Dependency Tree

wsj1705.cz

ProjectPCEDT

Select a sentence

s-1 Scénu zahajují vyšší úředníci v proužkovaných oblecích ? zřejmě z amerického východu - s ušima přilepenýma k mobilním telefonům a uhánějící ven z města v limuzínách řízených šoféry.
s-2 "Kariéristi," odfrkne si vypravěč s texaským přízvukem, "si sbalili kufry a vyrazili."
s-3 "Ale," pokračuje, "zapomínají, že jsme všichni Texasané.
s-4 Osamělá hvězda zase stoupá."
s-5 Jak hudba sílí, televizní diváci zjišťují, že sledují reklamu na pivo Osamělá hvězda, pýchu Texasu a produkt společnosti G. Heileman Brewing Co. a La Crosse z Wisconsinu, jednotky společnosti Bond Corp.
s-6 Jak tón reklamy naznačuje, je texaský duch v současné době značně xenofobní a Osamělá hvězda není jediná, kdo se ze situace snaží těžit.
s-7 Stát je od náklaďáků značky Chevy přes ledový čaj Lipton po zástupy soupeřících bank zaplaven vysílanými i tištěnými reklamními kampaněmi, které oslavují Texas a kárají cizince.
s-8 Zatímco reklamy dlouhou dobu apelovaly na texaskou pýchu a předsudky, nejnovější trend je podnícen, alespoň částečně, současnou vážnou ekonomickou situací státu.
s-9 To ubralo trochu na naparování těch z texaských rodáků, kteří se rádi chvástají tím, že Texas je jediný stát, jenž byl kdysi i národem, avšak posílila se v nich legendární zášť vůči cizincům.
s-10 V minulosti, jak píše fejetonista Jim Barlow časopisu Houston Chronicle, byli cizinci akceptováni pouze po úspěšném absolvování řady testů, ve kterých prokazovali, že mají "správné" texaské názory, a samozřejmě museli být ?vydezinfikováni od parazitů?.
s-11 Na skutečnosti, že některé z nejnadšenějších hurávlasteneckých reklam přicházejí - jak jste jistě uhádli - zásluhou cizinců, není zrovna málo ironie.
s-12 Společnost Bond Corp., mateřská společnost Osamělé hvězdy, například pochází z Perthu v Austrálii.
s-13 Texaské banky vlastní lidé ze Severní Karolíny, New Yorku, Kalifornie, Chicaga a Ohia.
s-14 Nejrůznější typické texaské nemovitosti byly dychtivě odkoupeny cizinci.
s-15 Dokonce i tolik oblíbené Dallaské kovboje koupil naftař z Arkansasu.
s-16 "Texas ztratil svou jedinečnost a Texasanům zbyl jen hlad po pocitu vlastní pýchy," říká Stephen Klineberg, profesor sociologie na Rice University v Houstonu.
s-17 "A právě to výborně nahrává reklamním společnostem."
s-18 Například v rádiu vysílaná reklama na ledový čaj firmy Thomas J. Lipton Co. z města Englewood Cliffs ve státě New Jersey, jednotky angloholandské společnosti Unilever Group, důrazně vyzývá posluchače: "Praví Texasané nikdy nenosí kecky.
s-19 Praví Texasané nehrají paddleball, alespoň doufám, že ne.
s-20 Tohle je země fotbalu.
s-21 A ještě něco - praví Texasané pijí ledový čaj Lipton."
s-22 Při rozvíjení tohoto tématu na Interpublic Group of Cos.' Lintas: New York unit účetní inspektorka Lisa Buksbaumová řekla, že "několikrát telefonovala" svým dallaským známým z reklamy a svá "zjištění" předala skupině zapisovatelů.
s-23 Jaká jsou její zjištění?
s-24 "Však víte," říká Buksbaumová, "stereotypní záležitosti jako pásovci, kovbojové a fotbal."
s-25 To sice není zasvěcený průzkum trhu, ale co na tom záleží, když reklama funguje.
s-26 A reklamní agentury tvrdí, že to funguje.
s-27 Stan Richards z dallaské společnosti Richards Group Inc. vypráví o Texasanovi, který po shlédnutí srdceryvné reklamy na banku First Gibraltar Bank F.S.B. vyrobenou zprostředkující agenturou - doplněnou o státní hymnu - okamžitě investoval 100 000 dolarů do vkladních certifikátů tohoto peněžního ústavu.
s-28 Vůbec nezáleží na tom, že banka First Gibraltar je jednou z neúspěšných texaských záložen, která byla převzata jinou společností - v tomto případě investiční skupinou v čele s newyorským finančníkem Ronaldem Perelmanem.
s-29 Společnost Chevy Dealers ze Severního Texasu nedávno zaznamenala měsíc s rekordním odbytem, a to poté, co začala být uváděna reklama, která dělá dlouhý nos na elity z východu.
