s-1
|
Na
Wall
Street
by
chtěli,
aby
správní
rada
letecké
společnosti
UAL
změnila
názor
na
udržení
nezávislosti
společnosti.
|
s-2
|
Ale
to,
co
se
stane
v
pokračujícím
dramatu
převzetí
dále,
bude
spíše
záležet
na
dvou
nejsilnějších
a
vzpurných
odborových
organizacích
společnosti:
na
pilotech
a
mechanicích.
|
s-3
|
Někteří
lidé
znalí
situace
věří,
že
kolaps
předchozího
výkupu
za
6,79
miliardy
dolarů
mohl,
když
už
nic
jiného,
alespoň
posílit
pozice
těchto
dvou
odborových
skupin.
|
s-4
|
Výsledkem
je,
že
možná
mají
nyní
obě
organizace
virtuální
právo
veta
na
jakoukoliv
transakci
týkající
se
společnosti
UAL.
|
s-5
|
Jeden
důvod:
banky
-
které
pravděpodobně
zareagují
na
jakýkoli
nový
obchod
týkající
se
společnosti
UAL
ještě
obezřetněji
než
poprvé
-
budou
pravděpodobně
trvat
na
souladu
odborářů,
než
budou
souhlasit
s
vydáním
peněz
na
jakoukoliv
novou
nabídku
nebo
i
na
nějaký
méně
ambiciózní
rekapitalizační
plán.
|
s-6
|
"Sjednocení
piloti
již
ukázali
při
mnoha
příležitostech,
že
jsou
ochotni
a
schopni
stávkovat,"
řekl
vedoucí
pracovník
ve
Fuji
Bank,
jednom
z
velkých
věřitelů
společnosti
UAL.
|
s-7
|
"Máte-li
obě
(odborové)
skupiny
ve
stávce,
nemáte
žádné
příjmy,
a
to
je
pro
banku
velmi
děsivá
představa."
|
s-8
|
Právě
minulý
týden
požádala
přední
japonská
banka
o
schůzku
s
předáky
odborů
mechaniků,
aby
zjistila,
na
které
straně
budou
stát,
pokud
by
se
naskytla
další
možnost
nabídky
nebo
rekapitalizace.
|
s-9
|
Další
důvod:
Mechanici,
povzbuzeni
svým
úspěchem,
kdy
pomohli
potopit
předchozí
transakci,
budou
pravděpodobně
agresivnější,
objeví-li
se
nějaký
další
pokus
o
výkup.
|
s-10
|
Obě
odborové
organizace
už
mají
výhodné
postavení
v
tom,
že
se
jejich
zaměstnavatel
musí
s
každou
z
nich
dohodnout
na
nových
smlouvách.
|
s-11
|
To
dává
oběma
možnost
hrozit
stávkou
a
schopnost
odolávat
jakýmkoliv
ústupkům
na
mzdách,
které
by
mohly
být
nutné
k
uskutečnění
transakce.
|
s-12
|
Takže
i
investoři,
kteří
tlačí
správní
radu
k
rekapitalizaci,
která
by
vyplatila
akcionářům
speciální
dividendy
a
možná
zaručila
zaměstnancům
vlastnický
podíl,
uznávají,
že
odbory
hrají
klíčovou
roli.
|
s-13
|
"Pravděpodobnost
vytvoření
a
dokončení
transakce
je
bez
spolupráce
odborů
a
ústupků
na
mzdách
menší,"
řekl
Richard
Nye
z
firmy
Baker,
Nye
Investments,
newyorské
společnosti
obchodující
s
akciemi
při
převzetích.
|
s-14
|
Pan
Nye
se
domnívá,
že
by
se
správní
rada
společnosti
UAL
měla
rozpustit,
pokud
brzy
nepodnikne
kroky
ke
zvýšení
hodnoty
akcionářských
podílů.
|
s-15
|
Piloti
i
mechanici
dali
jasně
najevo,
že
hodlají
zablokovat
všechny
transakce,
které
se
jim
nebudou
líbit.
|
s-16
|
"Piloti
se
budou
účastnit
všech
transakcí,
které
se
zde
budou
odehrávat,"
prohlásil
včera
předseda
odborové
organizace
pilotů
Frederick
C.
