Dependency Tree

wsj1490.cz

Date19
Source typenws
Year19
Text typeinf

Select a sentence

s-1 Kolaps odkupu společnosti UAL Corp., mateřské společnosti společnosti United Airlines, v hodnotě 6,79 miliardy dolarů přinesl spekulantům z Wall Street, kteří spekulují s akciemi společností určených k převzetí, jejich vůbec nejhorší ztrátu z jednotlivé transakce.
s-2 Jejich odhadované ztráty z cenných papírů, které činí více než 700 milionů dolarů, snadno převýšily 400 milionů dolarů ztrát z cenných papírů, které v roce 1982 utrpěli tito obchodníci zabývající se převzetími, známí jako arbitražéři, když společnost Gulf Oil Co. přišla o nabídku 4,8 miliardy dolarů za společnost Cities Service Co.
s-3 V šesti obchodních dnech, které následovaly poté, co se skupině pro odkoupení společnosti UAL zaměstnanci a managementem nepodařilo získat od banky financování, a které vyvrcholily odstoupením jejího partnera, společnosti British Airways PLC, spadly akcie společnosti UAL o 41 % z 285 1/4 na 168 1/2.
s-4 Arbitražéři možná získají zpět některé ztráty z cenných papírů, jestliže se se společností UAL ještě dohodnou na transakci podobně, jako to udělali v roce 1982, když je společnost Occidental Petroleum Co. zachránila převzetím firmy Cities Service v hodnotě 4 miliardy dolarů.
s-5 Investoři mezitím čelí otázce: jaká je hodnota akcií společnosti UAL?
s-6 Krátká zásadní odpověď je, že analytici těchto aerolinií říkají, že hodnota akcií je někde mezi 135 a 150 dolary na akcii.
s-7 To je založeno na násobku asi tak 8,5krát 10krát vyšším než je zisk společnosti UAL, který, jak se odhaduje, v tomto roce dosáhne přibližně k 16 dolarům na akcii.
s-8 Akcie aerolinií se obvykle prodávají se slevou kolem jedné třetiny z poměru tržní cena akcie - zisk na akcii, který je v současné době asi 13násobek zisku.
s-9 Je to tím, že zisk aerolinií, podobně jako výrobců automobilů, je podřízen cyklickým výkyvům ekonomiky.
s-10 Tato analýza odpovídá zprávám obchodníků s cennými papíry, že navzdory ohromnému poklesu akcií se společnost UAL nevrátila na úroveň, ve které by mohla přitahovat instituce k nakupování pouze na základě zisku.
s-11 Kdokoli, kdo kupuje akcie, tak nyní sází na některou ze speciálních transakcí, jako je například rekapitalizace nebo převzetí společnosti, a musí tak činit na základě pouhé domněnky o pravděpodobnosti takové události.
s-12 Analytik, který nechce být jmenován, řekl, že si myslí, že správa a piloti společnosti UAL mohou dohromady učinit nabídku "v hodnotě 225 dolarů", ale že to může trvat tři čtyři měsíce, než dojde k uzavření.
s-13 V této rovině a vzhledem k nejistotě věří, že obchodování s akciemi společnosti UAL by se mělo přiblížit k
s-14 Jiní pozorovatelé poukazují na to, že když správní rada společnosti UAL přijala nabídku 300 dolarů za akcii, může trvat na nové nabídce ceny, která bude mnohem bližší původní úrovni - i kdyby to znamenalo, že se vedení prozatím vrátí k provozování společnosti a způsobí, aby se věci vrátily do normálu.
s-15 Podle této logiky by uzavření dohody mohlo být mnohem vzdálenější než tři čtyři měsíce, dokonce i když bude případná cena vyšší.
s-16 Investiční bankéři, kteří sledují společnost UAL, souhlasí, že nejsilnější impuls pro případnou dohodu je, že piloti se o odkup snaží více než dva roky, a když se dostali tak blízko k úspěchu, pravděpodobně neskončí.
s-17 Silným finančním nástrojem pilotů je jejich ochota snížit své roční odměny o 200 milionů dolarů a vyčlenit 200 milionů dolarů ze svých penzijních fondů.
s-18 V pátek také přesvědčili palubní personál společnosti UAL, aby se k nim připojil.
s-19 Investiční bankéři nicméně říkají, že banky pravděpodobně neposkytnou téměř 5 miliard dolarů, které jsou k převzetí společnosti nutné, ani za nižší cenu, aniž by někdo složil pořádný balík peněz v hotovosti - pravděpodobně ještě větší než oněch 17 % v hotovosti, složených v červenci investory na zadlužené převzetí mateřské společnosti firmy Northwest Airlines, společnosti NWA Corp.
s-20 Banky chtějí vidět někoho, kdo v sázku skutečnou hotovost, což znamená, že bude podřízená bankovnímu dluhu v jakémkoli obchodu.
s-21 Domnívají se, že tímto způsobem bude mít někdo jiný ještě silnější motivaci vyloučit neúspěch při uskutečňování obchodu, protože by své peníze ztrácel dříve než banky.
s-22 Banky také chtějí mít možnost někomu telefonovat, aby zachytily problém dříve, než se obchod pokazí - raději někomu jinému než odborovému předákovi.
