Dependency Tree

wsj0044.cz

Date19
Source typenws
Year19
Text typeinf

Select a sentence

Showing 1 - 100 of 135 • previousnext

s-1 Cathryn Riceová nemohla uvěřit vlastním očím.
s-2 Když vloni 16. března rozdala žákům devátých tříd z Greenvillské střední školy souhrnný test základních dovedností, spatřila jednoho studenta, jak opisuje z taháků.
s-3 Viděla žáky podvádět dřív, ale tyto poznámky byly zvláštní.
s-4 "Burzovní makléř je příkladem profese v obchodu a finančnictví...
s-5 Na konci druhé světové války se Německo vzdalo dříve než Japonsko...
s-6 Zasedání společného výboru sněmovny a senátu se koná v případě, že sněmovna a senát schválí zákon v odlišné podobě."
s-7 Prakticky slovo od slova se poznámky shodovaly s otázkami a odpověďmi v oddíle testu z občanské výchovy, který student zrovna vyplňoval.
s-8 Žák měl v podstatě zodpovězeno téměř všech čtyřicet otázek v tomto oddílu.
s-9 Žák své poznámky odevzdal, ale neobešlo se to bez protestů.
s-10 "Učitelka mi řekla, že je v pořádku, když použiji své poznámky k tomuto testu," řekl.
s-11 Učitelka, o níž byla řeč, byla Nancy Yearginová - kterou mnoho studentů i rodičů považuje za jednu z nejlepších na škole.
s-12 Při konfrontaci Yearginová připustila, že dva dny před testem dala tyto otázky a odpovědi méně zdatným studentům ve dvou zeměpisných třídách.
s-13 Zašla tak daleko, že promítla třídě otázky na tabuli a podtrhnutím zvýraznila odpovědi.
s-14 Učitelka Yearginová byla propuštěna a soudně stíhána podle mimořádného zákona státu Jižní Karolína, podle něhož je porušení utajení testů trestným činem.
s-15 V září přiznala svou vinu a zaplatila pokutu 500 dolarů.
s-16 Alternativou pro ni bylo strávit 90 dní ve vězení.
s-17 Její příběh je zčásti příběhem osobního pádu.
s-18 Byla velkorysou učitelkou, která získávala různá ocenění a inspirovala studenty, která však pravděpodobně nikdy učit nebude.
s-19 Za sebou zanechala hořkost a zlost ředitelky, která byla její přítelkyní a která ji nyní nazývá zrádkyní, kolegů, kteří říkají, že jim přinesla ostudu, studentů a rodičů, kteří ji hájili a trvají na tom, že trest byl moc tvrdý, a zástupců školského úřadu, kteří se nestačí divit, že i přes nade vše jasnou povahu svých činů se stala něčím jako místní mučednicí.
s-20 Případ učitelky Yearginové rovněž poodhaluje temnou stránku školské reformy, kdy stále roste tlak na učitele a kdy testování, při němž je toho hodně v sázce, zvyšuje pokušení podvádět.
s-21 Zákon z roku 1987, který učitelka Yearginová porušila, byl určen k prosazení ustanovení zákonů státu Jižní Karolína na zkvalitnění školního vzdělávání.
s-22 Žalobci uváděli, že se snažila zlepšit výsledky studentů, aby získala prémii v rámci Zákona na zkvalitnění vzdělávání z roku 1984.
s-23 Získání prémie záviselo na její schopnosti připravit studenty tak, aby měli lepší výsledky testů.
s-24 "Na školy i na učitele je vyvíjen obrovský tlak, aby studenti dosahovali lepších výsledků," říká Walt Haney, profesor vzdělávání a odborník na testování z Boston College.
s-25 "Takže rostou i snahy tyto testy obejít."
s-26 A co je nejvíc znepokojující, je to, že jsou to učitelé, a ne studenti, kteří jsou z větší části viněni ze špatných praktik.
s-27 Studie zveřejněná v září a prováděná v 50 státech organizací Friends for Education se sídlem v Albuquerque v Novém Mexiku, zabývající se výzkumem ve školství, učinila závěr, že "otevřené podvádění ze strany amerických učitelů" je "běžné".
