Dependency Tree

wsj0367.cz

ProjectPCEDT

Select a sentence

s-1 Každý pracovní den v 11 hodin oblékne 40letý Mike Sinyard cyklistický dres, nasedne na kolo, které si nechává ve své kanceláři ve městě Morgan Hill v Kalifornii, a vyrazí na cestu, kterou by většina lidí jela jedině autem.
s-2 A s ním jede 50 zaměstnanců firmy Specialized Bicycle Components Inc.
s-3 Když se ve 13 hodin vrací ke svým pracovním stolům, mají v nohách 20 mil.
s-4 Díky svému nadšení pro cyklistiku dokázal Sinyard vytvořit kreativní společnost, která v tomto odvětví zaujímá přední místo.
s-5 Společnost Specialized, kterou založili spíše cyklističtí nadšenci než obchodníci, objevila půvab kol se širokými plášti, která se dostanou téměř všude, a v roce 1981 začala s jejich sériovou výrobou.
s-6 Za posledních pět let vzrostl obrat společnosti z 26 na 80 milionů dolarů.
s-7 Takzvaná horská kola dnes činí dvě třetiny ze 2 miliard dolarů, které se ročně utratí za všechna kola v USA.
s-8 Společnost Specialized se svými 65 % obratu pocházejícími z horských kol je obecně považována za společnost s největším vlivem na trhu.
s-9 (Většinu zbývajícího obratu tvoří příslušenství, a to zejména pro uživatele horských kol.)
s-10 Dnes ale společnost více než kdy jindy potřebuje podnikatelského ducha.
s-11 Na rostoucí trh, který společnost Specialized pomohla vytvořit, se dostává jeden velký konkurent za druhým a všichni přinášejí horská kola známých značek, jako například Schwinn, Peugeot, Raleigh a Nishiki.
s-12 Aby si tudíž Sinyardova společnost udržela náskok, musí inovovat více než kdy jindy a vyvíjet nové výrobky speciálně pro jízdu na horských kolech.
s-13 Současně se však bude muset lépe strukturovat, aby lépe zvládla svůj růst.
s-14 Uskutečnit obojí bude znamenat stejně náročné balancování jako při jízdě na jednokolce.
s-15 U malých společností, které rychle vyrostly, je to běžný problém - zvláště, když jejich úspěch přitáhne velké konkurenty.
s-16 "Vášeň, to je slovo, které firmu Specialized výstižně charakterizuje" říká Erik Eidsmo, bývalý vedoucí pracovník v lyžařském průmyslu, kterého Sinyard přetáhl ze společnosti Citicorp, aby řídil marketing a obchod.
s-17 "Doufám, že přidám další slovo: technologie.
s-18 To je můj cíl.
s-19 A je to také Mikův cíl."
s-20 Eidsmo je jedním z několika klíčových lidí mimo cyklistický průmysl, kteří byli zaměstnáni, aby přinesli do nezávislé, rychle rostoucí společnost pevnější vedení.
s-21 "Měli jsme spoustu problémů," říká Sinyard.
s-22 Zatímco obrat společnosti letěl prudce nahoru, "byl zde stále systém, který by se pravděpodobně hodil pro obrat mezi 10 a 20 miliony dolarů".
s-23 Eidsmo dodává: "Co ten den vypadalo dobře, to se ten den udělalo."
s-24 Od doby, co Eidsmo v květnu přišel, zavedl praktiky, které se naučil během práce ve společnosti Citicorp, jako například řízení podle cílů, podrobné plány projektů a předpovědi obratu společnosti a výrobních trendů.
s-25 "Konečně začínáme - a je to velmi bolestné - trochu chápat, jak by měl vypadat dlouhodobý horizont společnosti," říká Eidsmo.
s-26 "Je to však nebezpečné," říká o snaze společnosti Specialized přizpůsobit strukturu podniku.
s-27 "Nechceme ztratit to kouzlo" kreativní síly společnosti.
s-28 V naději, že si udrží před ostatními náskok, zdůrazňuje společnost inovaci.
s-29 Na nedávném veletrhu stáli návštěvníci frontu, aby se podívali na nový cyklistický rám společnosti Specialized, který váží jen 2,7 libry - o libru méně než nejlehčí rám pro horské kolo na trhu.
