Dependency Tree

wsj1568.cz

Date19
Source typenws
Year19
Text typeinf

Select a sentence

s-1 V přepychovém obchodním centru Fashion Island vystupují ze svých Mercedesů a BMW opálené a elegantní dámy z bohatého společenství jihokalifornské pláže, aby provětraly své kreditní karty.
s-2 Vybírají si mezi nabídkou značek u Neiman-Marcuse a Bullocks Wilshire.
s-3 Procházejí se po mramorem obložených chodbách centra Atrium Court.
s-4 Pasou se na Farmářském trhu, což je kombinace labužnické jídelny a obchodu s potravinami, zatímco pianista doprovází polední módní přehlídku vybranými snivými melodiemi.
s-5 "Nádherný vzhled vlny," tiše brouká moderátor přehlídky, "s lehce viktoriánským vlivem...."
s-6 Mezitím je velmi pravděpodobné, že v prázdných kancelářských budovách obklopujících Fashion Island někoho obírají.
s-7 Policejní složky uvádějí, že v kteroukoli denní dobu se tu s mnoha legitimními podniky mísí i hejno podvodných telemarketingových podniků.
s-8 "Zřejmě se jim líbí tyto průmyslové areály," říká Kacy McClelland, poštovní inspektor specializující se na poštovní podvody.
s-9 "Říkáme jim farmy na podvody."
s-10 Vítejte ve změti protikladů známé jako Newport Beach.
s-11 Toto město s více než 70 000 obyvateli je proslavené slunečním svitem, jachtami a bohatými obyvateli.
s-12 Také je známé jako hlavní město podvodů v USA a vyšetřovatelé i media mu přezdívají "Pobřeží podvodů".
s-13 Jak může společenství známé svou vysokou životní úrovní skončit jako útočiště nuzných existencí?
s-14 Existence prvního nepochybně láká i to druhé.
s-15 Místa známá jako líhně podvodů, například čtvrť v Miami známá jako "Červí míle" či světélkující ulice lemovaná kasiny v Las Vegas, vždy předvádějí rychlá auta, hazardní hráče, okouzlující ženy a hodně slunečního svitu.
s-16 V Green Bay nebo v Buffalu o neobvyklé koncentraci podvodů příliš neuslyšíte.
s-17 Podvodníci nenávidí sníh.
s-18 Newport Beach však perfektně vyhovuje jejich podmínkám.
s-19 Co víc by si mohl podfukář hledající snadný život přát?
s-20 Nic se zde nezdá těžké.
s-21 Vánek je jemný, vlny se jemně valí a palmy se lenivě chvějí.
s-22 Noční život je bohatý.
s-23 Navíc se zde cení okázalost.
s-24 Průměrná cena domů je 547 000 dolarů, více než 9 000 plavidel zaplňuje to, čemu obchodní komora říká největší přístav výletních člunů v zemi.
s-25 "Blondýnky, kokain a kabriolety," bručí McClelland.
s-26 "To je to, po čem pasou."
s-27 Atmosféra bohatství Newport Beach také pomáhá propůjčovat podvodnickým podnikům výraz úctyhodnosti.
s-28 "Jedním z důvodů, proč využívají Newport Beach, je, že zní luxusněji než většina jiných adres," říká David Katz, americký advokát, který donedávna vedl v Jižní Kalifornii zvláštní jednotku složenou z několika úřadů zaměřenou na potírání podvodů.
s-29 "Na Rhode Islandu je Newport Beach známé pro velké množství bohatých lidí."
s-30 Není divu, že zde prosperuje mnoho špičkových podvodníků, od falešných prodejů Bible osvobozených od daně po nepoctivé prodejce aut a falešné obchodníky s levnými akciemi.
s-31 Ale především je to národní centrum provozovatelů tzv. kotelen, tedy obchodníků uhlazeně vykládajících úplné nesmysly, kteří pomocí telefonu vytáhnou peníze z důvěřivých hrabivců a pak zmizí.
s-32 Protože jen zlomek z nich se kdy dostane před soud, nikdo vlastně neví, kolik peněz tito falešní telemarketingoví operátoři opravdu sklidí.
s-33 "Slyšel jsem, že kotelny v celé zemi každý rok vyberou na 40 miliard dolarů," říká pan McClelland.
s-34 "Pokud je to pravda, pak nejméně 10 % z toho připadá na okres Orange."
s-35 A většina opravdu velkých podvodů v okrese Orange zřejmě původ v Newport Beach nebo v některé z dalších zazobaných komunit, které obklopují toto drobné město obtočené okolo kousku země na kalifornském pobřeží jižně od Los Angeles.
