Dependency Tree

wsj1010.cz

ProjectPCEDT

Select a sentence

s-1 Na Wall Street by chtěli, aby správní rada letecké společnosti UAL změnila názor na udržení nezávislosti společnosti.
s-2 Ale to, co se stane v pokračujícím dramatu převzetí dále, bude spíše záležet na dvou nejsilnějších a vzpurných odborových organizacích společnosti: na pilotech a mechanicích.
s-3 Někteří lidé znalí situace věří, že kolaps předchozího výkupu za 6,79 miliardy dolarů mohl, když nic jiného, alespoň posílit pozice těchto dvou odborových skupin.
s-4 Výsledkem je, že možná mají nyní obě organizace virtuální právo veta na jakoukoliv transakci týkající se společnosti UAL.
s-5 Jeden důvod: banky - které pravděpodobně zareagují na jakýkoli nový obchod týkající se společnosti UAL ještě obezřetněji než poprvé - budou pravděpodobně trvat na souladu odborářů, než budou souhlasit s vydáním peněz na jakoukoliv novou nabídku nebo i na nějaký méně ambiciózní rekapitalizační plán.
s-6 "Sjednocení piloti již ukázali při mnoha příležitostech, že jsou ochotni a schopni stávkovat," řekl vedoucí pracovník ve Fuji Bank, jednom z velkých věřitelů společnosti UAL.
s-7 "Máte-li obě (odborové) skupiny ve stávce, nemáte žádné příjmy, a to je pro banku velmi děsivá představa."
s-8 Právě minulý týden požádala přední japonská banka o schůzku s předáky odborů mechaniků, aby zjistila, na které straně budou stát, pokud by se naskytla další možnost nabídky nebo rekapitalizace.
s-9 Další důvod: Mechanici, povzbuzeni svým úspěchem, kdy pomohli potopit předchozí transakci, budou pravděpodobně agresivnější, objeví-li se nějaký další pokus o výkup.
s-10 Obě odborové organizace mají výhodné postavení v tom, že se jejich zaměstnavatel musí s každou z nich dohodnout na nových smlouvách.
s-11 To dává oběma možnost hrozit stávkou a schopnost odolávat jakýmkoliv ústupkům na mzdách, které by mohly být nutné k uskutečnění transakce.
s-12 Takže i investoři, kteří tlačí správní radu k rekapitalizaci, která by vyplatila akcionářům speciální dividendy a možná zaručila zaměstnancům vlastnický podíl, uznávají, že odbory hrají klíčovou roli.
s-13 "Pravděpodobnost vytvoření a dokončení transakce je bez spolupráce odborů a ústupků na mzdách menší," řekl Richard Nye z firmy Baker, Nye Investments, newyorské společnosti obchodující s akciemi při převzetích.
s-14 Pan Nye se domnívá, že by se správní rada společnosti UAL měla rozpustit, pokud brzy nepodnikne kroky ke zvýšení hodnoty akcionářských podílů.
s-15 Piloti i mechanici dali jasně najevo, že hodlají zablokovat všechny transakce, které se jim nebudou líbit.
s-16 "Piloti se budou účastnit všech transakcí, které se zde budou odehrávat," prohlásil včera předseda odborové organizace pilotů Frederick C. Dubinsky.
s-17 Ale zda se piloti dokáží spojit s mechaniky, svými dlouholetými protivníky, je jiná otázka.
s-18 Zástupce pilotů Dubinsky říká, že jeho odbory chtějí majoritní podíl pro zaměstnance.
s-19 Piloti chtějí přinejmenším nějakou formu kontroly nad leteckou společností, možná prostřednictvím volebního práva kvalifikované většiny.
s-20 Mechanici byli na druhou stranu ze zásady vždy proti většinovému vlastnictví a říkali, že podle jejich názoru by zaměstnanci neměli být vlastníky.
s-21 Nicméně v posledních dnech ukázali předáci odborové organizace mechaniků jistou flexibilitu.
s-22 "Možná budeme moci dosáhnout kompromisu, v němž bude místo pro zájmy (odborové organizace pilotů) i pro naše," uvedl Brian M. Freeman, finanční poradce mechaniků.
s-23 Pan Freeman řekl, že poradci odborové organizace mechaniků plánují tento týden schůzku, kde se pokusí vypracovat návrh určité formy rekapitalizace, která by mohla zahrnovat speciální dividendu pro akcionáře, zaměstnanecký podíl a možná investici do akciového kapitálu od spřáteleného investora.
s-24 Nepůjde-li dosáhnout kompromisu, trvají piloti na tom, že mohou provést transakci bez podpory mechaniků.
s-25 Ale v této chvíli je to možná jen zbožné přání.
s-26 Mechanici tvrdě lobovali za společnost proti původní nabídce pilotů a vedení společnosti UAL.
s-27 Jejich odpor pomohl odradit některé japonské banky.
s-28 Trvání pilotů na majoritním vlastnictví také může ztížit dosažení myšlenky rekapitalizace.
s-29 "Kdo by chtěl být veřejným akcionářem investujícím do společnosti ovládané odborovou organizací pilotů?" ptá se Candace Browningová, analytička ze společnosti Wertheim Schroeder & Co.
s-30 "Pro koho by správní rada pracovala - pro veřejné akcionáře nebo pro piloty?" dodává.
s-31 Browningová říká, že věří, že rekapitalizace zahrnující vlastnický podíl zaměstnanců uspěje pouze tehdy, pokud piloti zmírní své požadavky na kontrolu.
s-32 Také poznamenává, že když piloti nyní přijmou nějaký minoritní podíl, mohou se později vrátit k původní myšlence a pokusit se převzít kontrolu.
s-33 Další možností je, že se piloti spojí s vnějším investorem, který by se mohl pokusit vynutit si vypuzení správní rady pomocí vyžádaného souhlasu.
s-34 Tímto způsobem by piloti mohli přinutit radu, aby schválila rekapitalizaci, která by dala zaměstnancům majoritní podíl, nebo aby zvážila poslední návrh vedení odborové skupiny.
s-35 Tato skupina neučinila formální nabídku, ale namísto toho sdělila poradcům společnosti UAL před poslední schůzí správní rady, že pracuje na nabídce v hodnotě od 225 do 240 dolarů za akcii.
s-36 Ale opět budou možná potřebovat pomoc mechaniků.
s-37 "Myslím, že dynamika situace je taková, že se něco musí stát," řekl jistý představitel znalý situace.
s-38 Správní rada a management společnosti UAL se podle něho "nemohou jen tak vrátit" k běžným povinnostem.
s-39 "Piloti jim to totiž nedovolí.

Text viewDownload CoNNL-U