s-28 Podle této organizace jsou výsledky standardizovaných vědomostních testů většinou zveličovány, protože učitelé často "učí testům", jak to udělala učitelka Yearginová, ale většinou při tom nejsou nikdy přistiženi.
s-29 Za poslední rok byly v několika státech odhaleny důkazy o široce rozšířeném podvádění.
s-30 Kalifornské ministerstvo školství podezírá dospělé na 40 školách, že v jednom celostátním testu změnili špatné odpovědi na správné, a nesou odpovědnost za vymazání výsledků.
s-31 Po častém výskytu případů diskutabilní pomoci učitele studentům přehodnocují v Texasu svůj systém zabezpečení testů.
s-32 A prodej příruček pro přípravu studentů k testům, které jsou určeny pro výuku v hodinách, přímo kvete.
s-33 Podle některých nejnovějších akademických výzkumů nejsou tyto materiály, včetně příruček Jak dosáhnout vysokého skóre a Učební materiály z vydavatelství Macmillan/McGraw-Hill School Publishing Co. ničím jiným, než důmyslně vypracovanými taháky.
s-34 Jejich používáním učitelé - s požehnáním vlády - studentům předem nahlásí oblasti učiva, na které se test zaměří, a někdy jim prozradí i pár přesně formulovaných otázek a odpovědí.
s-35 Použití materiálů Jak dosáhnout vysokého skóre je široce rozšířené v Jižní Karolíně a naprosto běžné v Greenville County, školním obvodu učitelky Yearginové.
s-36 Odborníci tvrdí, že v celé zemi neexistuje jiný stát, v němž by se testům přikládal takový význam, jako v Jižní Karolíně.
s-37 Špatné výsledky v testech mohou podle Zákona o zkvalitnění vzdělávání zablokovat postup studentů do dalších ročníků nebo nutit celé školní obvody ke státem kontrolovanému násilnému zasahování, "intervencím", které mohou znamenat propouštění.
s-38 Na druhou stranu přinášejí dobré výsledky v testech uznání a peníze navíc - novou školní počítačovou učebnu, granty pro speciální projekty, prémie pro ředitele.
s-39 Jižní Karolína tvrdí, že výsledky se dostavily.
s-40 Od doby, co reformy vstoupily v platnost, se například v žádném jiném státě kromě Jižní Karolíny neprojevilo tak markantní zlepšení v testu studijních předpokladů (SAT), ačkoli Jižní Karolína stále vykazuje nejhorší průměrné výsledky z 21 států, které tyto testy používají jako přijímací testy na vysoké školy.
s-41 Kritici říkají, že Jižní Karolína doplácí na to, že stále zdůrazňuje své lepší výsledky v testech.
s-42 Organizace Friends for Education ve své studii o podvádění ve školách hodnotí Jižní Karolínu jako jeden ze sedmi nejhorších států.
s-43 Zakladatel této organizace John Cannell říká o soudním stíhání učitelky Yearginové, že je to "pro úředníky způsob, jak se ochránit a vypadat, že berou podvádění vážně, i když ho ve skutečnosti vůbec vážně neberou".
s-44 Paul Sandifer, ředitel testování na ministerstvu školství Jižní Karolíny říká, že obvinění vznesená Cannellem ohledně podvádění "nejsou vůbec podložená" a jsou založena na nečestných závěrech.
s-45 Částečně kvůli obavám z možného zneužití však začne stát od příštího jara přípravné příručky k vědomostním testům více sledovat.
s-46 Reformy Jižní Karolíny byly určeny pro školy, jako je Greenvillská střední škola.
s-47 Ve škole stojící na stinném kopci ve zchátralé části tohoto starého textilního města se vzdělávalo mnoho nejlepších a nejbystřejších osobností Jižní Karolíny, včetně dvou posledních guvernérů státu, nositele Nobelovy ceny fyzika Charlese Townese a herečky Joanne Woodwardové.
