Dependency Tree

wsj0469.cz

ProjectPCEDT

Select a sentence

s-1 Americká Komise pro rovné pracovní příležitosti (EEOC) zažalovala stát New York za věkovou diskriminaci jmenovaných státních soudců.
s-2 Žaloba podaná u federálního soudu na Manhattanu viní stát New York z toho, že povinný věk 76 let pro odchod do důchodu porušuje federální zákon.
s-3 V jiném kontextu komise zasahovala při žalobě u federálního soudu ve městě New Heaven, kterou podal jeden státní soudce z Connecticutu kvůli předpojatosti vůči věku.
s-4 V tomto případě komise zpochybňuje povinný věk pro odchod do důchodu u jmenovaných soudců ve státě Connectitut, jímž je 70 let.
s-5 Žaloba v New Yorku byla podána za soudce Isaaca Rubina, jehož jmenování do státního odvolacího výboru vyprší na konci roku, a za všechny další soudce poškozené údajnou věkovou diskriminací.
s-6 Tato žaloba, přidělená federálnímu soudci Kimbu Woodovi, požaduje trvalý soudní příkaz, zpětné vyplacení soudců, kteří byli nuceni odejít do důchodu, opětovné dosazení soudců v důchodu do funkce a "další odškodnění potřebné k vymýcení účinků nezákonných zaměstnavatelských praktik (New Yorku)".
s-7 Soudce Rubin, státní soudce od roku 1969, uvedl, že povinný věk odchodu do důchodu poškozuje soudní systém, jelikož připravuje stát o zkušené soudce, kteří jsou stále schopni pracovat.
s-8 "Problémem není věk - věk je jen číslo.
s-9 Problémem jsou zkušenosti soudce, jeho schopnosti a fyzická schopnost pracovat," řekl soudce Rubin.
s-10 " s vykonáváním svých povinností a úkolů žádné potíže nemám."
s-11 Vzhledem k tomu, že soudci Rubinovi bylo 9. května 76 let, není možné jej na konci roku opětovně jmenovat do úřadu.
s-12 Žaloba na New York bude však nejspíš mít jen omezený vliv.
s-13 Většina newyorských soudců je totiž volená a federální zákon diskriminující věk se na volené představitele nevztahuje, řekl James L. Lee, oblastní právník EEOC v New Yorku.
s-14 Podle newyorského zákona musejí zvolení soudci odejít do důchodu v 70 letech, ale do 76 let mohou být jmenováni na další dvouletá období.
s-15 Mluvčí státního Úřadu pro správu soudů se k žalobě odmítla vyjádřit.
s-16 Uvedla však, že v současné době stát 35 jmenovaných soudců, kterým je více než 70 let.
s-17 Avšak v Connecticutu je většina soudců jmenována guvernérem a schvalována státními zákonodárnými orgány.
s-18 Strany v kauze Connecticut souhlasily s tím, že řízení pozastaví do projednání odvolání v dalším případu diskriminace na základě věku, který podala EEOC proti státu Vermont.
s-19 V kauze Vermont federální soudce rozhodl, že povinný věk v tomto státě, 70 let pro jmenované soudce, je protiprávní, přičemž odvolání státu Vermont proti tomuto rozhodnutí čeká na projednání u amerického odvolacího soudu druhého stupně na Manhattanu.
s-20 Aaron Ment, nejvyšší soudní správce v Connecticutu, se odmítl k žalobě a k intervenci EEOC vyjádřit.
s-21 Řekl, že stát 165 jmenovaných soudců a 15 "soudních arbitrů", jimiž jsou bývalí soudci nad 70 let, a jejichž postavení coby soudců je omezené.
s-22 ORGANIZOVANÝ ZLOČIN stíhající zásahové jednotky budou patrně příští měsíc zrušeny.
s-23 Navzdory opozici demokratických představitelů Kongresu a právníků z těchto speciálních jednotek by příští měsíc měl vejít v platnost plán ministra spravedlnosti USA Dicka Thornburgha na zrušení 14 oblastních zásahových jednotek proti organizovanému zločinu.
s-24 Tyto jednotky jsou nezávislé na úřadech amerických státních návladních a zaměřují se výhradně na soudní stíhání v kauzách organizovaného zločinu.
s-25 Plán zrušit tyto jednotky oznámil Thornburgh v únoru.
s-26 Říká, že právníci zásahových jednotek budou pracovat mnohem efektivněji pod dohledem státních návladních.