s-30 A vklady v NCNB Texas National Bank, jednotce NCNB Corp. z Charlotty ve státě Severní Karolína, se od loňského roku po rozsáhlé reklamní kampani zdůrazňující věrnost Texasu zvýšily o 2 miliardy dolarů.
s-31 "Pýcha jde v Texasu zřejmě na odbyt," říká mluvčí společnosti Bozell Inc. z Nebrasky ve státě Omaha, která reprezentuje
s-32 Reklamní kampaně se obvykle vydávají jednou ze tří cest: buď zdůrazňují "texaskost" dané společnosti, poukazují na nedostatek této vlastnosti u konkurence, nebo se snaží být texaštější než Texasané.
s-33 Vozy Ford se možná prodávají více než vozy Chevy na místech, jako je "Connecticut nebo Long Island", hlásá opovržlivě reklama na Chevrolet, divize společnosti General Motors Corp.
s-34 Tato reklama, kterou vytvořila společnost Bateman, Bryan & Galles Inc. z Dallasu, posměšně dodává: "Vsadím se, že na to, abyste odtáhli své kámoše z utkání Ivy League do jachtařského klubu, potřebujete opravdu silný náklaďák."
s-35 A protože chtějí auto, které je "přísně texaské", reklama končí: "Texasané jezdí v Chevy."
s-36 Společnost J.C. Penney Co., která před dvěma roky přesídlila z New Yorku na předměstí Dallasu, se nenápadně obaluje texaskou pýchou v celostránkové reklamě v jednom časopise: "Součástí životního stylu Osamělé hvězdy je zvažování, co z dlouhodobého hlediska přinese hodnoty i budoucím generacím," dočtete se v reklamě.
s-37 "A je to i součástí našeho stylu."
s-38 Podle několika zdrojů reklamních agentur nováčci na texaském bankovním trhu tento rok utratili celkem 50 milionů dolarů za nadbíhání Texasanům.
s-39 Existující texaské bankovní instituce se mezitím pohotově prezentují jako jediní věřitelé, kteří se skutečně starají o stát.
s-40 Nejostřejší proticizinecké postoje mezi bankéři přicházejí z Asociace nezávislých bankéřů v Texasu, ačkoli nová televizní kampaň za 5 milionů dolarů " a my za Texas" není tak jednoznačná.
s-41 Reklamy budou zdůrazňovat srdcervoucí texaské obrazy a dojemnou hudbu ve vlasteneckém stylu.
s-42 Banky, které tento trend podporují, podepíší "Texaské prohlášení nezávislých".
s-43 Avšak v úvodním materiálu pro kampaň obchodní skupina naléhá na členy, aby se "vyzbrojili" na "revoluci" proti velkým, netexaským společnostem vlastnícím banky.
s-44 Videonahrávka, zaslaná členům asociace, přinášející záběry Alama, kovbojů, fajitas a sochy Sama Houstona si rozhodně nebere servítky.
s-45 "Texasané dokážou vystopovat faleš na míle daleko," varuje vypravěč cizince.
s-46 "Takže se nás nesnažte obalamutit familiárním chováním nebo kovbojským kloboukem."
s-47 Smlouva Young & Rubicam
s-48 Společnost Young & Rubicam, která se brání proti obvinění, že v roce 1981 podplatila jamajské úředníky, aby vyhrála právo k disponování reklamním kontem Jamajského turistického úřadu, uvedla, že nebude vytvářet další reklamy pro turistický úřad.
s-49 Alex Kroll, předseda společnosti Young & Rubicam v prohlášení uvedl: "za stávajících okolností jsme se dohodli, že bude vhodnější od smlouvy odstoupit".
s-50 Společnost Young & Rubicam stvrdí, že obvinění není oprávněné.
s-51 Úřad nekomentoval blížící se hledání nové reklamní agentury, která by disponovala s jejich přibližně 5 6 miliony dolarů na kontě.
s-52 Poznámky k reklamám...
s-53 Nový účet:
s-54 Společnost Sunshine Biscuits Inc. z Woodbridge ve státu New Jersey svěřila odhadovaných 5 milionů dolarů společnosti Waring & LaRosa v New Yorku.
s-55 Finanční obnos je uložen u Della Femina McNamee WCRS v New Yorku.
s-56 Politika médií:
s-57 MacNamara Clapp & Klein, malý newyorský obchod, žádá reklamní zástupce časopisů, aby mu sdělili, kdy vydají klíčové přílohy s reklamami.
s-58 Tvrdí totiž, že by mohl stáhnout reklamy svých klientů z těchto časopisů.
s-59 Reklamy na coca-colu:
s-60 Společnost Coca-Cola Co. uvedla, že vytvořila novou verzi své reklamy z roku 1971 "Rád bych naučil svět zpívat".
s-61 Reklama je součástí reklamní kampaně z roku 1990 na coca-colu Classic se sloganem "To opravdové nelze překonat".
s-62 Basketbalová hvězda Michael Jordan a zpěvák Randy Travis rovněž souhlasili se svou účastí v reklamách.

Text viewDownload CoNNL-U