Dependency Tree

wsj2207.cz

Date19
Source typenws
Year19
Text typeinf

Select a sentence

s-1 Sněmovní Podvýbor pro letectví schválil návrh zákona, který by ministru dopravy dával právo posuzovat a schvalovat zadlužené odkupy velkých amerických aerolinek.
s-2 Rychlou legislativní akci, představenou ve středu a schválenou podvýborem při včerejším hlasování, uspíšilo zhroucení plánu získat mateřskou společnost společnosti United Airlines, společnost UAL Corp.
s-3 Předpokládá se, že návrh zákona zítra převezme Výbor pro veřejné práce a dopravu a příští týden již bude vyžádáno plenární hlasování.
s-4 Nové opatření vyvolalo kritiku ze strany Bushovy administrativy a poslední slovo měl finančník Donald Trump, který včera stáhl svou nabídku na převzetí společnosti AMR Corp., mateřské společnosti American Airlines.
s-5 V dopise předsedovi podvýboru Jamesi Oberstarovi (demokrat za stát Minnesota) Trump kritizuje návrh zákon jako přímou snahu zmařit jeho nabídku na společnost AMR a řekl, že právě to přispělo ke zhroucení celého obchodu.
s-6 Také Elaine Chao, náměstkyně ministra dopravy, poslala dopis, ve kterém vyjadřuje nesouhlas administrativy se zákonem "v jeho současné podobě".
s-7 Poslanec Oberstar odbyl Trumpova obvinění jako "výmluvu pro selhání jeho vlastního obchodu".
s-8 Řekl také, že fakt, že onen druhý dopis nepřišel od ministra dopravy Samuela Skinnera, naznačil, že v pozicích administrativy je ještě "prostor pro manévrování".
s-9 Oberstar a další členové výboru opakovaně zdůrazňovali, že legislativní opatření nejsou odpovědí na žádnou konkrétní situaci na trhu.
s-10 Příklady společností UAL a AMR však citovali jako důvody k rychlému převedení těchto legislativních návrhů na zákon.
s-11 Poradci jak ve Sněmovně, tak v Senátu uvedli, že stažení Trumpovy nabídky na společnost AMR pravděpodobně nezmaří úsilí tato legislativní opatření protlačit.
s-12 "Pořád to jde rychle kupředu a pořád to chceme udělat," řekl jeden poradce v Senátu.
s-13 Návrh zákona se zaměřuje na podchycení obav, že by nějaká letecká společnost mohla obětovat nákladná bezpečnostní opatření, aby splatila dluh vzniklý při zadluženém odkupu.
s-14 V současné době nemá ministr dopravy jasně stanovená práva blokovat fúze, ale může přistoupit k tvrdému opatření, kdy odejme provozní povolení tomu přepravci, kterého tento vládní úředník považuje za nezpůsobilého.
s-15 Zastánci nových legislativních opatření vnímají návrh zákona jako snahu přidat stabilitu a jistotu do procesu akvizic aerolinek a jako snahu zachovat bezpečnost a způsobilost tohoto průmyslu.
s-16 Obecně by předtím, než by bylo možné získat 15 % a více akcií s hlasovacím právem nějakého velkého amerického leteckého přepravce, zákon umožňoval ministerstvu dopravy 30denní posuzovací období.
s-17 Také by po přebírající straně požadoval, aby uvědomila ministra dopravy a poskytla veškeré informace potřebné k posouzení záměru akvizice.
s-18 Zákon by dovolil ministrovi zamítnout odkup, pokud by nezbytné informace nebyly poskytnuty, nebo pokud by se zdálo, že odkup přepravce finančně oslabí, povede k podstatnému zmenšení velikosti aerolinky prostřednictvím odprodeje aktiv nebo předá kontrolu zahraničním zájmům.
s-19 Pokud by bylo potřeba více informací, měl by ministr právo prodloužit posuzovací období o 20 dní.
s-20 Všichni zúčastnění, jak členové Kongresu, tak i průmysloví experti, vyjádřili podporu zákonu, aby zabránili ziskuchtivcům těžit ze zisků aerolinek na úkor bezpečných a úsporných služeb.
s-21 Několik členů výboru však nesouhlasilo, někteří podpořili Trumpovo prohlášení, že hrozba regulace způsobila neúspěch obchodu se společností UAL a pád na akciovém trhu.
s-22 Jednou z hlavních obav vyjádřenou nesouhlasícími osobami bylo, že se velké aerolinky nebudou smět zbavovat svých menších jednotek a zakládat nezávislé vyčleněné společnosti.

Text viewDownload CoNNL-U