s-103
|
"Ani
ne.
|
s-104
|
Věřím
systému.
|
s-105
|
Domnívám
se,
že
abyste
něco
změnili,
musíte
využít
systém.
|
s-106
|
To,
co
udělala,
bylo
jako
vzít
zákon
do
vlastních
rukou."
|
s-107
|
Ředitelka
Wardová
říká,
že
když
bylo
podvádění
odhaleno,
chtěla
se
vyhnout
soudnímu
projednávání,
které
by
s
sebou
přineslo
veřejná
odhalení
kazící
morálku.
|
s-108
|
Říká,
že
učitelce
Yearginové
nabídla
tichou
rezignaci
a
domnívala
se,
že
by
jí
mohla
pomoci
zachránit
její
učitelský
diplom.
|
s-109
|
Yearginová
to
odmítla.
|
s-110
|
"Řekla
něco
ve
smyslu:
"Jen
to
chceš
škole
usnadnit."
|
s-111
|
"Byla
jsem
ohromená,"
vzpomíná
ředitelka
Wardová.
|
s-112
|
"Bylo
to
jako
by
mi
někdo
vrazil
nůž
do
zad."
|
s-113
|
K
překvapení
a
úleku
jejích
nadřízených
a
úřadů
-
a
možná
jako
důkaz
neoblíbenosti
standardizovaných
testů
-
získala
Yearginová
širokou
podporu
od
místních
lidí.
|
s-114
|
Slyšení
školní
rady,
na
kterém
byla
propuštěna,
bylo
nabito
studenty,
učiteli
a
rodiči,
kteří
přišli
svědčit
v
její
prospěch.
|
s-115
|
Její
zastánci,
kteří
volali
do
talk
show
v
místním
rádiu,
neodsoudili
Yearginovou,
ale
nespravedlivé
testy.
|
s-116
|
V
pořadu
se
nemluvilo
o
podrobnostech
přečinu
spáchaného
Yearginovou,
pouze
bylo
řečeno,
že
pomáhala
studentům
k
lepším
výsledkům
v
testech.
|
s-117
|
"Z
toho
všeho
vyplývá
pro
ministerstvo
školství,
že
bychom
se
měli
vážně
zabývat
tím,
jak
v
tomto
státě
přistupujeme
ke
školním
osnovám
a
k
testování,"
řekl
moderátor
této
talk
show.
|
s-118
|
Úvodníky
greenvillských
novin
připustily,
že
Yearginová
udělala
chybu,
ale
zároveň
uvedly,
že
tento
případ
ukázal,
jak
je
testování
nadměrně
používáno.
|
s-119
|
Ředitelka
Wardová
říká,
že
je
pořad
v
rozhlase
"rozzuřil".
|
s-120
|
Částečně
kvůli
tomuto
pořadu,
jak
říká
Watson,
se
obvod
rozhodl
nedoporučit
Yearginovou
k
účasti
v
programu
pro
poprvé
odsouzené
pachatele,
který
by
býval
mohl
vymazat
trest
a
odsouzení
z
jejího
trestního
rejstříku.
|
s-121
|
Úřady
naplno
rozjely
vyšetřování
hodné
případu
vraždy.
|
s-122
|
Bylo
vyslýcháno
přes
50
svědků,
většinou
studentů.
|
s-123
|
Někteří
studenti
Greenvillské
střední
školy
-
hlavně
členové
týmu
roztleskávaček
-
z
toho
byli
zdrcení.
|
s-124
|
"Je
obtížné
vysvětlit
sedmnáctiletému
člověku,
proč
někdo,
koho
má
rád,
musel
odejít,"
říká
ředitelka
Wardová.
|
s-125
|
Zanedlouho
se
to
na
chodbách
začalo
hemžit
tričky
s
povědomým
červenobílým
logem
školy
a
nápisem
GHS
na
přední
straně.
|
s-126
|
Zezadu
bylo
na
tričkách
napsáno
"Známe
všechny
odpovědi".
|
s-127
|
Mnozí
kolegové
jsou
na
Yearginovou
naštvaní.
|
s-128
|
"Nadělala
mnoho
škody,"
říká
Cathryn
Riceová,
která
odhalila
taháky.
|
s-129
|
"Pracujeme
zatraceně
tvrdě
na
tom,
co
děláme
za
zatraceně
málo
peněz,
a
to
co
udělala,
očernilo
nespravedlivě
nás
všechny."
|
s-130
|
Několik
učitelů
však
také
říká,
že
tento
případ
zpochybňuje
úsudek
hodnotících
učitelů
nebo
škol,
když
používají
standardizované
testy.
|
s-131
|
Učitelka
matematiky
Gale
Keyová
říká:
"Celá
ta
věc
s
platovými
pobídkami
otevřela
konzervu
se
zkaženým
masem.
|
s-132
|
Mohou
existovat
i
další,
kteří
dělají
to,
co
udělala
ona."
|
s-133
|
Yearginová
říká,
že
přiznala
svou
vinu,
protože
si
uvědomila,
že
už
pro
ni
není
možné
získat
místo
zpět,
a
protože
se
obávala
dalších
trestů.
|
s-134
|
Pokud
jde
o
ředitelku
Wardovou,
té
se
ulevilo.
|
s-135
|
I
přes
přesvědčivé
důkazy
proti
Yearginové
bylo
této
učitelce
veřejné
mínění
tak
silně
nakloněno,
že
ředitelka
Wardová
říká:
"Obávám
se,
že
by
ji
porota
neodsoudila.
|