwan z Playmates.

Text viewDownload CoNNL-U