Dependency Tree

wsj0911.cz

Date19
Source typenws
Year19
Text typeinf

Select a sentence

s-1 Článek Roberta H. Knighta na redakční stránce z 5. října naříkající nad násilím v komediálních filmech ("Hollywoode, ničíš ") je zajímavý, ale poněkud mylný.
s-2 Jako fanda starších filmů z dvacátých a pozdějších let nepozoruji, že by moderní komedie obsahovaly vyšší stupeň násilí, sexu a hrubých výrazů než ostatní filmy z nedávné doby.
s-3 Starší filmy obsahují spoustu násilí, třebaže je zobrazováno v souladu s více omezujícími společenskými konvencemi doby.
s-4 Jedním z mých nejoblíbenějších filmů je například britská komedie z roku 1949 "Kind Hearts and Coronets (Laskavá srdce a korunky)", v níž je celé komično založeno na tom, že herec Dennis Price vraždí osm urozených příbuzných (všechny hraje Alec Guinness), protože urazili jeho matku a stáli mu v cestě k získání rodinného titulu.
s-5 Stejně tak jedním z nejpopulárnějších komediálních žánrů třicátých a čtyřicátých let byla "detektivka nebo komedie s vraždou".
s-6 Série filmů "Thin Man (Hubený muž)" stejně jako mnoho ostatních zakládala celou svou komediální přitažlivost na hláškách a slovních hříčkách hvězdného detektiva, zatímco ostatní postavy ve filmech byly vražděny.
s-7 Dále myslím, že pan Knight udělal špatnou volbu, když jako příklad žalostného stavu moderních komediálních filmů vybral dílo "A Fish Called Wanda (Ryba jménem Wanda)".
s-8 Konkrétní scéna, kterou zmiňuje a v níž jsou rozmačkáni domácí psi, připomíná trampoty, které neustále potkávaly kojota ve starých kreslených groteskách "Road Runner (Silniční běžec)" společnosti Warner Bros.
s-9 Není tam žádný detailní zpomalený záběr ukazující krev a vnitřnosti při smrti zvířete.
s-10 Mějte na paměti, že se jedná o stejný film, v němž hrdinu přejede parní válec jen proto, aby se za chvilku postavil a podíval se - zvenku - do okna startujícího Boeingu 747.
s-11 Budu první, kdo bude souhlasit s tím, že v moderní filmařině lze nalézt mnoho špatného.
s-12 Mnoho moderních scénáristů vypadá, jako by nebyli schopní napsat hru či cokoli jiného bez sprostého klení.
s-13 Sex a násilí se přidávají rutinně, dokonce i když nesouvisejí se scénářem, a technicky vyspělé speciální efekty neustále nahrazují dobrou zápletku a vývoj postavy.
s-14 Máme zkrátka filmový a televizní průmysl, který je buď neschopný, nebo přimražený strachy, že by mohl udělat film, který by neměl hodnocení PG-13 nebo R (mládeži nepřístupný).
s-15 Ono vydatné množství nadbytečného sexu, násilí a hrubé mluvy tedy slouží jako berličky.
s-16 Avšak tyto chyby nejsou výlučnou vlastností moderních komedií a podle mého názoru se pan Knight mýlí, když se tento moderní fenomén pokouší spojovat příliš těsně s jedinou kategorií filmové tvorby.
s-17 Michael Smith

Text viewDownload CoNNL-U