|

ps2013-017-09-002-129.tt

Parliament of the Czech Republic, Chamber of Deputies

Agenda Item Title

129. Vládní návrh zákona, kterým se mění zákon č. 239/2013 Sb., kterým se mění zákon č. 56/2001 Sb., o podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích a o změně zákona č. 168/1999 Sb., o pojištění odpovědnosti za škodu způsobenou provozem vozidla a o změně některých souvisejících zákonů (zákon o pojištění odpovědnosti z provozu vozidla), ve znění zákona č. 307/1999 Sb., ve znění pozdějších předpisů, a další související zákony /sněmovní tisk 258/ - třetí čtení

Date2014-10-01
Meetingps2013/017
Agenda Itemps2013/017/129
Authorizedyes
Sourcehttps://www.psp.cz/eknih/2013ps/stenprot/017schuz/s017356.htm

Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.


index Page 1 > 2

Předseda PSP Jan Hamáček 129. Vládní návrh zákona, kterým se mění zákon č. 239/2013 Sb., kterým se mění zákon č. 56/2001 Sb., o podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích a o změně zákona č. 168/1999 Sb., o pojištění odpovědnosti za škodu způsobenou provozem vozidla a o změně některých souvisejících zákonů (zákon o pojištění odpovědnosti z provozu vozidla), ve znění zákona č. 307/1999 Sb., ve znění pozdějších předpisů, a další související zákony /sněmovní tisk 258/ - třetí čtení Prosím pana ministra dopravy, pana ministra Prachaře, a zpravodaje hospodářského výboru pana poslance Šidla, aby zaujali místa u stolku. Chci vás informovat, že pozměňovací návrh je uveden v tisku 258/2. Jenom se zeptám, zda je přítomen pan poslanec Šidlo. Tak poprosím o malé strpení, než se dostaví pan zpravodaj, protože bez něj bychom nemohli pokračovat. (Krátké odmlčení.) Zeptám se pana ministra, jestli chce vystoupit s úvodním slovem. Pokud ano, tak mu dám prostor. Pan zpravodaj je již zde. Prosím, otevírám rozpravu, a slovo pan ministr dopravy. Ministr dopravy ČR Antonín Prachař Dobrý den, vážený pane předsedo, vážení kolegové z vlády, poslankyně, poslanci. Předložený návrh novely zákona číslo 239/2013 Sb. byl již při druhém čtení v minulém týdnu podrobně diskutován. Není již tedy zajisté zapotřebí jeho detailní představování. Dovolím si jenom shrnout stručně hlavní body. Zákon číslo 239/2013 Sb., který zásadním způsobem novelizuje zákon číslo 56/2001 Sb., o podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích, nabyl platnosti v srpnu loňského roku. Jeho účinnost s výjimkou jednoho ustanovení byla stanovena k 1. lednu 2015. Tento zákon mimo jiné zavádí některé zcela nové instituty a postupy v oblasti registračních značek. Jedná se zejména o značky na přání, možnost výměny poškozené tabulky s přidělenou registrační značkou bez nutnosti přidělování nové a možnost vydání třetí tabulky s přidělenou registrační značkou například na nosiče jízdních kol. Zákon rovněž obsahuje i novu úpravu informačního systému stanic technické kontroly, v jehož rámci je novým prvkem vkládání údajů dokládajících přítomnost vozidla na stanici, přičemž tato úprava předpokládá technické vybavení na straně provozovatele stanic technické kontroly umožňující pořizovat obrazové záznamy, to znamená video a fotografie. Aplikace výše uvedených institutů, které tvoří pouze dílčí část zákona 239 a nejsou tedy klíčovými ustanoveními, již od ledna 2015 by však způsobila obtíže z hlediska organizačního a technického zabezpečení, jak se ukázalo při přípravě implementace nové právní úpravy a zpracování prováděcích vyhlášek. Proto se předloženým návrhem zákona posouvá nabytí účinnosti těchto vybraných ustanovení o 12 měsíců, to je k 1. lednu 2016. Z předchozí diskuse i z uplatněného pozměňovacího návrhu pana poslance Stanjury je zřejmé, že jako problematické může být vnímáno pouze odložení úpravy vkládání údajů dokládajících přítomnost vozidla na stanici technické kontroly do informačního systému STK CIS. Dovolte mi jen opětovně zdůraznit, že zákon 239 jako celek jednoznačně přispěje ke zvýšení kvality činnosti stanic technické kontroly a umožní efektivní kontrolu. Na této skutečnosti odložení účinnosti tohoto dílčího požadavku na obsah informačního systému STK nic nezmění. Zároveň posun účinnosti vytvoří dostatečné přechodné období, které v zákoně nebylo, nejen pro stát, ale i pro provozovatele stanic technické kontroly pro postupné napojení do centrálního systému STK CIS tak, aby byla zajištěna plná funkčnost systému a zároveň mohlo být v co nejširší míře využito již pořízené technické vybavení stanic STK a nedocházelo tak ke zvyšování dalších nákladů provozovatelů. Vzhledem k výše uvedenému nemohu tedy souhlasit s uvedeným pozměňovacím návrhem a dovoluji si vás požádat o schválení zákona v předloženém znění. Děkuji.

Download XMLDownload text