Dependency Tree

wsj1162.cz

ProjectPCEDT

Select a sentence

s-1 Je mnoho důvodů, proč lidé zakládají vlastní podniky.
s-2 Možnost vyplnit daňové přiznání je však jen zřídka jedním z nich.
s-3 Byrokracie je strašákem drobného podnikání.
s-4 Je ironií, že osoba, která chce rozběhnout svůj vlastní podnik, bývá aktivní, na výsledky orientovaný typ pravděpodobně bude nenávidět dodržování pravidel a požadavků na vedení evidence, které vydávají federální, státní a místní tvůrci předpisů.
s-5 Nicméně každý vlastník podniku musí čelit hromadě formulářů a nařízení, a často se s nimi musí vypořádat jen on sám.
s-6 Existuje naděje na změnu.
s-7 Senátor Malcolm Wallop (republikán za Wyoming) minulý týden projednával návrh zákona na posílení již existujícího zákona určeného k redukci zmatků v nařízeních pro drobné podnikatele.
s-8 "Velmi mnoho federálních nařízení je určeno pro větší subjekty a pro drobné podnikatele se vskutku nehodí," říká Marian Jacobová, legislativní poradkyně senátora Wallopa.
s-9 Jiní zákonodárci jsou zaměstnáni snahou o oživení nyní zrušeného Zákona o redukci administrativy, který mnozí považují za prospěšný pro malé podniky.
s-10 Optimističtí podnikatelé tedy čekají na zemi zaslíbenou, kde bude méně byrokracie - jen co si strýček Sam najde čas, aby to zařídil.
s-11 Prozatím vyřizují hromady papírů a představují si vysněný svět, kde neexistují poštovní směrnice o hromadném zasílání, ani státní inspektoři.
s-12 Deník Journal chtěl zjistit, jaká byrokracie podnikatele nejvíce popuzuje, a proto zcela nevědecky požádal náhodný vzorek vlastníků podniků, aby si představili formuláře a nařízení, které by ze všeho nejraději nechali, aby se ztratily v poště.
s-13 Někteří podnikatelé říkají, že byrokracie, kterou nejvíce nenávidí, je byrokracie, kterou by také velmi neradi ztratili.
s-14 Připouštějí, že hodně vládního obtěžování, které je trápí, je nezbytné pro veřejný prospěch, a dokonce i pro jejich vlastní podniky.
s-15 Pravidla, která stanovují normy pro výrobky nebo předepisují chování podniku, což je obvykle ta nejlépe viditelná forma byrokracie, "vytvářejí vyrovnanou hrací plochu a drží stranou bezohlednou konkurenci," říká Sydney West, prezident společnosti TechDesign International Inc. ze Springfieldu ve Virginii, podniku, který navrhuje telekomunikační i jiné výrobky.
s-16 West cituje Federální komunikační komisi a její normy pro telekomunikační zařízení: "Kontrolují kvalitu výrobků a předcházejí zaplavování trhu aušusy."
s-17 Některé stížnosti na byrokracii jsou předvídatelné: architekti si stěžují na velké množství stavebních nařízení, automobilové leasingové společnosti zas na pravidla pojišťování vozidel.
s-18 Mark Dooling, prezident společnosti Dooling & Co., architektonické firmy z Newtonu ve státě Massachusetts, říká, že pro architekty může být noční můrou rozhodnout, kdy je zapotřebí bezbariérový přístup.
s-19 Je to taková změť federálních, státních a místních zákonů, že "je stavební inspektoři přestávají vykládat," říká Dooling.
s-20 Taxislužby, leasingové a další společnosti, které udržují vozový park, vynakládají značné prostředky, aby vyhověly státním zákonům o pojištění a velkému množství státních úřadů.
s-21 "Je to velmi nákladné a časově náročné," říká Phil Rosen, společník ve společnosti Fleet & Leasing Management Inc., automobilové leasingové společnosti z Bostonu.
s-22 Říká, že jeden hlavní vedoucí pracovník v jeho firmě vynakládá přibližně 20 % svého času na pojištění.
s-23 Jiné formy byrokracie jsou ještě pronikavější.
