s-1
|
Výbor
věřitelů
společnosti
Eastern
Airlines
vzal
zpět
krok
směrem
k
uvedení
vlastního
alternativního
návrhu
na
plán
konkurzní
reorganizace
tohoto
přepravce,
jak
uvedly
zdroje
obeznámené
s
výborem.
|
s-2
|
Zdroje
uvedly,
že
na
včerejším
jednání
v
New
Yorku
výbor
zrušil
pokyny,
které
dal
před
dvěma
týdny
svým
odborníkům,
aby
posoudili
další
možnosti
pro
budoucnost
společnosti
Eastern.
|
s-3
|
Poradci
měli
zprávu
dokončit
tento
týden.
|
s-4
|
Znamená
to,
že
společnost
Eastern,
jednotka
společnosti
Texas
Air
Corp.
z
Houstonu,
může
přistoupit
k
věřitelům
s
žádostí
o
souhlas
už
dnes,
kdy
se
očekává,
že
výboru
dodá
revidovaný
reorganizační
plán.
|
s-5
|
Výbor
se
chce
sejít
příští
týden,
aby
se
k
novému
plánu
vyjádřil.
|
s-6
|
Podle
jednoho
zdroje
bylo
včera
v
jiných
souvislostech
věřitelům
sděleno,
že
40
milionů
dolarů,
o
kterých
předpokládali,
že
budou
dostupné
pro
provedení
reorganizace,
možná
nebudou
k
dispozici.
|
s-7
|
Zmíněná
osoba
uvedla,
že
společnost
Texas
Air
se
ve
věci
opětovného
prodeje
dlužných
cenných
papírů
v
hodnotě
20
milionů
dolarů
dostala
do
potíží
kvůli
problémům
na
trhu
s
rizikovými
obligacemi.
|
s-8
|
A
plány
získat
dalších
20
milionů
dolarů
prostřednictvím
změn
v
pojišťovací
politice
narazily
na
překážku,
uvedl
zdroj.
|
s-9
|
Mluvčí
společnosti
Eastern
řekl,
že
"oněch
40
milionů
dolarů
stejně
nebude
mít
na
strukturu
aktiv
v
plánu
společnosti
Eastern
žádný
vliv.
|
s-10
|
Čtyřicet
milionů
není
v
celé
záležitosti
nijak
významných".
|
s-11
|
Není
jisté,
co
věřitele
přimělo
k
tomu,
aby
při
zjišťování
alternativ
nového
reorganizačního
plánu
společnosti
Eastern
udělali
obrat
o
sto
osmdesát
stupňů.
|
s-12
|
Od
9.
března,
kdy
společnost
Eastern
poprvé
požádala
o
ochranu
na
základě
kapitoly
11,
však
neustále
slibuje,
že
věřitelům
zaplatí
100
centů
za
dolar.
|
s-13
|
Vzhledem
k
tomu,
že
tento
přepravce
i
nadále
tvrdí,
že
to
udělá,
někteří
členové
výboru
úspěšně
argumentovali,
že
k
prověření
jiného
plánu
zatím
není
mnoho
důvodů,
jak
uvedla
jedna
osoba
obeznámená
s
postavením
věřitelů.
|
s-14
|
Účetní
firma
Ernst
&
Young
a
makléřství
Goldman,
Sachs
&
Co.,
tedy
odborníci,
které
věřitelé
najali,
na
začátku
tohoto
měsíce
prohlásili,
že
společnost
Eastern
bude
mít
problémy
s
dosažením
cílových
výdělků,
které
tato
letecká
společnost
předpokládala.
|
s-15
|
Společnost
Ernst
&
Young
uvedla,
že
plán
společnosti
Eastern
by
se
od
předpokladů
odchýlil
až
o
100
milionů
dolarů.
|
s-16
|
Společnost
Goldman
prohlásila,
že
společnost
Eastern
by
stejný
cíl
minula
přinejmenším
o
120
milionů
dolarů.
|
s-17
|
Poradci
trvali
na
tom,
že
společnost
Eastern
nesežene
hotovost,
kterou
potřebuje,
a
aby
plnila
své
cíle
podle
plánu,
bude
se
muset
znovu
zadlužit.
|
s-18
|
Společnost
Eastern
se
tehdy
proti
těmto
tvrzením
ohradila
a
zprávu
poradců
označila
za
"zcela
mimo
realitu".
|
s-19
|
Joel
Zweibel,
právní
zástupce
výboru
věřitelů
společnosti
Eastern,
se
včera
odmítl
vyjádřit
k
tomu,
zda
byli
odborníci
vůbec
požádáni,
aby
zvážili
i
jiné
možnosti,
a
zda
byli
nyní
vyzváni,
aby
tak
nečinili.
|
s-20
|
Řekl
jen
to,
že
výbor
dosud
nezaujal
k
plánu
reorganizace
společnosti
Eastern
žádné
stanovisko,
a
že
obě
strany
nadále
jednají.
|
s-21
|
"Lidé
by
každopádně
rádi
viděli
plán
založený
na
dohodě,"
řekl.
|
s-22
|
Společnost
Eastern
a
její
věřitelé
se
v
červenci
dohodli
na
reorganizačním
plánu,
podle
něhož
měl
tento
přepravce
prodat
1,8
miliardy
dolarů
v
aktivech
a
koncem
roku
1989
vystoupit
z
ochrany
podle
kapitoly
11
při
dvou
třetinách
své
původní
velikosti.
|
s-23
|
Nakonec
se
společnost
Eastern
rozhodla,
že
hlavní
část,
své
trasy
v
Jižní
Americe,
která
mají
hodnotu
400
milionů
dolarů,
neprodá.
|
s-24
|
Tato
změna
znamenala,
že
reorganizační
plán,
s
nímž
věřitelé
souhlasili,
již
neplatí,
a
že
obě
strany
musejí
začít
jednat
znovu.
|
s-25
|
Společnost
Eastern
veřejně
oznámila,
že
překračuje
cíle
stanovené
pro
návrat
do
provozu
a
předpověděla,
že
by
z
řízení
podle
kapitoly
11
měla
vystoupit
na
začátku
roku,
přičemž
bude
provozovat
více
letů,
než
původně
plánovala.
|