Search
Catalogue
Education
Projects
Tools
Services
About
Partners
Mission Statement
CLARIN
DARIAH
Service integrations
Project partnerships
TEITOK
Login
Available Corpora
PDT-C 1.0
Browse
CQL Search
PML-TQ Search
Valency Index
Search in Kontext
Search in PML-TQ
Download
Powered by
<TEI:TOK>
Maarten Janssen, 2014-
PML View
es_135.08
PML-TQ Tree View
Měli
jsme
pedagopsychologii
,
ale
pochopitelně
většina
z
nás
chtěla
jít
učit
a
tak
jsem
si
musela
ještě
dodělat
zkoušky
pro
učitele
Národní
školy
.
Analytical
es_135.08.a.gz (11/50)
Měli
jsme
pedagopsychologii
,
ale
pochopitelně
většina
z
nás
chtěla
jít
učit
a
tak
jsem
si
musela
ještě
dodělat
zkoušky
pro
učitele
Národní
školy
.
m/lemma: m/tag:
m/lemma: mít m/tag: VpMP----R-AAI--
m/lemma: být m/tag: VB-P---1P-AAI--
m/lemma: pedagopsychologie m/tag: NNFS4-----A----
m/lemma: , m/tag: Z:-------------
m/lemma: ale m/tag: J^-------------
m/lemma: pochopitelně_^(*1ý) m/tag: Dg-------1A----
m/lemma: většina m/tag: NNFS1-----A----
m/lemma: z-1 m/tag: RR--2----------
m/lemma: my m/tag: PP-P2--1-------
m/lemma: chtít m/tag: VpQW----R-AAI--
m/lemma: jít m/tag: Vf--------A-I--
m/lemma: učit m/tag: Vf--------A-I--
m/lemma: a-1 m/tag: J^-------------
m/lemma: tak-2 m/tag: J^-------------
m/lemma: být m/tag: VB-S---1P-AAI--
m/lemma: se_^(zvr._zájmeno/částice) m/tag: P7--3----------
m/lemma: muset m/tag: VpQW----R-AAI--
m/lemma: ještě-1 m/tag: Db-------------
m/lemma: dodělat m/tag: Vf--------A-P--
m/lemma: zkouška m/tag: NNFP4-----A----
m/lemma: pro-1 m/tag: RR--4----------
m/lemma: učitel m/tag: NNMP4-----A----
m/lemma: národní m/tag: AAFS2----1A----
m/lemma: škola m/tag: NNFS2-----A----
m/lemma: . m/tag: Z:-------------
es_135.08-SCzechA-es_135-173-root
Měli
Co
jsme
pedagopsychologii
,
ale
pochopitelně
většina
z
nás
chtěla
Co
jít
učit
a
Co
tak
jsem
si
musela
Co
ještě
dodělat
zkoušky
pro
učitele
Národní
školy
.
Pred_
AuxV
Obj
AuxX
Coord
Adv
Sb
AuxP
Atr
Pred_
Obj
Obj
Coord_
Adv
AuxV
Adv
Pred_
Adv
Obj
Obj
AuxP
Atr
Atr
Atr
AuxK
Tectogrammatical
es_135.08.t.gz (11/50)
Měli
jsme
pedagopsychologii
,
ale
pochopitelně
většina
z
nás
chtěla
jít
učit
a
tak
jsem
si
musela
ještě
dodělat
zkoušky
pro
učitele
Národní
školy
.
type: SPEC
type: SPEC
type: SPEC
type: SPEC
genre:
gram/sempos: n.pron.def.pers
gram/aspect: proc gram/deontmod: decl gram/iterativeness: it0 gram/negation: neg0 gram/number: pl gram/person: 1 gram/sempos: v gram/tense: ant
gram/gender: nr gram/negation: neg0 gram/number: nr gram/sempos: n.denot
gram/gender: fem gram/negation: neg0 gram/number: sg gram/sempos: n.denot
gram/gender: nr gram/number: pl gram/person: 1 gram/politeness: basic gram/sempos: n.pron.def.pers
gram/aspect: proc gram/deontmod: vol gram/iterativeness: it0 gram/negation: neg0 gram/number: pl gram/person: 3 gram/sempos: v gram/tense: ant
gram/aspect: proc gram/deontmod: decl gram/iterativeness: it0 gram/negation: neg0 gram/sempos: v gram/tense: nil
gram/gender: inher gram/number: inher gram/person: inher gram/politeness: inher gram/sempos: n.pron.def.pers
gram/sempos: n.pron.def.pers
gram/aspect: proc gram/deontmod: deb gram/iterativeness: it0 gram/negation: neg0 gram/sempos: v gram/tense: ant
gram/gender: fem gram/negation: neg0 gram/number: pl gram/sempos: n.denot
gram/gender: anim gram/negation: neg0 gram/number: pl gram/sempos: n.denot
gram/degcmp: pos gram/negation: neg0 gram/sempos: adj.denot
gram/gender: fem gram/negation: neg0 gram/number: sg gram/sempos: n.denot
root
#PersPron
ACT
n.pron.def.pers
mít
enunc
PRED
v
pedagopsychologii
PAT
n.denot
ale
ADVS
coap
pochopitelně
ATT
atom
většina
ACT
n.denot
#PersPron
DIR1
n.pron.def.pers
jít
enunc
PRED
v
#Oblfm
DIR3
qcomplex
učit
INTT
v
#Cor
ACT
qcomplex
a
CONJ
coap
tak
CM
atom
#PersPron
BEN
n.pron.def.pers
ještě
RHEM
atom
#PersPron
ACT
n.pron.def.pers
dodělat
enunc
PRED
v
zkouška
PAT
n.denot
učitel
BEN
n.denot
národní
RSTR
adj.denot
škola
RSTR
n.denot
.
SPEC
.
#PersPron
SPEC
.
PML view
•
dependency tree