s-1
|
Ministerstvo
dopravy
reagovalo
na
nátlak
zastánců
bezpečnosti
a
podniklo
další
kroky,
aby
pro
lehké
nákladní
vozy
a
dodávky
platily
stejné
bezpečnostní
požadavky
jako
pro
osobní
automobily.
|
s-2
|
Ministerstvo
navrhlo
požadavek
silnějších
střech
u
lehkých
nákladních
vozů
a
malých
dodávek,
počínaje
modely
od
roku
výroby
1992.
|
s-3
|
Vydalo
také
konečné
pravidlo
požadující,
aby
výrobci
automobilů
vybavovali
lehké
nákladní
vozy
a
malé
dodávky
tříbodovými
bezpečnostními
pásy
na
zadních
sedadlech,
a
to
u
modelů
od
roku
výroby
1992.
|
s-4
|
Tyto
pásy
jsou
již
vyžadovány
na
předních
sedadlech
vozů.
|
s-5
|
"Dnešní
krok,"
řekl
ministr
dopravy
Samuel
Skinner,
"představuje
díky
rozšíření
standardu
osobních
vozů
další
milník
v
pokračujícím
programu
zvyšování
bezpečnosti
řidičů
a
spolujezdců
v
lehkých
nákladních
vozech
a
malých
dodávkách."
|
s-6
|
V
září
ministerstvo
oznámilo,
že
bude
požadovat,
aby
lehké
nákladní
vozy
a
malé
dodávky
byly
na
předních
sedadlech
vybaveny
stejnými
opěrkami
hlavy,
jaké
se
už
dlouho
vyžadují
u
osobních
vozů.
|
s-7
|
Velká
trojka
výrobců
automobilů
uvedla,
že
změny
pravidel
nejsou
překvapením,
neboť
představitelé
Bushovy
administrativy
už
dlouho
říkali,
že
plánují
zavést
bezpečnostní
standardy
pro
lehké
nákladní
vozy
a
dodávky.
|
s-8
|
Zastánci
bezpečnosti,
včetně
některých
členů
Kongresu,
už
léta
nutí
ministerstvo,
aby
rozšířilo
bezpečnostní
požadavky
platné
pro
osobní
auta
na
lehké
nákladní
vozy
a
dodávky,
které
nyní
činí
téměř
třetinu
všech
prodaných
vozidel
v
USA.
|
s-9
|
Tvrdí,
že
mnoho
vozidel
zařazených
do
třídy
komerčních
lehkých
nákladních
vozů
převeze
ve
skutečnosti
více
osob
než
nákladu,
a
tudíž
by
měla
mít
stejné
bezpečnostní
prvky
jako
auta
osobní.
|
s-10
|
Během
Reaganovy
vlády
moc
štěstí
neměli.
|
s-11
|
"Ale
nyní
se
zdá,
že
tu
je
poměrně
systematické
úsilí
problém
vyřešit,"
řekl
Chuck
Hurley,
viceprezident
komunikací
z
Pojišťovacího
institutu
pro
bezpečnost
na
dálnicích.
|
s-12
|
"Nacházíme
se
v
úplně
jiném
regulačním
prostředí."
|
s-13
|
Senátor
John
Danforth
(republikán
za
Montanu)
pochválil
kroky
ministerstva
a
poznamenal,
že
nehody,
při
nichž
se
auto
obrátí
na
střechu,
zaviní
téměř
polovinu
všech
úmrtí
v
lehkých
nákladních
vozech.
|
s-14
|
"Mnoha
těmto
smrtelným
nehodám
bychom
mohli
zabránit
pomocí
standardů
minimální
odolnosti
střechy
proti
nárazu,"
řekl.
|
s-15
|
Senátor
Danforth
a
další
rovněž
chtějí,
aby
ministerstvo
požadovalo
dodatečné
bezpečnostní
vybavení
v
lehkých
nákladních
vozech
a
malých
dodávkách,
včetně
airbagů
či
automatických
bezpečnostních
pásů
na
předních
sedadlech
a
vylepšené
ochrany
proti
bočnímu
nárazu.
|
s-16
|
Návrh
ministerstva
na
odolnější
střechy
proti
nárazu
by
se
týkal
vozidel
s
hmotností
do
10 000
liber.
|
s-17
|
Střechy
by
musely
vydržet
sílu
1,5násobku
hmotnosti
nenaloženého
vozidla.
|
s-18
|
Během
testu
by
se
střecha
nesměla
stlačit
více
než
o
5
palců.
|
s-19
|
Vedoucí
představitel
společnosti
Chrysler
Corp.
v
Detroitu
řekl,
že
společnost
v
současnosti
nemá
na
zadních
sedadlech
lehkých
nákladních
vozů
tříbodové
bezpečnostní
pásy,
ale
plánuje
je
zavést
na
konci
modelového
roku
1990.
|
s-20
|
Řekl,
že
společnost
Chrysler
s
jistotou
očekává,
že
je
bude
mít
nainstalovány
ve
všech
modelech
své
řady
lehkých
nákladních
vozů
do
1.
září
1991.
|
s-21
|
Společnost
Chrysler
uvedla,
že
její
nákladní
vozy
a
dodávky
už
nyní
splňují
standardy
odolnosti
střechy
při
nárazu
platné
pro
osobní
auta.
|
s-22
|
John
Leinonen,
hlavní
inženýr
oddělení
bezpečnosti
vozů
společnosti
Ford
Motor
Co.
uvedl,
že
nákladní
auta
společnosti
Ford
splňují
standardy
odolnosti
střechy
při
nárazu
již
od
roku
1982.
|
s-23
|
Společnost
Ford
začala
instalovat
bezpečnostní
pásy
na
zadní
sedadla
do
nákladních
vozů
své
F-série
pickupů
Crew
Cab
u
modelů
roku
1989.
|
s-24
|
Nový
sportovně
užitkový
vůz
Explorer,
který
má
být
představen
příští
rok
na
jaře,
bude
také
vybaven
bezpečnostními
pásy
na
zadních
sedadlech.
|
s-25
|
Leinonen
řekl,
že
podle
jeho
očekávání
dodrží
společnost
Ford
tento
termín
bez
jakýchkoli
problémů.
|