Dependency Tree

wsj1504.cz

ProjectPCEDT

Select a sentence

s-1 Bob Stone se potil nad dopisem, v němž ho ředitel podmínečně se zkušební dobou propouští za porušení kázně.
s-2 Stone tušil, že tento trest není spravedlivý a domníval se, že se ho ředitel chce zbavit z osobních důvodů.
s-3 Poté, co ve snaze změnit rozhodnutí ředitele neuspěl, vydal se k "firemnímu soudu" na slyšení.
s-4 Ve stanovený čas pan Stone vešel do jednací místnosti v budově nedaleko svého pracoviště.
s-5 Tři členové soudu se mu představili a předseda poroty ho pobídl: "Řekněte nám, co se stalo.
s-6 V průběhu vašeho líčení vám buďto budeme klást otázky ihned, a nebo naopak počkáme, skončíte."
s-7 V místnosti nebyli přítomni žádní právníci ani záznamová zařízení.
s-8 Jediní další lidé byli dva personalisté, z nichž jeden byl s případem pana Stonea detailně seznámen a mohl tak případně doplnit některá fakta, která by soud mohl potřebovat k získání přesného vyobrazení situace.
s-9 Pan Stone nad šálkem kávy převyprávěl svůj příběh.
s-10 Hovořil asi dvacet minut.
s-11 Když skončil, členové soudu mu položili řadu otázek, předseda pak navrhl vyslechnout si stanovisko ředitele a promluvit se svědky.
s-12 Předseda slíbil panu Stoneovi, že rozhodnutí bude učiněno do dvou týdnů.
s-13 Bob Stone je vymyšlené jméno, avšak popisovaná situace je skutečná.
s-14 Stala se ve společnosti Northrop Corp. v Los Angeles.
s-15 Tamní soud se nazývá Manažerská odvolací komise či pouze MAC a obvykle řeší několik desítek případů ročně.
s-16 Změňte si v tomto příkladu nějaká jména a zjistíte, že stejný příběh se dnes může odehrávat ve společnosti Federal Express v Memphisu, v divizích Obranných a podmořských systémů společnosti Honeywell v Minneapolis, v energetické společnosti General Electric v Columbii ve státě Maryland či v řadě dalších společností.
s-17 Tyto společnosti jsou průkopníky nového významného trendu firemního světa: vzestupu toho, co nazývám řádný firemní proces.
s-18 Ačkoli se řádný firemní proces dnes aplikuje jen v několika společnostech - patrně ve 40 60, jde o jeden z nejrychleji se rozvíjejících průmyslových trendů.
s-19 V nadcházejícím desetiletí jej patrně přijme většina společností orientovaných na zaměstnance.
s-20 Řádný firemní proces se managementu zamlouvá z mnoha důvodů.
s-21 Snižuje počet soudních pří iniciovaných nespokojenými zaměstnanci a bývalými zaměstnanci, což znamená nižší náklady na vedení soudních sporů a zlepšení vztahů s veřejností.
s-22 Pomáhá držet ze hry odbory.
s-23 Zvyšuje loajalitu zaměstnanců vůči společnosti, což ovlivňuje výkonnost a umožňuje kontrolu kvality.
s-24 Co musí vaše vedení udělat, aby mohlo zavést řádný firemní proces?
s-25 Zde jsou čtyři klíčové kroky:
s-26 1. Zajistěte silnou pozici personálního oddělení.
s-27 Musí být schopno vyřídit většinu stížností, které nemohou být vyřešeny v kancelářích ředitelů a jejich podřízených, jinak budou podnikový soud či jiní rozhodci případy zahlceny.
s-28 Ve společnosti Polaroid vyřídí Komise pro plánování personální politiky asi jen 20 případů ročně, dalších několik set stížností je vyřízeno v počáteční fázi.
s-29 Ve společnosti TWA vyřizuje Systémová komise pro narovnání 50 75 případů ročně, což je jen zlomek stížností předaných personalistům.
s-30 Ve společnosti Citicorp se Komise pro posuzování personálních otázek díky schopnosti personalistů řešit stížnosti zabývá přibližně 12 případy.
s-31 V typickém roce navštíví personalisty se stížností na nespravedlivé zacházení 20 % zaměstnanců.
s-32 Ve velké společnosti to znamená několik set stížností, které musejí personalisté vyřizovat.
s-33 2. Je třeba formálním i neformálním způsobem vyškolit všechny manažery ve společnosti, aby získali správný postoj k řádnému procesu při řešení stížností.
s-34 Ujistěte se, že ovládají personální politiku společnosti od začátku do konce, neboť právě ona je tím "zákonem", kterým se řídí firemní soudy a rozhodci.
s-35 Vyškolte je ve vyřizování stížností, aby byli schopni řešit problémy okamžitě.
s-36 Pokud jsou ředitelé a personalisté v jednání neúspěšní a zaměstnanci předloží své stížnosti soudu či rozhodci dané společnosti, naučte ředitele přijímat tyto zvraty jako neodmyslitelnou součást podnikatelského života, které se ve správně nastaveném systému tohoto procesu běžně vyskytují.
s-37 V 15 společnostech, které jsem zkoumal, se postoupení stížnosti soudům a rozhodcům vyskytovalo v rozmezí 20 40 %.
s-38 3. Rozhodněte se, zda zvolíte porotu o několika členech či jediného rozhodce.
s-39 Porota o několika členech uvedená v příkladu Boba Stonea požívá výhod, jako je vysoká důvěryhodnost, a pro jednotlivé porotce představuje možnost vzájemné podpory.
s-40 Výhody systému jednoho rozhodce - tj. vyšetřovatele, který nejprve shromažďuje fakta a poté je posuzuje - spočívají v rychlosti a pružnosti a v maximálním soukromí.
s-41 Systém jednoho rozhodce využívá společnost International Business Machines a Americká banka.
s-42 4. Zviditelněte svůj systém řádného procesu.
s-43 Systém nebude pro nikoho užitečný, pokud o něm zaměstnanci nebudou vědět.
s-44 Většina vedení firem s propagací tohoto systému váhá kvůli obavám, že by jeho dostupnost mohla povzbuzovat mrzouty a chronické kverulanty v podávání stížností.
s-45 Na druhou stranu přinejmenším zajišťují, aby tyto systémy byly uvedeny v příručkách pro zaměstnance a zmiňovány personalisty.
s-46 Společnost Smith-Kline Beecham jde ještě dál a čas od času uvádí svůj postup uplatňování stížností na firemním uzavřeném televizním okruhu.
s-47 Jedním z nejlepších způsobů, jak váš systém zviditelnit, je jeho podpora ze strany nejvyššího vedení.
s-48 Ve společnosti IBM je Systém otevřených dveří někdy předmětem písemných sdělení ze strany výkonného ředitele.
s-49 V tomto směru jde společnost Federal Express ještě dál než kterákoli jiná společnost, kterou znám, výkonný ředitel Frederick Smith a provozní ředitel James Barksdale tam téměř každé úterý zasedají v Odvolací komisi pro řešení stížností.
s-50 Pan Ewing je poradce působící ve Winchesteru ve státě Massachussets a autorem publikace "Spravedlnost v práci: Řešení stížností na pracovišti bez odborů" vydané nakladatelstvím Harvard Business School Press v roce 1989.

Text viewDownload CoNNL-U