s-1
|
Někteří
demokraté
v
kongresu
varují
před
tím,
že
by
složitý
nový
proces
financování
dvou
federálních
antitrustových
úřadů
mohl
vyústit
v
další
snižování
přísunu
peněz
do
této
oblasti,
která
byla
v
posledních
letech
již
tak
výrazně
omezena.
|
s-2
|
Mechanismus
financování,
který
byl
schválen
kongresem
a
měl
by
ho
podepsat
i
prezident
Bush,
by
měl
dopad
na
antitrustové
operace
ministerstva
spravedlnosti
a
Federální
obchodní
komise
(FTC).
|
s-3
|
Kongres
totiž
v
rámci
obecných
snah
snížit
výdaje
o
30
milionů
dolarů
zredukoval
požadavek
Bushovy
vlády,
aby
byla
zvýšena
antitrustová
podpora
na
fiskální
rok
1990
začínající
1.
říjnem.
|
s-4
|
Kongres
při
prvním
kroku
redukování
schválil
poplatek
ve
výši
20 000
dolarů,
který
budou
muset
zaplatit
investoři
a
společnosti
pokaždé,
kdy
uskuteční
povinnou
registraci
u
antitrustových
kontrolorů
ohledně
fúzí,
akvizic
a
některých
dalších
transakcí.
|
s-5
|
Někteří
demokraté
v
čele
s
poslancem
Jackem
Brooksem
(demokratem
za
Texas),
se
postavili
proti
tomuto
opatření,
protože
se
obávají,
že
poplatky
nebudou
plně
kompenzovat
škrty
v
rozpočtu,
ovšem
neúspěšně.
|
s-6
|
Jenže
ministerstvo
spravedlnosti
a
představitelé
FTC
uvedli,
že
podle
jejich
očekávání
poplatky
za
registraci
budou
kompenzovat
redukce
v
rozpočtu,
a
patrně
je
i
převýší.
|
s-7
|
"Mohlo
by
tak
dojít
k
tomu,
že
se
náš
rozpočet
naopak
rozroste,"
řekl
v
rozhovoru
James
Rill,
vedoucí
antitrustového
odboru
ministerstva
spravedlnosti.
|
s-8
|
Na
základě
opatření,
která
schválily
obě
komory
kongresu,
bude
požadavek
vlády
na
47
milionů
dolarů
pro
Antitrustovou
sekci
snížen
o
15
milionů
dolarů.
|
s-9
|
Požadavek
FTC
na
70
milionů
dolarů,
z
nichž
by
asi
34
milionů
dolarů
bylo
věnováno
na
vymáhání
dodržování
antitrustových
opatření,
bude
rovněž
snížen
o
15
milionů
dolarů.
|
s-10
|
Vláda
požadovala
na
podporu
antitrustových
opatření
pro
fiskální
rok
1990
přibližně
stejnou
částku,
jaká
byla
schválena
na
fiskální
rok
1989.
|
s-11
|
Kompenzační
poplatky
by
se
vztahovaly
na
registrace
na
základě
Zákona
Hart-Scott-Rodino.
|
s-12
|
Podle
tohoto
zákona
strany
navrhující
fúze
či
akvizice
v
hodnotě
15
milionů
dolarů
a
více
musejí
uvědomit
FTC
a
antitrustové
kontrolory
ministerstva
spravedlnosti
dříve,
než
se
transakce
dokončí.
|
s-13
|
Vláda
si
v
současné
době
za
takovéto
registrace
nic
neúčtuje.
|
s-14
|
Zastánci
poplatkového
systému
předpokládají,
že
na
základě
počtu
registrací
z
poslední
doby,
kterých
je
přes
2 000
ročně,
poplatky
vynesou
přinejmenším
40
milionů
dolarů
za
stávající
fiskální
rok,
čili
o
10
milionů
dolarů
více,
než
jaká
je
výše
škrtů
v
rozpočtu.
|
s-15
|
"Zrealizujeme-li
to,
pak
nenastane
škrt,
program
dokonce
získá
ještě
5
milionů
dolarů
navíc"
pro
FTC
i
pro
ministerstvo
spravedlnosti,
řekl
při
diskuzi
ve
sněmovně
poslanec
Neal
Smith
(demokrat
za
Iowu).
|
s-16
|
Jenže
poslanec
Don
Edwards
(demokrat
za
Kalifornii)
namítl,
že
by
hospodářský
pokles
mohl
zpomalit
realizaci
fúzí,
takže
by
se
snížilo
množství
vybraných
poplatků.
|
s-17
|
Počet
zaměstnanců
zabývajících
se
antitrustovými
opatřeními,
kteří
pracují
pro
FTC
a
ministerstvo
spravedlnosti,
se
za
Reaganovy
vlády
snížil
o
40
%,
přičemž
během
dané
doby
realizace
velkých
fúzí
výrazně
poklesla.
|
s-18
|
"Dnes
není
vhodná
doba
na
to,
aby
kongres
jakkoli
podporoval
neutěšený
stav,
do
jakého
antitrustová
opatření
dospěla,"
tvrdí
Don
Edwards.
|
s-19
|
Částka
přesahující
40
milionů
dolarů
vybraná
na
poplatcích
ve
fiskálním
roce
1990
by
byla
převedena
do
státní
pokladny.
|
s-20
|
Právníci
korporací
uvedli,
že
nové
poplatky
neutlumí
většinu
fúzí
či
jiných
transakcí.
|
s-21
|
Někteří
právníci
uvedli,
že
potenciální
nabyvatelé
usilují
o
to,
aby
registraci
stihli
předtím,
než
poplatky
začnou
platit,
představitelé
vlády
však
vypověděli,
že
prudký
nárůst
registrací
zaznamenán
nebyl.
|