Dependency Tree

wsj0996.cz

ProjectPCEDT

Select a sentence

s-1 ČLÁNEK I, ODSTAVEC 7, VĚTA 2:
s-2 Každý návrh zákona, který prošel Sněmovnou reprezentantů i Senátem, musí být, než se stane zákonem, předložen prezidentovi Spojených států, který, pokud jej schválí, jej podepíše, pokud nikoli, vrátí ho se svými námitkami komoře, ze které pochází, a ta tyto námitky začlení v plném rozsahu do svých záznamů a je znovu k projednání.
s-3 Pokud pro něj po opětném projednání budou hlasovat dvě třetiny dané komory, bude spolu s námitkami předán do druhé komory, ve které bude také znovu projednán, a pokud ho schválí dvě třetiny této komory, stane se zákonem...
s-4 ČLÁNEK I, ODSTAVEC 7, VĚTA 3:
s-5 Každé nařízení, usnesení nebo hlasování, kde je nutný soulad Senátu i Sněmovny reprezentantů (s výjimkou otázky odložení), musí být předloženo prezidentovi Spojených států, a podle pravidel a omezení předepsaných v případě návrhu zákona nabude právní moci když jej prezident schválí, a když jej neschválí, musí ho znovu schválit dvě třetiny Senátu a Sněmovny reprezentantů.
s-6 Prezident Bush před několika měsíci sdělil novinářům, že hledá vhodný modelový případ, aby zjistil, zda již právo vetovat položky v rozpočtu.
s-7 Viceprezident Quayle a rozpočtový ředitel Darman nedávno uvedli, že se tohoto šetření účastní.
s-8 V úterý se toto téma objevilo znovu, když Marlin Fitzwater vysvětloval týmu reportérů Bílého domu ústavní důvody založené na výše uvedených ustanoveních.
s-9 Prezident Bush tím nemá na mysli žádné ustanovení, ale vidina práva vetovat rozpočtové položky se nadcházejícím Rozhodnutím o pokračování táhne jako červená nit.
s-10 Obtížnější otázkou je, zda ještě někdo chápe to, že Bushův boj za ústavní výsady je stejně o politice jako o právu.
s-11 Ústavní důvody nás přesvědčují o základním právu vetovat rozpočtové položky od roku 1987, kdy právník Stephen Glazier poprvé takový případ probral na této stránce.
s-12 Rozpočtová "reforma" z roku 1974, která prošla přes veto prezidenta Nixona, vzala prezidentům právo zadržení plateb, a zavedla tak mnoho dalších skupinových sazeb a způsobila oslabení pravomocí prezidentského veta.
s-13 Glazier zjistil, že zakladatelé se báli, že by Kongres mohl prezidenta ve schvalovacím procesu vynechat.
s-14 Článek I, odstavec 7, věta 3 říká, že se to nazývá "nařízení, usnesení nebo hlasování" či jinak, prezident musí mít právo veta.
s-15 To, že se souhrnný rozpočet označí jako "návrh zákona", nemůže to prezidenta zbavit pravomoci vetovat položky.
s-16 Nalezení modelového případu by nemělo být těžké, ale je třeba se vyjádřit k tomu, aby se zvolil nejlepší možný.
s-17 Bílý dům měl perfektní případ, ale než mohl jít k soudu, všiml si toho Kongres.
s-18 Když vyšlo najevo, co se stalo ve společnostech HUD a S&L, začali se někteří členové Kongresu strachovat, že jejich vliv prosazovaný v exekutivě a nezávislých úřadech by je jednou mohl dostat do problémů.
s-19 Znepokojovaly je směrnice ministerstva vnitra týkající se nahrávání veškeré komunikace s jejich zaměstnanci nebo týmy.
s-20 Kongres připojil k přidělování finančních prostředků ministerstvu vnitra následující: "Žádné z finančních prostředků dostupných podle tohoto zákona nelze použít k vytváření zpráv o kontaktech mezi zaměstnanci ministerstva vnitra a členy a komisemi Kongresu a jejich zaměstnanci."
s-21 Bílý dům varoval, že by to bylo protiústavní osvojení jeho pravomoci.
s-22 Když pohrozil, že toto ustanovení využije jako modelový případ pro veto rozpočtových položek, Kongres ustoupil.
s-23 Strach, jaký Kongres z modelového případu pro veto rozpočtových položek, vedl poslance k tomu, že letos přidali jediné, nejzkomolenější a nejkomičtější ustanovení: "Tento odstavec platnost pouze 1. října 1989."
s-24 To znamená, že kontakty ministerstva vnitra se nesmí zaznamenávat jen jeden den - v neděli, která byla.
s-25 Pokud Bílý dům hledá další neústavní zákon, pak je tu poslanec John Dingell, který se opět snaží oživit doktrínu slušnosti.
s-26 Prezident Reagan ji vetoval coby porušení prvního dodatku Ústavy.
s-27 Obhájci této doktríny "slušnosti" úřadují ve Sněmovně a vědí, že tyto předpisy umlčí živé diskuse v rozhlasu, což odstraší bojechtivé protivníky.
s-28 Existují také jiná ustanovení, která vyžadují, aby se členové Kongresu zapojili do týmů, které na Úřadu pro řízení a rozpočet vyjednávají dohody a nová omezení.
s-29 Protiústavní zákony jsou dobrými soudními cíli, ale právo vetovat rozpočtové položky je lepší chápat jako politickou příležitost než jako pouhý materiál pro právníky.
s-30 Když se tento týden prezident Bush vyjadřoval ke zmatkům v rozpočtu, řekl: "Vytváří to dojem, že je to chyba Kongresu.
s-31 A můžete se obrátit na vedení a zeptat se jich, proč takový dojem Američané mají."
s-32 Přesně tak.
s-33 Teď nadešel čas k vytvoření politického případu o tom, že prezidenti potřebují zbraň v podobě rozpočtových položek, aby obnovili pořádek v rozpočtu.
s-34 Kongres není v pozici, aby Bushovi odporoval zrovna, když nám hrozí redukce výdajů podle Grammova-Rudmanova zákona.
s-35 Sněmovna a Senát se sešli na konferenci právě tento týden - 231 účastníků, rozdělených do 26 různých dílčích konferencí.
s-36 Senátor Daniel Inouye souhlasil s tím, že uzavře některé základny na Havaji výměnou za takové lahůdky, jako je 11 milionů dolarů na parkoviště u nemocnice Waltera Reeda.
s-37 Moderátor konference, poslanec Bill Hefner sebral 40 milionů dolarů vojenským základnám ve prospěch Severní Karolíny a senátorovi Jamesovi Sasserovi milostivě přenechal 70 milionů dolarů pro základny v Tennessee.
s-38 Prezident Bush by si měl vzít do jedné ruky Ústavu a do druhé rozpočtovou sekeru a dát se do práce.
s-39 Měl by osekat protiústavní ustanovení i odměny za podporu rozpočtu.
s-40 Kongres možná ztratil veškerý smysl pro disciplínu, to však neznamená, že si země zvykat na to, že v tomto nepořádku bude žít věčně.
s-41 Prezident Bush pravomoc měnit metody práce Washingtonu, jen kdyby ji použil.

Text viewDownload CoNNL-U