s-27 Podle Davida Runkela, mluvčího ministerstva spravedlnosti, bude Thornburgh moci zrušit zásahové jednotky po tom, co Kongres schválí dotaci ve výši 479 milionů dolarů pro federální orgány činné v trestním řízení a protidrogové instituce.
s-28 Návrh zákona by měl projít Kongresem příští měsíc.
s-29 Kongres Thornburghovy snahy dočasně pozastavil rozhodnutím o dotacích, které mu zabránilo využít k realizaci jeho plánu finanční prostředky zahrnuté do rozpočtu.
s-30 Odpůrci tvrdí, že Thornburghův plán zbytečně ukončí dlouhodobě působící, úzce propojené jednotky bojující proti zločinu, které úspěšně stíhaly vůdčí postavy organizovaného zločinu.
s-31 Předpovídají, že budou jednotky zrušeny a jejich povinnosti převedeny na úřady amerických státních návladních, aktivita organizovaného zločinu stoupne.
s-32 Někteří bývalí zaměstnanci zásahových jednotek uvádějí, že se jednotky začaly rozpadat.
s-33 Jednotka ve východním obvodu v Brooklynu ve státě New York tento rok přišla o 15 právníků, částečně kvůli tomu, že plánovaná reorganizace působila právníkům problémy, říká Laura A. Brevettiová, která z této zásahové jednotky odešla do newyorské právní firmy Morrison Cohen Singer & Weinstein.
s-34 "Ti, kteří odešli, vyjádřili názor, že by zásahová jednotka měla pokračovat," uvedla Brevettiová.
s-35 Jenže Runkel tvrdí, že žádný odliv právníků z jednotek neprobíhá.
s-36 Říká, že od oznámení Thornburghova plánu odešlo 27 právníků a 21 jich bylo najato.
s-37 V době oznámení plánu pracovalo v jednotkách 135 právníků.
s-38 Někteří představitelé Kongresu mají v úmyslu v boji za nezávislé zásahové jednotky pokračovat.
s-39 Mluvčí senátora Edwarda M. Kennedyho (demokrata za Massachussetts) říká, že bude-li schválen navrhovaný souhrnný zákon o trestné činnosti, Thornburgh bude muset v příštím roce jednotky obnovit.
s-40 Návrh zákona mimo jiné usiluje o reorganizaci ministerstva spravedlnosti.
s-41 Předpokládá se, že Senát bude návrh zákona zvažovat krátce, uvedl mluvčí senátora.
s-42 Runkel říká, že pochybuje o tom, že Kennedy dokáže v Kongresu získat pro reorganizaci ministerstva spravedlnosti dostatečnou podporu.
s-43 "Proti tomu návrhu se rázně postavíme," řekl.
s-44 "Nemyslím si, že se (reorganizace) uskuteční."
s-45 WHITMAN & RANSOM provádějí nábor právníků z rozpouštěné firmy:
s-46 Z newyorské firmy s 204 právníky přijde nejméně 12 partnerů a ze společnosti Golenbock & Barell, která bude rozpuštěna k 31. prosinci, dosud neurčený počet společníků.
s-47 Společnost Golenbock, která 35 právníků, během loňského roku přišla o několik partnerů.
s-48 Podle partnerů v obou firmách někteří právníci firmy Golenbock nebudou vyzváni k tomu, aby se k firmě Whitman & Ransom přidali.
s-49 Společník-jednatel společnosti Whitman & Ransom Maged F. Riad řekl, že posily ze společnosti Golenbock rozšíří oddělení firemních agend a oddělení vedení soudních sporů této firmy.
s-50 KRÁTKÉ SUKNĚ nejsou u texaského soudu vítány:
s-51 Shelly Hancock, soudce okresního soudu v Houstonu, odmítl vpustit ženu obviněnou z řízení v opilosti, protože měla sukni tři palce nad kolena.
s-52 Žena se ve čtvrtek dostavila k soudu, aby vypovídala, ale když se vydala na cestu k soudní lavici, soudce Hancock ji zastavil.
s-53 Ženině právníkovi, Victoru Blaineovi, řekl, že krátká sukně je u soudu nepřípustná.
s-54 Navzdory protestům Victora Blainea soudce odložil její případ na 27. listopad.
s-55 Kelly Sieglerová, asistentka oblastního návladního, která byla v soudní síni přítomna, zpochybnila, že by tento krok byl sexistický, přičemž tvrdila, že viděla, jak soudce Hancock "mockrát" odmítl obžalované muže oblečené v šortkách, vestách nebo tričkách bez rukávů.
s-56 Soudce Hancock na telefonáty nereagoval.

Text viewDownload CoNNL-U