s-36 Důmyslné mnohadolarové podvody těchto kotelen jsou mezi policejními složkami obecně známé jako operace "Newport Beach".
s-37 To kontrastuje s výprodeji věcí za pár centů jako například psacích souprav a kancelářských potřeb, které jsou známé jako "hollywoodské" podvody.
s-38 Provozovatelé telemarketingu z Newport Beach se zaměřují na vzácné kovy a leasingové obchody s ropou, které obvykle stojí tisíce dolarů za kousek.
s-39 Investoři pocházejí z řad postarších vdov i bohatých odborníků.
s-40 Podle jedné obžaloby velké federální poroty soudu v Los Angeles z minulého měsíce bylo v jednom nedávném důmyslném příkladu takové kotelny v Newport Beach potenciálním investorům společnosti Capital Trust Inc. údajně sděleno, že jejich investice do vzácných kovů je pojištěna proti ztrátám "způsobeným zaměstnanci v důsledku jejich nečestností, zničení nebo zmizení".
s-41 Obžaloba uvádí, že lživě ujištění investoři poslali společnosti z Newport Beach 11,4 milionu dolarů, z čehož většina byla zpronevěřena.
s-42 Douglas Jones, právník zastupující Richarda O. Kellyho sen., předsedu představenstva a prezidenta společnosti Capital Trust, říká, že jeho klient popírá jakýkoliv pokus investory podvést.
s-43 "Některé obchody se nepovedly," říká pan Jones, "ale žádný úmysl zpronevěřit peníze v tom nebyl."
s-44 Podniky v Newport Beach se od hollywoodských kotelen liší stylem i částkami.
s-45 Kotelny nemají tradičně téměř žádné náklady, protože jen málo zákazníků, pokud vůbec někdo, navštíví jejich kanceláře.
s-46 Název je skutečně odvozen od toho, že si telemarketingoví podvodníci často najímají levné sklepní prostory blízko kotelny.
s-47 Ale advokát Katz říká, že "na podnicích v Newport Beach je zajímavé, že si dopřávají krásné kanceláře s luxusním vybavením.
s-48 Když tam přijdeme, je to oproti hollywoodským zařízením, kde jsou po stole rozložené sendviče a lidi se šťourají v nose, opravdu velký rozdíl."
s-49 Podnikatelé z Newport Beach mají sklony užívat si i v soukromí.
s-50 Vyšetřovatelé citují případ Matthewa Valentina, který si v současnosti odpykává šestiletý trest ve federální věznici Lompoc za svou roli ve společnosti Intech Investment Corp., která slibovala investorům návratnost z drahých kovů 625 %.
s-51 Pan Valentine, který se před federálním soudem v Los Angeles doznal k pěti případům podvodů, podle vyšetřovatelů jezdil v pronajatém Mercedesu a bydlel v drahém domě na Lido Isle, ostrově v newportské zátoce.
s-52 Za 3 miliony dolarů přijatých od investorů jezdil s přáteli na časté výlety do exotických míst a pronajal drahé BMW pro svou přítelkyni, kterou poznal v obchodě, kde si nechal ušít obleky na míru.
s-53 "Je neuvěřitelné, za kolik peněz si dávají do nosu, utrácí na psích dostizích či na hracích stolech v Las Vegas," říká pan Katz.
s-54 Všechny tyto řeči o kotelnách a podvodech ve městě deptají legitimní obchodníky.
s-55 Vincent M. Ciavarella, oblastní manažer společnosti Property Management Systems, trvá na tom, že neví nic o žádných falešných provozovatelích telemarketingu podnikajících na 1,6 milionu čtverečních stop kancelářských prostor okolo Fashion Islandu, které jeho společnost pronajímá společnosti Irvine Co., vlastníkovi a staviteli projektu.
s-56 Pan Ciavarella odmítl několik potenciálních nájemníků, kteří poskytli "neúplné" informace o své finanční situaci, a připouští, že nezákonné podnikatele "nelze snadno odhalit".
s-57 (Vyšetřovatelé zdůrazňují, že oběťmi jsou i vlastníci budov, neboť fiktivní firmy často odejdou bez zaplacení nájmu.)
s-58 Richard Luehrs, prezident obchodní komory pro oblast newportského přístavu, nazývá kotelny "negativním jevem, kterého bychom se rádi zbavili."
s-59 Ve skutečnosti "nám to nezpůsobuje příliš negativní reklamu," tvrdí, "s výjimkou tisku, který o tom píše."
s-60 Pan Lancaster je zástupce šéfredaktora deníku The Wall Street Journal v Dallasu.

Text viewDownload CoNNL-U