s-1
|
Jak
zajímavě
mazané
je
od
Roberta
Goldberga,
že
ve
své
televizní
kritice
využil
formu
předstírané
obhajobné
novinařiny,
aby
vysvětlil,
jak
vnímá
film
"Days
of
Rage
(Dny
vzteku)"
(příloha
Leisure
&
Arts,
11.
září).
|
s-2
|
Kárá
Jo
Franklinovou-Troutovou
za
její
neobratné
podání
obhajobné
novinařiny
a
její
projekt
hodnotí
jako
"intelektuálně
lajdácký".
|
s-3
|
Copak
nebyl
název
zcela
jasný?
|
s-4
|
Jeden
z
jeho
příkladů:
"Nezeptala
se"
(proč
jsou
palestinské
děti
vojáky,
kteří
házejí
kameny).
|
s-5
|
Ale
teď
opravdu,
musela
se
ptát?
|
s-6
|
Copak
obrázky
a
události,
které
i
nadále
vévodí
novinovým
titulkům,
nejsou
dostatečnou
odpovědí?
|
s-7
|
Goldberg
tvrdí,
že
film
neuspěje
ani
jako
"propaganda",
protože
ukazuje
jen
jeden
úhel
pohledu.
|
s-8
|
Je
samozřejmé,
že
si
Palestinci
stěžují
na
to,
jak
je
s
nimi
nakládáno
a
je
samozřejmé,
že
se
Izraelci
cítí
pronásledovaní
osudem.
|
s-9
|
Jenže
jeho
stížnost,
že
film
"Days
of
Rage
(Dny
vzteku)"
neobsahuje
vyvážené
komentáře
Izraelců
o
tom,
jak
špatně
se
chovají
Palestinci,
je
nepodstatná.
|
s-10
|
Je
to
jako
natáčet
dokumentární
film
o
apartheidu
a
současně
trvat
na
tom,
aby
bylo
stejně
času
věnováno
tomu,
jak
jsou
bílí
Jihoafričané
skvělí.
|
s-11
|
Tento
film
skutečně
zdůraznil,
jak
dlouho
je
situace
mezi
Izraelci
a
Palestinci
na
mrtvém
bodě,
tím,
že
sledoval
konflikt
až
do
doby
první
světové
války,
kdy
se
Britové
pokusili
poskytnout
záruky
jak
židovskému
státu,
tak
i
palestinskému
státu,
aniž
by
konkrétně
uvedli,
jak
toho
docílí.
|
s-12
|
Dobře,
vysílání
filmu
"Days
of
Rage
(Dny
vzteku)"
s
předcházejícím
a
následujícím
balíčkem
a
po
opakované
prodlevě,
bylo
začátkem.
|
s-13
|
Každý
problém
má
více
aspektů.
|
s-14
|
Tento
film
se
pokouší
ukázat
pohled,
který
v
našich
médiích
není
příliš
častý.
|
s-15
|
Teď
musíme
vydržet
nápor
kritiků,
kteří
se
zjevně
chtějí
dozvědět
podrobnosti
pouze
o
jednom
pohledu.
|
s-16
|
Salaam.
|
s-17
|
Šalom.
|
s-18
|
Charlotte
Carpenterová,
Bainbridge
Island,
stát
Washington.
|