Dependency Tree

wsj0730.cz

ProjectPCEDT

Select a sentence

s-1 Kalifornské loupeže znervózňují pracovníky cestovních kanceláří.
s-2 PRACOVAT V CESTOVNÍ kanceláři bývalo velmi atraktivní.
s-3 Nyní se toto povolání stává vyloženě nebezpečným.
s-4 Podle policie a sdružení cestovních kanceláří bylo v uplynulých měsících přepadeno více než 25 poboček, zatímco v celém minulém roce pouze několika málo poboček.
s-5 Většina případů se stala v Kalifornii, kde byl jeden pracovník pobodán a další zastřelen.
s-6 Losangeleská policie uvedla, že zloději jsou zřejmě součástí zločinecké sítě, která dovede přeměnit nevyplněné letenky na platné.
s-7 Ukradené letenky již byly použity pro lety po celém světě.
s-8 Podle společnosti Airline Reporting Corp., střediska zpracování letenek, zloději doposud uloupili 3 632 nevyplněných letenek.
s-9 Policie uvedla, že přepadení většinou provádí skupina dvou pěti mužů, kteří do poboček přicházejí před zavírací dobou nebo před obědem, kdy je tam jen málo zaměstnanců.
s-10 "Na první pohled vypadali jako obyčejní zájemci o dovolenou," tvrdí Willy LLerena, majitel cestovní agentury Travel Air Service v Monte Bello v Kalifornii, o pěti mužích, kteří vstoupili do jeho kanceláře vloni v červnu.
s-11 Potom mu ale, jak říká, přiložili dvě nabité pistole ke spánku a dožadovali se otevření trezoru.
s-12 Když nejprve odmítl, pokračuje, střelili ho do zad a utekli s 2000 dolary a 280 nevyplněnými letenkami.
s-13 "Řekli, že mi chtějí ukázat, že to myslí vážně," vzpomíná.
s-14 Jakmile se zvěsti o řádění zločinců rozšířily, mnoho pracovníků cestovních kanceláří začalo zvažovat o změně zásad otevřených dveří.
s-15 Vstup zákazníků do cestovní agentury El Monte Travel Center v El Monte v Kalifornii je nyní zabezpečen bzučákem a systémem zamykání.
s-16 "Jednat tímto způsobem s klienty je obtížné, když podnikáte ve službách," říká Ralph "Bud" Conner, majitel agentury oloupené minulý měsíc o 180 nevyplněných letenek a 850 dolarů.
s-17 "Ale jsme prostě příliš vystrašení."
s-18 Loupeže také způsobily spory, jejichž součástí se staly i aerolinie.
s-19 Zástupci cestovních agentur tvrdí, že aerolinie, které sledují čísla všech uloupených letenek, by se měly více snažit polapit zloděje zabavením označených letenek.
s-20 "Mají nejdůmyslnější počítače na světě," říká LLerena.
s-21 "Měli by být schopni to udělat."
s-22 Ale aerolinie tvrdí, že kdyby začaly prověřovat letenky pomocí počítačových čteček u odbavovacích bran, bylo by to příliš drahé a způsobovalo by to zpoždění.
s-23 Texasané mají přiměřené pojištění půjčených vozů
s-24 OBHÁJCI zákazníků dlouho upozorňovali na to, že půjčovny automobilů požadují za pojištění půjčených vozů příliš mnoho.
s-25 Zdá se, že důkazem toho je nyní nový zákon v Texasu.
s-26 Zákon - první svého druhu - zavazuje společnosti půjčující vozy v Texasu, aby účtovaly pouze "přiměřené" sazby za pojištění osvobozené od náhrady škod způsobené nehodou.
s-27 Konkrétně zákon stanovuje, že sazby musejí co nejvíce odrážet skutečné náklady společností na výměnu poškozených vozů.
s-28 Než zákon začal minulý měsíc platit, účtovali půjčovny vozů v Texasu 12 dolarů za den za pojištění osvobozené od náhrady škod.
s-29 Nyní účtují pouhé 3 dolary.
s-30 "Pokud nyní mluví pravdu, pak předtím požadovali 300 % přiměřené ceny," tvrdí Steve Gardner, náměstek nejvyššího státního zástupce v Texasu.
s-31 Mluvčí společnosti Hertz Corp. přiznává: "Pojištění osvobozené od náhrady škod není zdrojem ochrany zákazníků, ale zdrojem příjmů."
s-32 Společnost Hertz ovšem zdůrazňuje, že sama nyní v Texasu požaduje 3,95 dolaru za den, zatímco někteří konkurenti žádají 6,99 dolaru.
s-33 Úřad nejvyššího státního zástupce vyšetřuje půjčovny aut, které účtují mnohem vyšší ceny.
s-34 Letušky a stevardi přestávají poskytovat služby ještě před přistáním letadel
s-35 POKUD LETUŠKY A STEVARDI vypadají poněkud unaveně, může být příčinou nepřetržitá 20hodinová práce.
s-36 Současný výzkum pro Federální leteckou správu (FAA) zjistil, že velké aerolinie někdy nutí letušky a stevardy pracovat nepřetržitě 16 a více hodin - přestože kolektivní smlouvy v některých aeroliniích omezují službu na 14 hodin.
s-37 Výzkum dále zjistil, že letušky a stevardi na některých charterových letech pracují v 20hodinových směnách.
s-38 Je to proto, že FAA nemá žádná pravidla pro pracovní dobu stevardů a letušek; pro srovnání, nekompromisně omezuje pracovní dobu pilotů a letových dispečerů, většinou nejvýše na 10 po sobě jdoucích hodin.
s-39 "Z pohledu FAA," říká Matt Finucane, vedoucí letové bezpečnosti Sdružení letušek a stevardů, "mohou letušky a stevardi pracovat neomezený počet hodin."
s-40 Odborníci uvádějí, že tak dlouhá pracovní doba letušek a stevardů představuje bezpečnostní riziko.
s-41 Únava letušek a stevardů může například způsobit, že nemusejí dost rychle reagovat během evakuace v případě nouze.
s-42 "Na konci pracovního dne jsou z nich zombie," tvrdí John Galipault, president Ústavu bezpečnosti letectví, veřejně prospěšného sdružení ve Worthingtonu v Ohiu.
s-43 "Musejí pracovat tak dlouho a při případné evakuaci očekáváme, že se stanou hrdiny."
s-44 V reakci na studii FAA uvádí, že uvažuje o změně svých zásad - nebo o jejich nedostatku - ohledně letušek a stevardů.
s-45 Agentura možná nebude mít velký výběr: V Kongresu byl předložen návrh zákona, který donutit agenturu omezit pracovní dobu letušek a stevardů na 14 hodin na amerických spojích a na 16 hodin na mezinárodních spojích.
s-46 Všehochuť
s-47 GOLF SE STAL posledním rozptýlením pro cestovatele, kteří uvízli na některých letištích.
s-48 Simulátory golfu, na kterých hráči odpalují golfové míčky do sítí, byly postaveny na letištích v Denveru a Pittsburghu...
s-49 Podle časopisu Corporate Travel je průměrná cena snídaně ve "slušné" hotelové restauraci v New Yorku 17,12 dolaru.
s-50 Nejlevnější snídaní ve 100 posuzovaných měst byla snídaně v El Pasu v Texasu za 5,11 dolaru.

Text viewDownload CoNNL-U