s-23 To stále nutí piloty shromáždit hotovost kolem 1 miliardy dolarů - mnohem více, než mohou oni nebo letový personál získat z pouhých penzijních fondů.
s-24 Jednou z překážek pro obstarání tak obrovské částky v hotovosti je pro piloty jejich trvání na většinovém vlastnictví.
s-25 Investoři, jako například Marvin Davis z Los Angeles, kteří tento rok usilovali o vlastnictví aerolinií, trvali na tom, že kontrolu musí mít oni a nikoli piloti.
s-26 Jednu cestu ven z tohoto dilematu by mohla představovat částečná rekapitalizace, po které by piloti skončili tak, že by sdíleli hodnoty svých oprávnění s veřejnými akcionáři.
s-27 Kdyby tento výnos použili k vykoupení akcií od veřejnosti a zaručili by pro sebe většinovou kontrolu, o kterou usilovali, mohli by si piloti vypůjčit proti hodnotě svých oprávnění.
s-28 Není ale jasné, zda by banky půjčily dostatečné množství peněz na to, aby akcionářům dodaly dost velké výkupné.
s-29 Kvůli nedostatku jakékoli nové hotovosti banky pravděpodobně zůstanou nespokojené.
s-30 Na poradě správní rady společnosti UAL o různých cenových nabídkách pro aerolinie, začínajících na 240 dolarech na akcii od pana Davise, přišla První bostonská investiční banka s širokou paletou možných přínosů pro tuto společnost, závisejících na metodách a předpokladech oceňování.
s-31 Za použití převzetí společnosti NWA jako měřítka První bostonská 14. září odhadla, že na základě výsledků společnosti UAL za 12 měsíců, které naposledy skončily 30. června, měla společnost UAL hodnotu 250 344 dolarů na akcii, ale na základě výsledků, které pro rok 1989 odhadlo vedení, pouze 235 266 dolarů.
s-32 Předtím, než vedení dodalo odhad na rok 1989, byly odhady První bostonské vyšší.
s-33 S využitím odhadů budoucího zisku společnosti podle různých scénářů odhadla První bostonská hodnotu společnosti UAL na 248 287 dolarů na akcii, pokud se její budoucí zaměstnanecké náklady přizpůsobí plánům burzy Wall Street, na 237 275 dolarů, pokud společnost dosáhne dohody s piloty, podobné ve společnosti NWA, na 98 121 dolarů v případě nepříznivého vyřešení sporu se zaměstnanci a na 229 270 dolarů v případě smlouvy s piloty, vynucené na společnosti stávkou.
s-34 A s využitím likvidační hodnoty za předpokladu prodeje všech aktiv společnosti UAL První bostonská odhaduje, že tyto aerolinie mají hodnotu 253 303 dolarů na akcii.
s-35 Všechny tyto odhady naneštěstí přišly před zhoršením základních ukazatelů leteckého průmyslu během minulého měsíce.
s-36 Mateřské společnosti společnosti American Airlines, společnost AMR a společnost USAir Group, které obě byly předmětem snah o převzetí, varovaly před klesajícími výsledky.
s-37 Někteří analytici neočekávají rychlé oživení žádné snahy pilotů o převzetí společnosti.
s-38 Tento obchod, jak to vyjádřil jeden expert na převzetí, "tak mnoho proměnlivých hledisek.
s-39 Nevidím nikoho znalého, kdo by spojil své jméno s takovými potížemi, dokud se tato proměnlivá hlediska nepřestanou proměňovat".
s-40 Kromě požadavku na dalšího investora s vlastním kapitálem v hotovosti tato další proměnlivá hlediska zahrnují: samotné piloty, kteří mohou potopit nabídky soupeřů vyhrožováním stávkou, odborová organizace mechaniků, což je dlouhodobý rival pilotů, který pomáhal potopit jednání s piloty, a regulátoři z Washingtonu, jejichž odpor k cizím investicím do aerolinií pomáhal zavalit jednání pochybnostmi.
s-41 Arbitražéři mezitím krvácejí.
s-42 Analytici a obchodníci z Wall Street odhadují, že obchodníci s akciemi společností určených k převzetí vlastní cenné papíry a opce společnosti UAL, které se rovnají 6,5 milionu akcií, neboli kolem 30 % všech v oběhu.
s-43 Frank Gallagher, analytik u společnosti Phoenix Capital Corp. v New Yorku, odhaduje, že arbitražéři za svoje místo ve společnosti UAL zaplatili v průměru 280 dolarů na akcii.
s-44 To by naznačovalo, že arbitražéři mají jenom ve společnosti UAL ztráty v cenných papírech, které celkem čítají 725 milionů dolarů.
s-45 UAL Corp. (Newyorská burza cenných papírů, Symbol: UAL)
s-46 Předmět obchodování: aerolinie
s-47 Rok, který skončil 31. prosincem 1988:
s-48 Obrat: 8,98 miliardy dolarů
s-49 Čistý zisk *: 599,9 milionu dolarů, neboli 20,20 dolaru na akcii
s-50 Druhé čtvrtletí, 30. června 1989: zisk na akcii: 6,52 dolaru proti 5,77 dolaru
s-51 Průměrný objem obchodování za den: 881,969 akcií
s-52 Kmenové akcie v oběhu: 21,6 milionu

Text viewDownload CoNNL-U