Dependency Tree

wsj0064.cz

ProjectPCEDT

Select a sentence

s-1 Ministerstvo dopravy reagovalo na nátlak zastánců bezpečnosti a podniklo další kroky, aby pro lehké nákladní vozy a dodávky platily stejné bezpečnostní požadavky jako pro osobní automobily.
s-2 Ministerstvo navrhlo požadavek silnějších střech u lehkých nákladních vozů a malých dodávek, počínaje modely od roku výroby 1992.
s-3 Vydalo také konečné pravidlo požadující, aby výrobci automobilů vybavovali lehké nákladní vozy a malé dodávky tříbodovými bezpečnostními pásy na zadních sedadlech, a to u modelů od roku výroby 1992.
s-4 Tyto pásy jsou již vyžadovány na předních sedadlech vozů.
s-5 "Dnešní krok," řekl ministr dopravy Samuel Skinner, "představuje díky rozšíření standardu osobních vozů další milník v pokračujícím programu zvyšování bezpečnosti řidičů a spolujezdců v lehkých nákladních vozech a malých dodávkách."
s-6 V září ministerstvo oznámilo, že bude požadovat, aby lehké nákladní vozy a malé dodávky byly na předních sedadlech vybaveny stejnými opěrkami hlavy, jaké se dlouho vyžadují u osobních vozů.
s-7 Velká trojka výrobců automobilů uvedla, že změny pravidel nejsou překvapením, neboť představitelé Bushovy administrativy dlouho říkali, že plánují zavést bezpečnostní standardy pro lehké nákladní vozy a dodávky.
s-8 Zastánci bezpečnosti, včetně některých členů Kongresu, léta nutí ministerstvo, aby rozšířilo bezpečnostní požadavky platné pro osobní auta na lehké nákladní vozy a dodávky, které nyní činí téměř třetinu všech prodaných vozidel v USA.
s-9 Tvrdí, že mnoho vozidel zařazených do třídy komerčních lehkých nákladních vozů převeze ve skutečnosti více osob než nákladu, a tudíž by měla mít stejné bezpečnostní prvky jako auta osobní.
s-10 Během Reaganovy vlády moc štěstí neměli.
s-11 "Ale nyní se zdá, že tu je poměrně systematické úsilí problém vyřešit," řekl Chuck Hurley, viceprezident komunikací z Pojišťovacího institutu pro bezpečnost na dálnicích.
s-12 "Nacházíme se v úplně jiném regulačním prostředí."
s-13 Senátor John Danforth (republikán za Montanu) pochválil kroky ministerstva a poznamenal, že nehody, při nichž se auto obrátí na střechu, zaviní téměř polovinu všech úmrtí v lehkých nákladních vozech.
s-14 "Mnoha těmto smrtelným nehodám bychom mohli zabránit pomocí standardů minimální odolnosti střechy proti nárazu," řekl.
s-15 Senátor Danforth a další rovněž chtějí, aby ministerstvo požadovalo dodatečné bezpečnostní vybavení v lehkých nákladních vozech a malých dodávkách, včetně airbagů či automatických bezpečnostních pásů na předních sedadlech a vylepšené ochrany proti bočnímu nárazu.
s-16 Návrh ministerstva na odolnější střechy proti nárazu by se týkal vozidel s hmotností do 10 000 liber.
s-17 Střechy by musely vydržet sílu 1,5násobku hmotnosti nenaloženého vozidla.
s-18 Během testu by se střecha nesměla stlačit více než o 5 palců.
s-19 Vedoucí představitel společnosti Chrysler Corp. v Detroitu řekl, že společnost v současnosti nemá na zadních sedadlech lehkých nákladních vozů tříbodové bezpečnostní pásy, ale plánuje je zavést na konci modelového roku 1990.
s-20 Řekl, že společnost Chrysler s jistotou očekává, že je bude mít nainstalovány ve všech modelech své řady lehkých nákladních vozů do 1. září 1991.
s-21 Společnost Chrysler uvedla, že její nákladní vozy a dodávky nyní splňují standardy odolnosti střechy při nárazu platné pro osobní auta.
s-22 John Leinonen, hlavní inženýr oddělení bezpečnosti vozů společnosti Ford Motor Co. uvedl, že nákladní auta společnosti Ford splňují standardy odolnosti střechy při nárazu již od roku 1982.
s-23 Společnost Ford začala instalovat bezpečnostní pásy na zadní sedadla do nákladních vozů své F-série pickupů Crew Cab u modelů roku 1989.
s-24 Nový sportovně užitkový vůz Explorer, který být představen příští rok na jaře, bude také vybaven bezpečnostními pásy na zadních sedadlech.
s-25 Leinonen řekl, že podle jeho očekávání dodrží společnost Ford tento termín bez jakýchkoli problémů.

Text viewDownload CoNNL-U