Parliament of the Czech Republic, Chamber of Deputies
Agenda Item Title
98. Vládní návrh zákona, kterým se mění zákon č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon), ve znění pozdějších předpisů, a některé další zákony /sněmovní tisk 288/ - třetí čtení
Místopředseda PSP Jan Bartošek98.Vládnínávrhzákona,kterýmseměnízákonč.561/2004Sb.,opředškolním,základním,středním,vyššímodbornémajinémvzdělávání(školský zákon),vezněnípozdějšíchpředpisů,aněkterédalšízákony/sněmovnítisk288/-třetíčteníZazvonímnagong,abykolegovézpředsálípřišliaúčastniliseprojednávanéhobodu.Prosím,abymístoustolkuzpravodajůzaujalministrškolství,mládežeatělovýchovyMarcelChládekazpravodajkavýboruprovědu,vzdělání,kulturu,mládežatělovýchovu,paníposlankyněVlastaBohdalová.Pozměňovacínávrhyjsouuvedenyvesněmovnímtisku288/5.Jáváspoprosím,abystezaujalisvámísta,abysteseztišili,abychomnavzájemrozuměli,cosezdeprojednává.Otevírámrozpravuatážise,kdosehlásídorozpravyktomutobodu.PrvnířádněpřihlášenoudorozpravyjepaníposlankyněNinaNováková.Máteslovo,paníposlankyně.Poslankyně Nina NovákováDěkujizaslovo,panepředsedající.Dámyapánové,nebudumluvitdlouho.Jakočlenkavýboruprovědu,vzdělání,kulturu,mládežatělovýchovuajakočlenkaoboupodvýborůproregionálníškolstvímohuříci,žeposlanci,kteřísetímzabývali,opravduprojednávánítétonovelypoctivěodpracovali.Nejenžejsmediskutovalix-krátvpodvýborech,alezúčastňovalijsmesetakéřadyseminářůaopravdumůžemeříci,žekdyžpodávámepozměňovacínávrhy,mámetoskutečněpromyšlené.Chtělabychříci,žejestližeprocesschvalovánínebudetak,abysenejprvehlasovalootom,cojeopravduprodiskutované,toznamená,jakájsouusnesenívýboru,jestližezačnemenějakoujinouprocedurou,znamenáto,žebudejasněvidět,cojeproMinisterstvoškolství,mládežeatělovýchovyprioritou.PronászaTOP09velmiprosím,zvažtesvoupodporupozměňovacímnávrhůmjinakvelmirespektovanéhokolegyKořenka,kterývlastněvesvémpozměňovacímnávrhurušímožnostindividuálníhovzdělávánínadruhémstupni.Chciříci,žeto,žeTOP09-anejenTOP09,takéřadaposlancůzposlaneckéhoklubuANO-siuvědomuje,žeindividuálnívzdělávánívůbecnenarušujestrukturunašehoklasickéhoškolství,žesejednáostovkydotisícežáků.Pronástotojenaprostozávažnéajetolimitující.Jestlitotonemůžeprojít,jetopronásznamení,ženemůžemepodpořitcelounovelu.Chtělabychříci,jestlinatomstojí,naregistrupedagogickýchpracovníkůananeschváleníindividuálníhovzdělávánínadruhémstupni-které,znovuříkám,setýkádotisícedětí-,jestlikvůlitomujeochotnoMinisterstvoškolství,mládežeatělovýchovyzahodittennaprostopozitivní§16,kterýjepozitivnímprůlomemvpřístupukžákům,kteřímajínějakéspecificképotřeby,takmytohovelmilitujeme,alepřesto,pokudnebudesplněnapodmínkaindividuálníhovzdělávání,pokudz§16anevypadneodstavec5,kterýjevelmidlouzeprodiskutován,takposlaneckýklubTOP09nemůžepodpořittutonovelu.Ajenámtovelmilíto,protože-znovuopakuji-§16obecněpovažujemezavelicepozitivníprůlom.Děkuji.Místopředseda PSP Jan BartošekJávámděkuji,paníposlankyně.Mámzdejednufaktickoupoznámku,sekteroujepřihlášenapaníposlankyněSemelová,potéspřednostnímprávempanministrChládek.Máteslovo.Poslankyně Marta SemelováDěkuji.Jáužnebuduvystupovatk§16,otombyladiskusedostpodrobnátadyinarůznýchseminářích.Musímalereagovatnaindividuálnívzdělávání.Jábychchtělaupozornitnato,žeipodlesoučasnéhoškolskéhozákona,podlesoučasnélegislativyjemožné,abysežákvzdělávalmimoškolu,pokudktomujsouzávažnézdravotnídůvody,případněpokudježáksesvýmirodičidlouhodoběvzahraničí.Jetoumožněnopodleindividuálníhovzdělávacíhoplánu.Jánevidímžádnýdůvod,abyserozšiřovalodomácíneboliindividuálnívzděláváníinadruhýstupeňzákladníškoly.