s-24 Nejnáročnější, říká mnoho podnikatelů, je vedení evidence a archivování dokladů, které požadují daňové úřady.
s-25 Vyhovět nařízením o životním prostředí a o pracovišti je hned na druhém místě.
s-26 Stížností je však celá škála.
s-27 Tady jsou formy byrokracie, které dotazované vlastníky podniků zlobí nejvíce:
s-28 EKOLOGICKÁ NAŘÍZENÍ:
s-29 "Náklady na splnění předpisů" jsou hned za zdravotním pojištěním nejrychleji rostoucím zdrojem výdajů chemické společnosti Impco Inc. z města Providence ve státě Rhode Island.
s-30 Peter Gebhard, vlastník společnosti, říká, že výdaje na právní agendu a lidi, kteří ji povedou - většinou, aby vyhověli federálním, státním a místním ekologickým zákonům - tento rok vzrostou téměř o 30 % na 100 000 dolarů.
s-31 Gebhard dodává, že výdaje na byrokracii spojenou s životním prostředím činí něco mezi 6,5 % a 7,5 % všech provozních nákladů společnosti Impco.
s-32 Robert Maguire, prezident společnosti Eastern Reproduction Corp. z Walthamu ve státě Massachusetts, která vyrábí přesné součástky z tenkého kovu, říká, že společnost musí obesílat pět federálních a státních úřadů, a také místní požární, policejní, nemocenské a instalatérské instituce.
s-33 Maquire tvrdí, že jeden státní zřízenec v oblasti životního prostředí vrátil zprávu, protože "na to, aby byla správná, neměla dost velkou hmotnost".
s-34 PŘEDPISY O SRÁŽKÁCH DANĚ:
s-35 Daň vybíranou srážkou, která převyšuje 3 000 dolarů, musí zaměstnavatelé složit do tří dnů po výplatě - jinak zaplatí přísnou pokutu - a to je pro malé podniky velký problém.
s-36 Mimořádně nepříjemné to je, "když jste zodpovědný člověk a zrovna cestujete," říká Eddie Brown, prezident společnosti Brown Capital Management Inc. z Baltimoru, která spravuje finance.
s-37 PŘÍRUČKY PRO ZAMĚSTNANCE:
s-38 Berta Giguierea, prezidenta společnosti Professional Agricultural Management Inc. z města Fresno v Kalifornii, poskytovatele obchodních služeb farmářům, stojí přepracovávání zaměstnaneckých příruček o penzích, zdravotní péči a dalších tématech více než 25 000 dolarů ročně.
s-39 Říká, že když příručky neodrážejí nejnovější zákony, je zaměstnavatel vystaven velkému riziku.
s-40 Jenže všechny stále se měnící zákony jsou většinou tak složité a matoucí, že "potřebujete pomoc profesionálů, sám to dělat nemůžete," dodává.
s-41 PŘEDPISY O DŮCHODECH A PODÍLECH NA ZISKU:
s-42 Jejich dodržování stačí k tomu, aby se vlastníci podniků těšili na dny svého vlastního důchodu.
s-43 Každoroční změny ve federálních zákonech o přídavcích nutí malé podniky opětovně přehodnocovat a předělávat existující plány.
s-44 Alice Fixxová, která v New Yorku provozuje svoji vlastní firmu pro styk s veřejností, říká, že v posledních třech letech musela přepracovat své programy penzí a podílů na zisku celkem třikrát.
s-45 "Dávky se tím nezvýší, je to jen nákladné a časově náročné," říká Fixxová.
s-46 Říká, že minulý rok dodržování zvedlo účetní soupis o 15 % 20 %.
s-47 PŘIZNÁNÍ DANĚ Z OBRATU:
s-48 Ve většině lokalit jsou reklamní agentury a jiné společnosti poskytující služby od obecní a státní daně z obratu osvobozeny, ale osvobození dostanete jen za cenu úplných záznamů a přísných kontrol.
s-49 Aby tyto podniky odůvodnily svoje osvobozené postavení a vyhnuly se pokutám, musí jednou ročně prokázat, že jedna každá transakce, ze kterých neplatí daň z obratu, byla zákonitým obchodním výdajem.
s-50 "Potřebujete jednu osobu jen na to, aby se starala o daň z obratu," říká Jennie Tongová, výkonná viceprezidentka společnosti Lee Liu & Tong Advertising Inc. z New Yorku.

Text viewDownload CoNNL-U