Dependency Tree

wsj1691.cz

Date19
Source typenws
Year19
Text typeinf

Select a sentence

s-1 Co kdyby se to stalo nám?
s-2 Bezprostředně po zemětřesení v Kalifornii a po pustošivém řádění hurikánu Hugo zvažuje mnoho společností v oblastech často postihovaných přírodními katastrofami problém připravenosti.
s-3 Některé, zvláště v zónách zemětřesení u západního pobřeží, oprašují své evakuační plány, kontrolují zásoby potravin a připomínají zaměstnancům, co mají dělat, jestliže udeří nepředvídaná událost.
s-4 Ostatní prohlašují, že jsou přesvědčeny, že kroky, které již podnikly, jim pomohou čelit katastrofě.
s-5 Připravenost dnes znamená více než výstražná světla a požární poplachy.
s-6 Některé velké společnosti mají týmy vnitropodnikových expertů soustřeďujících se na bezpečnost a opětovné zahájení obchodů.
s-7 Mnoho společností ohrožených potenciální katastrofou zřídilo záložní kanceláře v bezpečných regionech v naději, že tam mohou převést zaměstnance a rychle obnovit podnikání.
s-8 Znamená to zajistit, aby kopie nejdůležitějšího počítačového softwaru a záznamy společnosti byly mimo dosah škod.
s-9 Některé společnosti - jako Disneyland - tvrdí, že dokonce i kdyby se během krize dostaly do izolace, byly by schopny své lidi živit a starat se o po dobu pěti dnů.
s-10 "Soběstačnost musí být základním kamenem vašeho plánu," říká Stephanie Masaki-Schatzová, manažerka firemního krizového plánování v korporaci Atlantic Richfield Co. v Los Angeles.
s-11 "Jestliže neochráníte své nepostradatelné lidi, nedokážete obnovit nezbytné obchodní funkce."
s-12 Ačkoliv hlavní kancelář společnosti ARCO, více než 300 mil od epicentra, nebyla otřesy z tohoto týdne dotčena, Masaki-Schatzová této příležitosti využila k distribuci třístránkových poznámek "Tipy při zemětřesení" tisíci dvěma stům zaměstnanců společnosti ARCO.
s-13 "Těchto momentů, kdy každý zpozorní, je třeba využít," říká.
s-14 "Byla to dobrá připomínka, že my všichni se potřebujeme připravit, ještě než k něčemu dojde."
s-15 Poznámky společnosti ARCO připomínají zaměstnancům, aby si v práci shromáždili určité zásoby, např. pevné boty a "silné rukavice na úklid trosek".
s-16 Doporučují také, aby zaměstnanci byli informováni o všedních kancelářských potřebách, které mohou být použity k nouzové péči nebo jako přístřeší.
s-17 Mezi doporučeními: punčocháče a pánské kravaty mohou být použity na výrobu smyček, zatímco vyjímatelné dřevěné police by mohly pomoci při "prorážení kancelářských zdí".
s-18 Společnost ARCO udržuje kanceláře v Dallasu, které by převzaly zodpovědnost, kdyby byly narušeny mzdové operace v Pasadeně.
s-19 Před dvěma měsíci společnost zřídila bezplatné číslo se základnou mimo Kalifornii pro vyřizování dotazů zaměstnanců, kdy by se měli po zemětřesení nebo jiné katastrofě dostavit zpět do práce.
s-20 Plán společnosti ARCO bere v potaz i takové podrobnosti, jako které aspekty podnikání jsou v určitých obdobích roku vytíženější.
s-21 Podle toho a v závislosti na tom, kdy by zemětřesení mohlo udeřit, mohou být oddělením, která by měla být uvedena zpět do provozu nejdříve, přiřazeny priority.
s-22 U společnosti Hewlett-Packard přišlo zemětřesení právě tehdy, když společnost posuzovala své vlastní nouzové postupy.
s-23 "Mluvili jsme o plánování praktického cvičení na listopad," řekla mluvčí Joan Tharpová.
s-24 "Pak jsme to odpoledne absolvovali ve skutečnosti."
s-25 Tento výrobce počítačů z města Palo Alto v Kalifornii spěšně zřizoval speciální telefonní linku, kterou oznámil zaměstnancům ve výrobě a technické podpoře, aby zůstali ve středu doma.