s-48 Ale na počátku osmdesátých let její sláva vyprchala stejně jako žlutá barva cihel na jejím širokém průčelí.
s-49 "Škola byla plná násilí a gangů a dětí chodících za školu," říká Linda Wardová, ředitelka školy.
s-50 "Kriminalita byla vysoká, výsledky v testech chabé a nikdo se nehlásil do soutěží."
s-51 Wardová se stala ředitelkou školy v roce 1986 a byla sedmou ředitelkou během patnácti let.
s-52 Její přímý předchůdce se nervově zhroutil.
s-53 Před jeho nástupem vykrvácel na chodbě učitel pobodaný žákem.
s-54 Po akademické stránce, říká ředitelka Wardová, měla škola problémy vzdělávat dvě různorodé, ale stejně početné skupiny studentů: privilegovanou bílou elitu ze starých zámožných čtvrtí a černochy, často chudé a pocházející ze zchátralých čtvrtí vnitřního města.
s-55 Ředitelka Wardová se rozhodla zbavit se "balastu" v učitelském sboru a obnovit bezpečnost a také tu byly další nové faktory, které pracovaly v její prospěch.
s-56 Jedním z nich byla celostátní školská reforma, která zvýšila celkové financování vzdělávání a podnítila ve veřejnosti zájem o zlepšení školství.
s-57 Dalším byla Nancy Yearginová, která nastoupila na greenvillskou školu v roce 1985 a byla plná energie a ambicí, jež hodlali reformátoři příslušně odměňovat.
s-58 "Být učitelkou se prostě stalo náplní mého života," říká 37letá Yearginová, která před propuštěním učila 12 let.
s-59 "Milovala jsem tu školu, její historii.
s-60 Dokonce se mi o škole a o nových věcech, které bych mohla se studenty vyzkoušet, i zdálo."
s-61 Zatímco ředitelka Wardová propouštěla z učitelského sboru a měnila jeho složení, učitelka Yearginová pracovala 14 hodin denně a brzy se stala mezi studenty oblíbenou.
s-62 V letech 1986-87 a 1987-88 v rámci reformního zákona zažádala o prémie a získala je.
s-63 Yearginová, povzbuzovaná ředitelkou Wardovou, učila vyznamenané studenty v rámci státního "učitelského kadetního" programu, což byl výtvor reformy určený k povzbuzení studentů, aby uvažovali o učitelské kariéře.
s-64 Získala pro školu subvence, radila roztleskávačům, provozovala klub pro předškolní děti, navrhla a učila nový předmět "Kulturní gramotnost" západních civilizací a školní asociací PTA byla zvolena "Učitelkou roku".
s-65 "Byla to dáma plná inspirace, která měla vše pohromadě," říká Laura Dobsonová, která studuje prvním rokem na Univerzitě Jižní Karolíny a vloni navštěvovala třídu Yearginové "učitel-kadet".
s-66 Říká, že se právě kvůli učitelce Yearginové vzdala svých ambicí vystudovat architekturu a teď studuje učitelství.
s-67 Mary Beth Marchandová, žákyně 11. ročníku na Greenvillské střední škole, také říká, že ji učitelka Yearginová inspirovala, aby se dala na studium vzdělávání.
s-68 "V hodinách západních civilizací nás toho naučila mnohem víc, než jsem se kdy naučila v jiných předmětech," říká Kelli Greenová, studentka posledního ročníku Greenvillské střední.
s-69 Studenti říkají, že při vyučování se učitelka Yearginová odlišovala tak, že obměňovala výukové metody - nutila děti, aby úkoly vypracovávaly ve dvojicích nebo pro připravovala soutěže typu pohárových soutěží na vysoké škole.
s-70 O víkendech chodila do práce, aby si připravila učební plány nebo někdy jen proto, aby ve své učebně naleštila nábytek.
s-71 "Prostě to nikdy nevzdávala," říká Mary Marchandová, matka Mary Bethové.
s-72 "Mohli jste ji vidět, jak při fotbalu opravuje na tribuně domácí úkoly."
