Dependency Tree

wsj1586.cz

Date19
Source typenws
Year19
Text typeinf

Select a sentence

s-1 Před 20 lety se obchodu s kožichy Jacka Purnicka na Sedmé Avenue velice dařilo, měl 25 zaměstnanců a velkou továrnu.
s-2 Nyní jeho šest zaměstnanců pracuje v obchodě v osmém patře, který je podle jeho vyjádření menší než jeho dřívější sklad.
s-3 Rovněž uvádí, že nyní přichází o peníze.
s-4 Vinu dává dovozu.
s-5 Ale kousek dál na Sedmé Avenue, kde se vyrábí asi 75 % amerických oděvů z kožešin, získal Larry Rosen dvě maloobchodní prodejny, rozšířil svou kolekci kožešinových oděvů a začal vyrábět i z kůže.
s-6 Zásluhu přičítá dovozu.
s-7 Rozdíl spočívá v tom, jak dva obchodníci s kožešinami zareagovali na zahraniční konkurenci a transformaci tohoto odvětví za posledních 10 let.
s-8 Jeden se úporně držel tradiční kolekce, zatímco druhý uvítal změnu.
s-9 "Malý, dobrý obchod s kožešinami není, co býval," říká 75letý Purnick.
s-10 "Vyrábíme nejkvalitnější výrobky na světě a Američané jsou přehlíženi."
s-11 Sedmapadesátiletý Rosen se však domnívá, že dovoz tomuto odvětví, v němž pracuje po většinu svého života, dodal nové síly.
s-12 "Jsou mezi námi někteří, kteří nejdou s dobou," říká.
s-13 Konkurence v oblasti dovozu pro americké kožešiny prudce stoupla od doby, co obchodníci s kožešinami začali v posledních letech agresivně propagovat "norkový kožich pro zaměstnané děvče" a podobné levné kožichy z dovozu.
s-14 Obchodníci objevili spotřebitele, jehož obchodníky s dražšími kožichy dosud ignorovali: mladší ženy, dokonce i krátce před třicítkou, které by nikdy nenapadlo, že by si mohly koupit norkový kožich.
s-15 Nový trh pomohl podnítit americký trh s kožichy na nynější přibližně 1,8 miliardy dolarů ročně, což je trojnásobek ve srovnání s koncem 70. let.
s-16 Rovněž otevřel dveře kožichům vyráběným v Jižní Koreji, Číně, Hongkongu a dalších zemích.
s-17 Jindo Furs, velký výrobce z Jižní Koreje, říká, že ve Spojených státech provozuje 35 maloobchodních prodejen a do konce příštího roku se chystá otevřít 15 dalších.
s-18 Purnick a další tradiční obchodníci s kožešinami označují řadu dovezeného zboží za nemoderní a nekvalitní výrobky.
s-19 Američtí obchodníci s luxusními kožešinami tvrdí, že je tyto dovezené výrobky nepoložily.
s-20 Ale obchodníci s kožešinami prodávanými za nízké a středně vysoké ceny jako kožešník Purnick, který kdysi kožešinami zásoboval oblast Sedmé Avenue v rozsahu pěti bloků, uvádí, že dovozem se jejich prodej snížil.
s-21 Žena, která kdysi na norkový kožich americké výroby šetřila dvě tři sezóny, může nyní získat norkový kožich z dovozu okamžitě za méně než 2 000 dolarů.
s-22 Přesto Rosen otočil fenomén dovozu ve svůj prospěch.
s-23 Na začátku tohoto desetiletí si všiml, že lidé pracující v oblasti zpracování kožešin v řadě zahraničních zemí byli ochotni pracovat déle za nižší ceny než jejich američtí kolegové a byli otevřenější inovacím.
s-24 V roce 1982 zahájil provoz továrny v Řecku.
s-25 Za dva roky otevřel továrnu v Západním Německu.
s-26 Rovněž si všiml toho, že zahraniční výrobci přicházejí s mnoha variacemi tradičních kožichů a rozhodl se je následovat.
s-27 Spojením svých silných stránek v inovaci a řízení kvality s nižšími náklady na výrobu v zahraničí byl podle svých slov schopen vyrobit vysoce kvalitní zboží s nízkými náklady.
s-28 Říká, že většinu svých kožichů stále vyrábí ve Spojených státech, aby si udržel kontrolu nad výrobou a vyhnul se přílišné závislosti na zahraničních zdrojích.
