s-1
|
Zákon,
který
by
umožnil
Komisi
pro
regulaci
prodeje
cenných
papírů
(SEC)
sledovat
finanční
podmínky
holdingových
společností
makléřských
firem,
čelí
silné
opozici
ze
strany
některých
firem
z
Wall
Street,
jež
tvrdí,
že
takové
legislativní
opatření
je
zbytečné.
|
s-2
|
Legislativa
a
další
záležitosti
vztahující
se
k
burze
budou
tento
týden
předmětem
slyšení
u
sněmovního
Podvýboru
pro
telekomunikaci
a
finance
a
senátního
Podvýboru
pro
cenné
papíry.
|
s-3
|
Richard
Breeden,
nový
předseda
SEC,
nezaujal
k
návrhu
zákona,
který
by
od
investorů
také
vyžadoval,
aby
zveřejnili
velké
obchody
a
poskytli
SEC
dodatečnou
pravomoc
pro
případ
mimořádných
událostí
na
trhu,
žádné
formální
stanovisko.
|
s-4
|
Nedávno
však
sdělil
senátnímu
Bankovnímu
výboru,
že
podle
jeho
názoru
by
úřad
měl
mít
jasně
formulovanou
pravomoc
sledovat
stupeň
zadluženosti
makléřských
holdingových
společností
a
filiálek,
které
jsou
často
využívány
pro
poskytování
překlenovacích
úvěrů.
|
s-5
|
Cílem
překlenovacích
úvěrů
je
zajištění
dočasného
financování
akvizic.
|
s-6
|
Vzhledem
k
tomu,
že
tyto
půjčky
bývají
často
refinancovány
prostřednictvím
prodeje
vysoce
rizikových,
vysoce
výnosných
rizikových
obligací,
nedávné
potíže
na
trhu
s
rizikovými
obligacemi
znovu
rozdmýchaly
mezi
regulačními
úředníky
obavy
ohledně
rizik
spojených
s
firmami
na
Wall
Street,
které
poskytují
překlenovací
úvěry.
|
s-7
|
Jenže
někteří
vedoucí
pracovníci
z
Wall
Street
tvrdí,
že
takové
obavy
jsou
neopodstatněné.
|
s-8
|
V
dopisu
ze
6.
července,
adresovaném
senátnímu
Podvýboru
pro
cenné
papíry,
společnost
First
Boston
Corp.
tvrdí,
že
při
pádu
trhu
v
roce
1987
nezkrachovala
žádná
makléřská
firma
provozující
malé
objemy
obchodování,
což
potvrzuje,
že
současná
pravidla
jsou
přiměřená.
|
s-9
|
Společnost
First
Boston,
jejíž
holdingová
společnost,
společnost
CS
First
Boston
Group,
je
jedním
z
významných
poskytovatelů
překlenovacích
úvěrů
na
Wall
Street,
uvedla,
že
má
rovněž
obavy
z
toho,
že
jakmile
SEC
získá
pravomoc
sledovat
holdingové
společnosti,
pokusí
se
usměrňovat
jejich
aktivity.
|
s-10
|
"Tento
návrh,
ačkoli
je
míněný
dobře,
může
být
podle
mého
názoru
nebezpečně
zavádějící,
jelikož
pravděpodobným
důsledkem
bude
oslabení
spíše
než
posílení
kontroly,
kterou
měla
SEC
po
50
let
nad
finanční
adekvátností
a
realizovatelností
makléřů,"
řekl
v
jednom
rozhovoru
Michael
Raoul-Duval,
vrchní
ředitel
společnosti
First
Boston.
|
s-11
|
Zmíněný
zákon
by
"přesměroval
vzácné
zdroje
komise
od
makléřů
do
oblastí,
které
prostě
nijak
nemohou
tyto
makléře
ovlivnit,"
řekl
Raoul-Duval.
|
s-12
|
Zdroje
v
průmyslu
a
Kongresu
uvádějí,
že
by
bylo
možné
udělat
kompromis,
který
by
uklidnil
průmysl
a
zároveň
řešil
obavy
SEC.
|
s-13
|
Poradce
senátního
Podvýboru
pro
cenné
papíry
říká,
že
někteří
zákonodárci
podporují
návrh
zveřejňování
rizik,
avšak
dodává:
"S
formulací
zákona
se
nikdo
neztotožňuje."
|
s-14
|
Edward
O'Brien,
prezident
Asociace
odvětví
cenných
papírů
(SIA),
řekl,
že
obchodní
skupina
z
odvětví
cenných
papírů
se
staví
proti
znění
zákona,
avšak
"doufá,
že
se
za
účelem
dosažení
cílů
SEC
dospěje
ke
kompromisu".
|
s-15
|
O'Brien
tento
týden
podrobně
pohovoří
o
pozici
SIA
ve
výpovědi
před
sněmovním
Podvýborem
pro
telekomunikaci
a
finance,
uvedl
mluvčí.
|