Dependency Tree

wsj2227.cz

ProjectPCEDT

Select a sentence

s-1 Pokračující série skandálů na Ministerstvu pro bytovou výstavbu a rozvoj měst (HUD) je bohužel očekávaným výsledkem politiky odměňování za politickou podporu.
s-2 Nicméně zájmové skupiny, jako je Národní asociace stavitelů domů (NAHB), pokračují ve svém tlaku na Kongres kvůli zvýšení výdajů na své zvláštní zájmy.
s-3 Kent Colton, výkonný viceprezident asociace NAHB, tvrdí, že USA čelí mnohostranné bytové krizi - snížená dostupnost bytů pro ty, kdo kupují poprvé, zvyšující se bezdomovectví a nižší tempo výstavby bytů - to bude "velmi těžké" vyřešit "bez zvýšených federálních výdajů".
s-4 Na podnikatelských skupinách usilujících o vyšší vládní výdaje není nic neobvyklého.
s-5 Avšak asociace NAHB byla vytvořena v roce 1943 z organizace, která si udělala jméno tím, že bojovala proti návrhu Rooseveltovy administrativy na převzetí veškeré chráněné bytové výstavby.
s-6 Během let se tato asociace stala aktivním členem koalice daňových poplatníků, která prosazuje takové iniciativy, jako je pozměňovací návrh zákona na vyrovnaný rozpočet.
s-7 Nicméně v otázkách týkajících se, ehm, bydlení...
s-8 "Rozpočet ministerstva HUD poklesl od roku 1980 o více než 70 %," tvrdí Colton.
s-9 "Vzali jsme víc než spravedlivý podíl.
s-10 Nevadilo by mi, kdyby ostatní programy byly zasaženy podobně."
s-11 To, že asociace NAHB podporuje dotace, nemá souvislost s nynějším nedostatkem prostředků na bytovou výstavbu; asociace NAHB podporuje spoustu veřejných programů léta.
s-12 Jednou usilovala o to, aby cílem stanoveným federální vládou byla národní bytová výstavba, a pravidelně prosazovala opatření proti recesi bytové výstavby.
s-13 A navíc, vysvětluje jeden úředník ministerstva HUD, asociace NAHB stále snadno podléhá vnitřnímu tlaku svých členů, kteří se specializují na dotovanou výstavbu.
s-14 Asociace prosazuje rozsáhlý a nákladný seznam přání, který by znamenal podstatné zvýšení výdajů o více než 15 miliard dolarů ročně nad dosavadní úroveň.
s-15 Asociace by chtěla stanovit pevný strop u záruk na hypotéky stanovovaných Federálním úřadem pro bytovou výstavbu (FHA) na 95 % průměrné hodnoty na konkrétním trhu namísto omezení tohoto stropu na 101 250 dolarů, omezit (či dokonce vyloučit) požadavky FHA na zálohy a zvýšit dostupnost hypoték s různými sazbami, rozšířit program záruk za půjčky realizovaný Odborem pro záležitosti veteránů (VA), poskytnout "adekvátní" financování Farmářské domovní správě (FmHA), zvýšit federální financování a daňové pobídky pro výstavbu levných a nájemních bytů včetně 4 miliard dolarů ve formě blokových dotací jednotlivým státům a lokalitám a "plně financovat" tzv. McKinneyův zákon, všehochuť o hodnotě 656 milionů dolarů pro bezdomovce.
s-16 Přímé federální dotace pro bytovou výstavbu se v minulosti ukázaly jako neúnosně drahé a nevyhnutelně se zvrhly ve prospěch stavebních podnikatelů a lobbyistů majících ty správné kontakty, jak je vidět z probíhajícího skandálu na ministerstvu HUD, nebo ve prospěch kongresmanů.
s-17 Nepřímé dotace, například prostřednictvím FHA, jsou jen o málo lepší.
s-18 Ačkoliv Colton říká, že rozšířením půjček poskytovaných úřadem FHA "by vládě nevznikly žádné náklady", pouhý přesun financí z jiných odvětví ekonomiky a z jiných typů výstavby (jako například pro skupiny s nízkým příjmem) na trh domů pro jednu rodinu by znamenal velký výdaj.
s-19 A co je důležitější, programy výstavby řízené HUD, VA nebo FmHA se topí v červených číslech.
s-20 Jen FHA ve fiskálním roce 1988 ztratila 4,2 miliardy dolarů; vlastní kapitál vlády v této agentuře, ve skutečnosti její rezervní fond, poklesl na záporné 2,9 miliardy dolarů.
s-21 Federální vláda musela od roku 1984 napumpovat 2,28 miliardy dolarů do bytového programu VA, aby fond udržela nad hladinou, a odbor VA požadoval dalších 120 milionů dolarů za právě skončený fiskální rok.
s-22 Se vším všudy federální vláda ručí za hypotéky v hodnotě více než 900 miliard dolarů.
s-23 Ve své pěkně provedené publikaci "Kde budou bydlet naše děti?" NAHB připouští, že "samozřejmě federální vláda nemůže zajistit dostupnost bydlení v plném rozsahu".
s-24 To ukazuje na škodlivý vliv lokální vládní regulace, zejména poplatků za územní a stavební rozhodnutí, které tlačí ceny bydlení mimo možnosti lidí s nízkými a středními příjmy.
s-25 Ale přestože asociace NAHB navrhla kroky, které by jednotlivé státy a lokality měly podniknout, aby se snížily regulační bariéry, nenavrhla žádný aktivní legislativní program - ve srovnání například s jejím podrobným požadavkem na větší počet federálních dotací - který by eliminoval kontraproduktivní regulace.
s-26 Asociace, jejíž většina ze 156 000 členů staví méně než 25 jednotek za rok, se podobá mnoha jiným podnikatelským zájmovým skupinám.
s-27 Sheila MacDonald z Národní unie daňových poplatníků vysvětluje: "Pohybuje se ve dvou světech.
s-28 Stavbaři mají rádi dotace, ale zároveň inklinují k fiskálnímu konzervatizmu v důležitých otázkách, jako je pozměňovací návrh zákona na vyrovnaný rozpočet."
s-29 Naneštěstí touha této organizace po veřejných financích tendenci převálcovat její celkovou fiskální odpovědnost.
s-30 Před dvěma roky, když asociace NAHB lobovala za souhrnný návrh zákona o bydlení za 19 miliard dolarů, tato organizace "v podstatě vystoupila z koalice daňových poplatníků," říká paní MacDonald.
s-31 Jak přiznává Colton z NAHB: "Vláda nebude tento problém řešit...
s-32 Skutečným klíčem je mít fungující ekonomiku a nízké úrokové sazby."
s-33 Více peněz pro ministerstvo HUD zvýší schodek a destabilizuje ekonomiku, více peněz pro jednotlivá samosprávná města, která ruinují své místní trhy s bydlením, je bude dále chránit před destruktivními vlivy jejich vlastní politiky.
s-34 Je tohle to, co chtějí bytové stavební firmy?
s-35 Pan Bandow je pracovníkem institutu Cato.
s-36 (Viz související článek: "A návrhy zákona na splnění přání" - WSJ, 17. říjen 1989.

Text viewDownload CoNNL-U