Dubinsky.
|
s-17
|
Ale
zda
se
piloti
dokáží
spojit
s
mechaniky,
svými
dlouholetými
protivníky,
je
jiná
otázka.
|
s-18
|
Zástupce
pilotů
Dubinsky
říká,
že
jeho
odbory
chtějí
majoritní
podíl
pro
zaměstnance.
|
s-19
|
Piloti
chtějí
přinejmenším
nějakou
formu
kontroly
nad
leteckou
společností,
možná
prostřednictvím
volebního
práva
kvalifikované
většiny.
|
s-20
|
Mechanici
byli
na
druhou
stranu
ze
zásady
vždy
proti
většinovému
vlastnictví
a
říkali,
že
podle
jejich
názoru
by
zaměstnanci
neměli
být
vlastníky.
|
s-21
|
Nicméně
v
posledních
dnech
ukázali
předáci
odborové
organizace
mechaniků
jistou
flexibilitu.
|
s-22
|
"Možná
budeme
moci
dosáhnout
kompromisu,
v
němž
bude
místo
pro
zájmy
(odborové
organizace
pilotů)
i
pro
naše,"
uvedl
Brian
M.
Freeman,
finanční
poradce
mechaniků.
|
s-23
|
Pan
Freeman
řekl,
že
poradci
odborové
organizace
mechaniků
plánují
tento
týden
schůzku,
kde
se
pokusí
vypracovat
návrh
určité
formy
rekapitalizace,
která
by
mohla
zahrnovat
speciální
dividendu
pro
akcionáře,
zaměstnanecký
podíl
a
možná
investici
do
akciového
kapitálu
od
spřáteleného
investora.
|
s-24
|
Nepůjde-li
dosáhnout
kompromisu,
trvají
piloti
na
tom,
že
mohou
provést
transakci
bez
podpory
mechaniků.
|
s-25
|
Ale
v
této
chvíli
je
to
možná
jen
zbožné
přání.
|
s-26
|
Mechanici
tvrdě
lobovali
za
společnost
proti
původní
nabídce
pilotů
a
vedení
společnosti
UAL.
|
s-27
|
Jejich
odpor
pomohl
odradit
některé
japonské
banky.
|
s-28
|
Trvání
pilotů
na
majoritním
vlastnictví
také
může
ztížit
dosažení
myšlenky
rekapitalizace.
|
s-29
|
"Kdo
by
chtěl
být
veřejným
akcionářem
investujícím
do
společnosti
ovládané
odborovou
organizací
pilotů?"
ptá
se
Candace
Browningová,
analytička
ze
společnosti
Wertheim
Schroeder
&
Co.
|
s-30
|
"Pro
koho
by
správní
rada
pracovala
-
pro
veřejné
akcionáře
nebo
pro
piloty?"
dodává.
|
s-31
|
Browningová
říká,
že
věří,
že
rekapitalizace
zahrnující
vlastnický
podíl
zaměstnanců
uspěje
pouze
tehdy,
pokud
piloti
zmírní
své
požadavky
na
kontrolu.
|
s-32
|
Také
poznamenává,
že
když
piloti
nyní
přijmou
nějaký
minoritní
podíl,
mohou
se
později
vrátit
k
původní
myšlence
a
pokusit
se
převzít
kontrolu.
|
s-33
|
Další
možností
je,
že
se
piloti
spojí
s
vnějším
investorem,
který
by
se
mohl
pokusit
vynutit
si
vypuzení
správní
rady
pomocí
vyžádaného
souhlasu.
|
s-34
|
Tímto
způsobem
by
piloti
mohli
přinutit
radu,
aby
schválila
rekapitalizaci,
která
by
dala
zaměstnancům
majoritní
podíl,
nebo
aby
zvážila
poslední
návrh
vedení
odborové
skupiny.
|
s-35
|
Tato
skupina
neučinila
formální
nabídku,
ale
namísto
toho
sdělila
poradcům
společnosti
UAL
před
poslední
schůzí
správní
rady,
že
pracuje
na
nabídce
v
hodnotě
od
225
do
240
dolarů
za
akcii.
|
s-36
|
Ale
opět
budou
možná
potřebovat
pomoc
mechaniků.
|
s-37
|
"Myslím,
že
dynamika
situace
je
taková,
že
se
něco
musí
stát,"
řekl
jistý
představitel
znalý
situace.
|
s-38
|
Správní
rada
a
management
společnosti
UAL
se
podle
něho
"nemohou
jen
tak
vrátit"
k
běžným
povinnostem.
|
s-39
|
"Piloti
jim
to
totiž
nedovolí.
|