Dependency Tree

wsj1014.cz

Date19
Source typenws
Year19
Text typeinf

Select a sentence

s-1 Společnost Anheuser-Busch Cos. uvedla, že plánuje agresivně zlevnit své hlavní značky piva, čímž připravila půdu pro potenciálně tvrdou cenovou válku, protože růst tohoto rozvíjejícího se průmyslu nadále zpomaluje.
s-2 Společnost Anheuser, největší výrobce piva na světě a špička na americkém trhu, se v minulosti zdráhala používat snižování cen jako prostředek pro zvýšení objemu prodeje.
s-3 Avšak s odchodem opojných dní rostoucího obratu v odvětví se kdysi ojedinělé a krátké slevy stávají v pivním průmyslu běžnými konkurenčními zbraněmi.
s-4 V létě nabízeli konkurenti společnosti Anheuser slevy v takové výši a míře, jakou pozorovatelé tohoto odvětví dlouho neviděli.
s-5 Někteří experti nyní předvídají, že vstup společnosti Anheuser do boje bude obnášet krátkodobé problémy se ziskem pro všechny aktéry odvětví.
s-6 Tato společnost, která sídlí v St. Louis, prohlásila, že hlavní rivalové, jednotka Miller Brewing společnosti Philip Morris Co. a společnost Adolph Coors Co., se u svých prémiových značek "řídí politikou trvalých a vysokých slev již alespoň 18 měsíců" a na mnoha trzích nasazují cenu za 12kusové balení o 25 centů pod cenou značky Budweiser společnosti Anheuser.
s-7 Společnost Anheuser uvedla, že její politika slev by v podstatě znamenala následovat takovéto kroky konkurentů trh od trhu.
s-8 Společnost Anheuser-Busch ohlásila svůj plán v době, kdy oznámila, že její čistý zisk za třetí čtvrtletí vrostl neočekávaně méně o 5,2 % na 238,3 milionu dolarů, neboli na 83 centů na akcii, z 226,5 milionu dolarů, neboli ze 78 centů.
s-9 Tržba za třetí čtvrtletí činila 2,49 miliardy dolarů, což je nárůst z loňských 2,34 miliardy dolarů.
s-10 Společnost Anheuser uvedla, že její nová strategie, která byla na některých trzích spuštěna minulý měsíc a jejíž brzké zavedení na vybraných trzích v celé zemi se očekává, bude znamenat, že její příjmy za poslední polovinu roku 1989 a v roce 1990 budou nižší, než se očekává.
s-11 Tato předpověď způsobila propad akcií společnosti Anheuser při včerejším kompozitním obchodování na Newyorkské burze cenných papírů o 4,375 dolaru.
s-12 Akcie uzavíraly na 38,50 dolaru při velkém objemu přibližně 3,5 milionu akcií.
s-13 Akcie společnosti Coors, jediného veřejně obchodovatelného velkého konkurenta společnosti, v celostátním mimoburzovním obchodování klesly o 1,50 dolaru za kus na 19,125 dolaru, zjevně kvůli obavám investora z potenciálního dopadu nadcházejícího cenového boje.
s-14 Společnost Anheuser poznamenala, že "objem prodeje pivního průmyslu v roce 1989 sleduje trend, který je typický pro druhou polovinu 80. let, kdy se objem prodeje v zásadě nemění", zatímco konsolidace vytváří menší počet větších hráčů.
s-15 "Nemůžeme připustit další trend ke snižování našeho objemu," uvedla společnost Anheuser a dodala, že podnikne "vhodné kroky k vytvoření konkurenceschopné ceny, aby podpořila svou dlouhodobou strategii růstu tržního podílu" prémiových značek.
s-16 Společnost Anheuser prohlásila, že nadále stojí za svým již dříve oznámeným cílem dosáhnout 50% podílu na americkém trhu do poloviny 90. let.
s-17 Pod vlažným žargonem této zveřejněné zprávy se skrývá silná hrozba pivovarnického obra, který se vloni podílel na téměř 41 % odbytu veškerého amerického piva, a očekává se, že v letošním roce toto číslo vzroste na 42,5 %.
s-18 "Společnost Anheuser je největší chlap v baru a právě se rozhodl zapojit do hospodské rvačky," řekl Joseph J. Doyle, analytik u společnosti Smith Barney, Harris Upham & Co.
s-19 "Bude to krvavé."
s-20 Jerry Steinman, nakladatel obchodního zpravodaje Beer Marketers Insights, uvedl, že prohlášení společnosti Anheuser znamená, že "všichni ostatní v odvětví budou mít problém s dosažením plánovaného zisku".
s-21 Analytik společnosti Prudential-Bache Securities Inc. George E. Thompson zlehčil důležitost tohoto prohlášení a srovnání nadcházející potyčky v pivním průmyslu se zdánlivě nekonečnými "kolovými válkami" nazval bezdůvodným.
s-22 Thompson nazývá zlevňování "prohranou hrou pro kohokoliv bez převažujícího podílu na trhu" a předpověděl, že výrok společnosti Anheuser o záměru může být jednoduše prostředkem, jak varovat konkurenci, aby ve snižování cen polevila, nebo bude čelit drahému a marnému boji.
s-23 Thompson poznamenal, že tyto neuspokojivé zisky, které byly o pět centů na akcii nižší než jeho vlastní odhady, přispěly k tomu, že nervózní a momentálně nesmiřitelná investující veřejnost vyprodávala.
s-24 Doyle ze společnosti Smith Barney, který včera snížil své odhady výdělků společnosti Anheuser pro rok 1990 na 2,95 dolaru na akcii z 3,10 dolaru, však nazval reakci trhu "oprávněnou".
s-25 Řekl, že zatímco zisk za třetí čtvrtletí byl "mírným zklamáním, skutečně špatnou zprávou je intenzita cenového boje" v oblasti prémiového piva.
s-26 Podle Steinmana, nakladatele již zmíněného zpravodaje, je podíl společnosti Anheuser na trhu téměř dvakrát větší než podíl jeho nejbližšího konkurenta, společnosti Miller Brewing, která měla vloni podíl 21,2 %.
s-27 Následuje společnost Stroh Brewery, která souhlasila s prodejem svých aktiv společnosti Coors.
s-28 Jak společnost Coors, tak i společnost Stroh v poslední době postupují podíl na trhu společnostem Miller a Anheuser.

Text viewDownload CoNNL-U