s-73 Avšak některým kolegům připadala učitelka Yearginová domýšlivá a vůči studentům podlézavá.
s-74 Ředitelka Wardová říká, že ji často obhajovala před kolegy, kteří o říkali, že se pouze snaží zviditelnit.
s-75 Začaly se vytvářet různé tlaky.
s-76 Přátelé říkali, že moc tlačí na pilu.
s-77 Kvůli zhoršujícímu se sluchu řekla kolegům, že strach, že možná nebude schopna dále učit.
s-78 Práce navíc také učitelce Yearginové pomáhala získávat body ve státním pobídkovém prémiovém programu.
s-79 Avšak nejvýznamnějším zdrojem bodů bylo zlepšení výsledků studentů v testech.
s-80 Obrovské zlepšení jejích studentů v letech 1987 a 1988 pro ni znamenalo prémie v celkové výši 5 000 dolarů během dvou let - významný přídavek k jejímu ročnímu platu ve výši 23 000 dolarů.
s-81 Yearginová trvá na tom, že získat prémie v třetím roce po sobě pro ni nebylo tak důležité.
s-82 Ale ostatní z Greenvillské střední říkají, že toužila po tom vyhrát - když ne pro peníze, tak kvůli sebeuspokojení a uznání.
s-83 Mary Elizabeth Ariailová, další učitelka občanské výchovy, říká, že se domnívala, že si kolegyně Yearginová chtěla udržet dobrou pozici, aby mohla získat novou práci, která nevyžadovala tak dobrý sluch.
s-84 Yearginová se skutečně zajímala o případné zaměstnání v souvislosti se státním učitelským kadetním programem.
s-85 Vloni v březnu, po účasti na učitelském semináři ve Washingtonu, se Yearginová podle svých slov vrátila na greenvillskou školu dva dny před každoročním testováním s pocitem, že dostatečně nepřipravila své slabší žáky ze zeměpisné třídy.
s-86 Říká, že poté co byly ve 48hodinovém předstihu vydány příručky k testům, okopírovala z nich otázky z oddílu občanské výchovy a odpovědi na sdělila studentům.
s-87 Yearginová přiznává, že udělala velkou chybu, ale trvá na tom, že její úmysly byly korektní.
s-88 "Snažila jsem se pomoci dětem v nespravedlivé situaci při testování," říká.
s-89 "Jenom 5 otázek ze 40 se týkalo zeměpisu.
s-90 Zbytek byly otázky z dějepisu, sociologie a financí - tedy z předmětů, které nikdy neměly."
s-91 Yearginová říká, že také chtěla pomoci zlepšit celkové výsledky Greenvillské střední školy, které byly v hodnocení publikovaném každoročně v místním tisku většinou jedny z nejhorších ze všech čtrnácti středních škol v obvodu.
s-92 Říká, že hlavně chtěla zabránit snížení sebevědomí svých slabších studentů, kteří by se trápili špatnými výsledky v testech.
s-93 "Ty děti mi zlomily srdce," říká.
s-94 "Uplyne celý den a nikdo pomalu ani neví, že jsou naživu.
s-95 Zoufale potřebovaly někoho, kdo by jim dal najevo, že mu na nich záleží a že je rád.
s-96 Poslední věcí, kterou potřebovaly, byla další rána, která by je srazila."
s-97 Školští úředníci a žalobci o Yearingové tvrdí, že lže.
s-98 Našli studenty z pokročilé třídy z loňského ročníku, kteří jim řekli, že jim Yearginová poskytla obdobnou pomoc, protože však případ nebyl projednáván před soudem, tento důkaz nebyl nikdy veřejně předložen.
s-99 "Tento důkaz popírá jakékoliv zdání, že jejím posláním bylo pomoci sociálně slabým dětem," říká Joe Watson, žalobce v případu, který je také prezidentem asociace absolventů Greenvillské střední školy.
s-100 Yearginová připouští, že otázky probrala i se svou minulou třídou, a dodává: "Chtěla jsem pomoci všem" studentům.

Text viewDownload CoNNL-U