s-26 Zaměstnanci prodeje a služeb byli požádáni, aby se vrátili zpět do práce a pomohli zákazníkům v oblasti zálivu, kteří volali ohledně počítačových problémů.
s-27 Společnost Hewlett-Packard také povolala své systémové odborníky, aby obnovila vlastní počítačový provoz.
s-28 "To znamená, že můžeme přijímat objednávky" a začít se vracet zpět do normálu, říká Tharpová.
s-29 Společnost Great Western Bank, inspirována dřívějším zemětřesením v Kalifornii a také požárem v kancelářském věžáku v Los Angeles, si v minulém roce najala tři plánovače pro krizové situace a utratila 75 000 dolarů za vybavení přívěsného vozu komunikačními potřebami, aby sloužil jako nouzové hlavní ústředí.
s-30 Ačkoliv vedoucí pracovníci této spořitelní a úvěrové jednotky společnosti Great Western Financial Corp. použili během zemětřesení v tomto týdnu některé ze svých nových plánů a zařízení, stále ještě na více než 24 hodin ztratili spojení s 15 pobočkami v postiženém území, aniž by věděli, zda nebyli zraněni zaměstnanci nebo nebyly poškozeny trezory.
s-31 "Někteří lidé vůbec nevěděli, co dělat," říká Robert G. Lee, viceprezident pro krizové plánování a firemní bezpečnost v Great Western.
s-32 Jak se ukázalo, bankovní zaměstnanci nebyli zraněni a trezory otřesům odolaly.
s-33 "Potřebujeme naučit lidi, že se nějak potřebují dostat k telefonu, nějakou cestou, aby dali vědět, jaký je jejich stav," říká přesto Lee.
s-34 Některé společnosti jsou přesvědčené, že jsou připraveny.
s-35 Společnost Occidental Petroleum Corp. provádí pravidelná evakuační cvičení a na kontrolních stanovištích ve své 16podlažní centrále skladuje zásoby potravin, kyslíku a volně prodejných léků.
s-36 Společnost udržuje v kancelářích nabíjecí výstražná světla a každé tři měsíce mění rezervní zásoby pitné vody.
s-37 "Cítíme, že děláme všechno, co můžeme," říká mluvčí společnosti Occidental.
s-38 Disneyland společnosti Walt Disney Co. v Anaheimu v Kalifornii skladuje vybavení pro první pomoc, zásoby léků a dostatek jídla a vody pro obživu nejméně 10 000 návštěvníků po dobu pěti dnů pro případ, že by zábavní park izolovala kalamita.
s-39 Park také nouzová centra, odkud by speciálně trénovaní zaměstnanci koordinovali evakuaci a záchranné plány pomocí vysílaček, mobilních telefonů a místního rozhlasu.
s-40 Tato centra jsou vybavena mapami podrobně znázorňujícími inženýrské sítě pod cestami a "nouzovými kryty", kde mohou být lidé shromažďováni stranou od větších staveb.
s-41 Společnost Vista Chemical Co. se třemi chemickými závody v Lake Charles v Lousianě a okolí "se připravuje na každý hurikán, který vstoupí do Mexického zálivu", říká Keith L. Fogg, ředitel bezpečnosti společnosti.
s-42 Hurikán Hugo, atlantická bouře, společnost Vista nijak neovlivnil.
s-43 Ale tento rok zatím výrobu ohrozily dvě jiné význačné bouře, z nich nejčerstvější je hurikán Jerry tento týden.
s-44 Poněvadž hurikán může rychle měnit směr, společnost posílá zaměstnance domů a provoz ukončuje postupně - čím těsněji se bouře dostane, tím je zastavení provozu větší.
s-45 Společnost nečeká s přípravou na hurikán na poslední chvíli.
s-46 "Existuje určitě spousta věcí, které je třeba brát v úvahu," říká Fogg.
s-47 "Jestliže přijdou velké přílivové vlny, vrhnou na vás prázdné cisternové vozy."
s-48 Vedení společnosti Vista si nicméně uvědomuje, že mají poměrně štěstí.
s-49 "O hurikánu víte, že přichází.
s-50 Máte čas připravit preventivní mechanizmy," poznamenává mluvčí Visty.
s-51 "Situace jako v San Francisku je tak hrozivá právě proto, že neexistuje žádné varování.

Text viewDownload CoNNL-U