s-29 Ale před šesti lety také začal dovážet zboží z Dálného Východu.
s-30 Inspirován dovozem teď Rosen vyrábí kožešinové rukávy, klobouky a límce.
s-31 V tomto roce uvedl pánskou kolekci a nabízí barvené kožešiny v červené, třešňově červené, fialové, královské modři a mechově zelené barvě.
s-32 Prodává kožená saka z Turecka lemovaná úhoří kůží a korunovaná límci z mývalí kožešiny.
s-33 Z Asie dováží norková saka s květinovými vzory, které se vyrábějí za použití různých barvených kožešin.
s-34 Dále hodlá vyzkoušet obrazové výšivky (nazývané kalega), které se vyrábí na Dálném Východě.
s-35 Výšivky chce aplikovat na záda kabátů a sak z norkové kožešiny.
s-36 Kromě zvýšení prodeje přitahuje kůže rovněž maloobchodní prodejce, kteří mohou později kupovat kožešiny, dodává.
s-37 Z výhod kůže rovněž těží další obchodníci s kožešinami.
s-38 Seymour Schreibman, 65letý majitel společnosti Schreibman Raphael Furs Inc., opracovává rubovou stranu perské jehněčí kůže a vyrábí tak oboustranné oblečení z kůže a kožešin.
s-39 Uvádí, že prodej těchto oděvů činí 25 % z celkového obratu.
s-40 Rosen rovněž rozšiřuje maloobchodní prodej.
s-41 Letos koupil dva obchody, jeden v Brooklynu a druhý v Queensu.
s-42 Ostatní obchodníci s kožešinami rovněž kladou větší důraz na maloobchodní prodej.
s-43 Společnost Golden Feldman Furs Inc. zahájila agresivní maloobchodní prodej před osmi lety, a ten nyní činí přibližně 20 % hrubého příjmu.
s-44 Rosen ohledně dalších kroků uvedl, že před třemi lety zakoupil nákladní auto, aby měl přístup k více maloobchodním prodejcům.
s-45 Od doby svůj vozový park rozšířil a nyní může dovézt své kožešiny před dveře maloobchodních prodejců na Středozápad.
s-46 Drobní maloobchodní prodejci, kteří si nemohou dovolit jezdit do jeho předváděcího centra v New Yorku, tak dostali rovnou šanci.
s-47 Tyto kroky pomohly Rosenovi přestát krizi posledních let v tomto odvětví.
s-48 Počínaje rokem 1980 odvětví prožilo šest prosperujících let, avšak od roku 1986 prodej chřadne na kulminačním bodu 1,8 miliardy dolarů.
s-49 Všichni velcí obchodníci s kožešinami jako společnost Antonovich Inc., Fur Vault Inc. a Evans Inc. v posledních fiskálních letech oznámili ztráty.
s-50 Důsledky pádu burzy cenných papírů v roce 1987 jsou na seznamu příčin na předním místě.
s-51 Navíc konkurence přesytila trh kůžemi a kabáty, čímž stlačila ceny dolů.
s-52 Prodeji nepomáhá ani hnutí za práva zvířat.
s-53 Teplé zimy za poslední dva roky rovněž snížily poptávku, stěžují si obchodníci s kožešinami.
s-54 A ti, jenž nepřesunuli část výroby do zámoří, trpí nedostatkem pracovních sil.
s-55 "Velká kapacita pracovních síl nutná pro výrobu kožešin (ve Spojených státech) není tak dostupná, jak bývala," říká Seymour Schreibman, který zahajuje výrobu v zámoří.
s-56 Avšak dokonce i ti,jenž našli způsob, jak se vypořádat s dovozem a krizí, se obávají toho, že kožešiny ztrácejí část svého půvabu.
s-57 "Lidé propagují kožešiny různými způsoby a berou tak obchodu s kožešinami jeho lesk," říká Stephen Sanders, divizní obchodní ředitel obchodního domu společnosti Marshall Field v Chicagu.
s-58 "Z luxusu spotřební zboží neuděláte," trvá na svém newyorský obchodník s kožešinami Purnick.
s-59 Tvrdí, že nahánění spotřebitelů levným dovezeným zbožím toto odvětví z dlouhodobého hlediska poškodí, jelikož sníží prestiž kožešin.
s-60 Rosen však namítá: "Budu prodávat cokoli, co lidé chtějí koupit.
s-61 Celá tato hra se točí kolem pohybu zboží.

Text viewDownload CoNNL-U