Dependency Tree

wsj0787.cz

ProjectPCEDT

Select a sentence

s-1 Ministr financí Nicholas Brady řekl, že by Kongres měl Komisi pro regulaci prodeje cenných papírů (SEC) udělit pravomoc uzavírat v případě krize akciové trhy.
s-2 Ve vyjádření před senátním Podvýborem pro cenné papíry Brady zpochybnil stanovisko předsedy SEC Richarda Breedena, který ve středu sdělil sněmovnímu výboru, že si možnost zavřít trhy nepřeje.
s-3 Breeden připustil, že pokud by začaly kolovat nepodložené zvěsti o tom, že by se trhy mohly zavřít, diskreční právo by mohlo mít velký dopad na trhy.
s-4 Dodal, že prezident pravomoc v případě nutnosti trhy uzavřít.
s-5 Brady však tvrdil, že SEC k trhům blíž a snáz rozpozná, kdy se burzy dostanou pod takový tlak, že by měly být zavřeny.
s-6 V jiném kontextu Brady uvedl, že požadoval po Pracovní skupině pro finanční trhy posouzení, zda záruky pro termínové obchody nejsou příliš nízké.
s-7 Uvedl, že některé požadavky na minimální záruku byly sníženy na úroveň nižší než před pádem v roce 1987.
s-8 "Tím vzniká otázka, zda požadavky na záruky při termínových obchodech a obchodování s kmenovými akciemi jsou na těchto rovinách jednotné a zda jsou záruky pro termínové obchody adekvátní," uvedl Brady.
s-9 Záruka je peněžní částka, kterou investor potřebuje k tomu, aby nabídl k prodeji nebo koupi smlouvu na termínové obchody.
s-10 Záruky pro termínové devizové obchody se typicky zvyšují a snižují podle nestálosti trhu.
s-11 Záruky na Chicagské obchodní burze za termínové obchody v akciových indexech Standard & Poor's 500 před 16. říjnem 1987 dosáhly 10 000 dolarů za smlouvu pro spekulanty a 5 000 dolarů pro zajišťovatele ve stelážních obchodech, přičemž uvedeného data byla záruka pro předprodej zvýšena na 7 500 dolarů.
s-12 Od pádu burzy 19. října 1987 byly záruky zvýšeny a sníženy asi desetkrát.
s-13 V současné době se pohybují na 12 000 dolarů pro spekulanty, což jsou v typickém případě nezávislí jedinci a obchodníci-nečlenové, a na 6 000 dolarů pro zajišťovatele ve stelážních obchodech, což jsou obvykle instituce, které mají v akciích, o něž se jedná, kompenzační pozice.
s-14 Brady rovněž uvedl, že podle něj jev akvizice na dluh "skončí pod vlastní tíhou".
s-15 Na otázku, zda Kongres něco může udělat pro to, aby omezil rozkvět akvizic na dluh, Brady odpověděl: "Myslím si, že jev akvizic na dluh sice plně neustane, ale stane se překonanou záležitostí."
s-16 Doporučil výboru, aby před jakýmkoli dalším krokem "zjistil, jakou léčbu vymyslel trh".
s-17 Brady se rovněž ztotožnil s obavami senátorů ohledně nedávné nestálosti na akciovém trhu a podle svých slov si uvědomuje, že výkyvy odrazují investory od investování do akcií.
s-18 Dodal však, že se trhu s kmenovými akciemi nepřímo účastní i jednotlivci prostřednictvím investičních fondů a penzijních fondů.
s-19 Tento bývalý vedoucí pracovník na Wall Street odmítl sdělit svůj názor na nejasnosti týkající se programem řízeného obchodování, které v poslední době získalo vyšší podíl na obchodování na trhu a je mu přisuzována vina za urychlení poklesu před dvěma týdny.
s-20 "Nemám žádný názor na to, zda bychom s programovým obchodováním měli nyní vůbec něco dělat," uvedl.
s-21 Brady však ochotně podpořil návrh zákona na revizi trhu, který se v tomto pololetí budou snažit prosadit obě sněmovny Kongresu.
s-22 Tento návrh zákona, s nímž loni vystoupila komise SEC, požaduje, aby makléřské firmy uváděly finanční postavení svých holdingových společností, aby velcí obchodníci povinně poskytovali informace o programem řízeném či blokovém obchodování, a zlepšuje zúčtování vzájemných pohledávek a vyřizování obchodů mezi termínovými obchody a akciovými trhy.
s-23 Tento návrh zákona by SEC rovněž dal právo uzavřít trhy, což je diskreční právo, které na rozdíl od Breedena požadoval bývalý předseda SEC David Ruder.
s-24 Brady a senátoři souhlasili s tím, že zorganizují setkání svých zaměstnanců během příštího týdne, kdy se návrh zákona začne dolaďovat.

Text viewDownload CoNNL-U