s-30 Sinyardova společnost chce vyrobit ještě lehčí rámy další generace tím, že ocelové čepy rámu nahradí titanovými.
s-31 Společnost Specialized na veletrhu také předvedla převratné třípaprskové kolo, které společně vyvinuly společnosti Specialized a Du Pont Co.
s-32 Paprsky kola jsou vyrobeny z nejmodernějších materiálů a jsou zkonstruovány jako křídla letadla, což při 100mílovém závodě zkrátí čas cyklisty o 10 minut, jak tvrdí společnost.
s-33 V současné době stojí 750 dolarů a Sinyard se domnívá, že do tří let bude možno cenu snížit na 200 250 dolarů.
s-34 Cenu nejlevnějšího horského kola společnosti dokázal snížit ze 750 na 279 dolarů během
s-35 Je však jisté, že požadavky na kreativitu společnosti se budou zvyšovat.
s-36 Konkurence roste společně s tím, jak na trh s horskými koly, který měla kdysi Sinyardova společnost prakticky celý pro sebe, pronikají větší společnosti.
s-37 Představitel Americké cyklistické federace Philip Milburn říká, že ježdění na horských kolech "roste tak obrovským tempem, že se do tohoto oboru pouští řada společností".
s-38 Jedním z obzvláště žádaných trhů společnosti Specialized, na který se noví hráči zaměřují, je oblast příslušenství k horským kolům, kterou Eidsmo nazývá "budoucností našeho podnikání".
s-39 Nejenže se příslušenství prodává lépe než celá kola, ale nabízí také téměř dvojnásobné marže oproti přibližně 25 % 30 % při prodeji celého kola.
s-40 Společnost Nike Inc. z města Beaverton v Oregonu přišla se sérií bot na horská kola, aby se na části tohoto trhu uplatnila.
s-41 Asi před měsícem začala společnost Michelin Tire Corp. z města Greenville v Jižní Karolíně prodávat pláště pro horská kola, což byla celá léta doména společnosti Specialized.
s-42 Konkurence přitvrzuje také v prodeji celých kol.
s-43 Společnost Trek Bicycle Corp., která přináší své mateřské společnosti Intrepid Corp se sídlem v Milwaukee čtvrtinu ročního obratu ve výši 400 milionů, vstoupila do podnikání s horskými koly v roce 1983.
s-44 Předtím společnost Trek vyráběla jen tradiční silniční kola, ale "nebyla to taková věda přejít ze silničního kola na horské", říká prezident společnosti Trek Dick Burke.
s-45 Tento segment nyní tvoří zhruba dvě třetiny celkového obratu společnosti.
s-46 Ve společnosti Giant Bicycle Inc. z města Rancho Dominguez v Kalifornii se obrat od chvíle, kdy společnost v roce 1987 vstoupila na trh s horskými koly, ztrojnásobil.
s-47 Jakožto pobočka tchajwanské holdingové společnosti s celosvětovým obratem ve výši 150 milionů dolarů je společnost Giant jedním z příkladů rychlé globalizace Sinyardova kdysi útulného místečka na trhu.
s-48 Společnost Schwinn Bicycle Co. z Chicaga založila společné podniky zaměřující se na prodej kol s cyklistickými společnostmi v kontinentální Číně a v Maďarsku.
s-49 Společnost Derby International Corp. z Lucemburska minulý rok koupila významné značky, jako jsou Peugeot, Raleigh a Nishiki.
s-50 V reakci na zmezinárodňování tohoto průmyslu nahrazuje Sinyardova společnost nezávislé zahraniční distributory zcela vlastněnými pobočkami.
s-51 Tento krok odstraní náklady na prostředníka a poskytne společnosti Specialized lepší možnost kontroly nad marketingem a prodeji.
s-52 Jak ale říká Bill Austin, prezident společnosti Giant: "Když někteří větší hráči spojí síly dohromady, hra se změní."

Text viewDownload CoNNL-U