|

ps2013-056-01-001-062.tt

Parliament of the Czech Republic, Chamber of Deputies

Agenda Item Title

62. Vládní návrh zákona, kterým se mění zákon č. 127/2005 Sb., o elektronických komunikacích a o změně některých souvisejících zákonů (zákon o elektronických komunikacích), ve znění pozdějších předpisů, a zákon č. 483/1991 Sb., o České televizi, ve znění pozdějších předpisů /sněmovní tisk 1053/ - prvé čtení

Date2017-04-04
Meetingps2013/056
Agenda Itemps2013/056/062
Authorizedyes
Sourcehttps://www.psp.cz/eknih/2013ps/stenprot/056schuz/s056014.htm

Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.


index   8 < Page 9

Místopředseda PSP Vojtěch Filip Děkuji panu zpravodaji za jeho vystoupení. Ptám se, kdo se dál hlásí do rozpravy. Pokud nikdo - pan ministr ještě v rozpravě, nebo závěrečné slovo? (Závěrečné slovo.) Tak dobře. Mohu rozpravu ukončit. Nyní závěrečná slova - nejdříve pan ministr průmyslu a obchodu České republiky Jiří Havlíček. Máte slovo. Ministr průmyslu a obchodu ČR Jiří Havlíček Děkuji, vážený pane předsedající. Pokusím se vyslyšet výzvy některých poslanců, abych byl ve svém závěrečném slově krátký, ale nejprve mi dovolte, abych se vyjádřil k některým věcem, které zde byly zmíněny. Chtěl bych ujistit vaším prostřednictvím, pane předsedající, pana poslance Černocha, že nikdo tady rozhodně nezatajuje, že by přechod na nový model digitálního vysílání neměl žádné náklady pro občany. Rozhodně to tak není a určitě tyto informace již v médiích proběhly, tedy občané vědí, že bude potřeba vyměnit televizi, případně si koupit nový set-top box. To není nová informace, to je informace, která již tady je a která se samozřejmě bude v mediálním prostoru také šířit. Pokud jde o mediální kampaně, tak rozhodně nebudou operátoři dostávat finanční prostředky na mediální kampaň. Jediné finanční prostředky, které mohou jít do mediální kampaně, jsou prostředky, které by mohlo využít Ministerstvo průmyslu a obchodu na podporu osvěty právě přechodu na DVB-T2 a na to, co to pro občany znamená. My jsme s tou kampaní začali, podívejte se na naše internetové stránky. V podstatě naprostá většina těch informací, které s tímto tématem souvisí, tam je již několik měsíců uvedena. Pokud jde o případ Španělska, který zde byl také zmíněn, dovolil bych si sdělit, že to je úplně jiný případ. Souvisí to s tím, za co mne zde kritizoval pan předseda poslaneckého klubu ODS pan Stanjura z hlediska tzv. notifikace. Ano, ve Španělsku byly problémy právě proto, že se rozhodli vyplatit finanční podporu soukromým subjektům, aniž by to měli notifikováno - chcete-li česky schváleno - Evropskou komisí. Toto není ten případ. My nebudeme vynakládat žádné prostředky na kompenzace, aniž bychom to měli schváleno Evropskou komisí. Pokud se týká dalších aspektů tohoto zákona, nechci se příliš vracet do minulosti. Nepochybně to, že se učiní kroky, které povedou k většímu konkurenčnímu prostředí, že zákazníci budou moci mnohem snáze přecházet od jednoho operátora k druhému, podnítí konkurenční prostředí a nepochybně to může v konečném důsledku vést jak ke zkvalitnění služeb, tak i k levnějším cenám za tyto služby. Tedy pravdou je to, že skutečně tato novela nemá přímý vliv na cenu mobilních dat, ale samozřejmě tím, že se zvýší konkurenční prostředí, to může ve svém důsledku - a my věříme, že povede - k těm levnějším cenám vést. Pak bych se ještě vyjádřil k jednomu tématu, které zde zaznělo, proč byl zvolen zrovna formát DVB-T2. Chtěl bych upozornit, a ono je to také někde v podkladových materiálech uvedeno, že podobnou cestou nebo stejnou cestou se vydávají okolní státy, jako je Spolková republika Německo nebo kupříkladu Rakousko. Takže v tomto ohledu chceme, aby Česká republika byla kompatibilní. Pokud jde o náklady, které budou hrazeny operátorům v souvislosti s přechodem na nový standard DVB-T2, tak kompenzace, která bude hrazena, souvisí pouze částečně s investičními náklady, částečně s odpisy z realizovaných investic. Ale znovu tady chci potvrdit, že operátoři nebudou dostávat žádné finanční prostředky na mediální osvětu. Tolik asi krátce k některým tématům, která zde zazněla. Dovolím si v tomto závěrečném slově vás znovu požádat o podporu tohoto zákona a dovoluji si znovu požádat o schválení zkrácení lhůt pro projednávání mezi prvním a druhým čtením ve výborech. Děkuji za pozornost. Místopředseda PSP Vojtěch Filip Děkuji panu ministrovi. Pan zpravodaj závěrečné slovo? Nemá zájem. Můžeme tedy přistoupit k hlasování o návrzích. Nepadl žádný návrh na vrácení ani na zamítnutí předloženého návrhu, a tedy můžeme hlasovat o přikázání výborům k projednání. Pan zpravodaj bude kontrolovat, jestli padly v rozpravě nějaké jiné návrhy, protože tady nemám žádnou poznámku. Organizační výbor navrhl přikázat předložený návrh k projednání hospodářskému výboru jako výboru garančnímu. někdo jiný návrh na garanční výbor? Není tomu tak. Přistoupíme k hlasování číslo 43. To jsem zahájil a ptám se, kdo je pro hospodářský výbor jako výbor garanční. Kdo je proti? Děkuji vám. Hlasování pořadové číslo 43. Z přítomných 151 poslance pro 141, proti nikdo. Návrh byl přijat. Konstatuji, že tento návrh byl přikázán k projednání hospodářskému výboru jako garančnímu výboru. Organizační výbor nenavrhl přikázat tento návrh dalším výborům. někdo jiný návrh? Není tomu tak. V rozpravě nepadl jiný návrh, pane zpravodaji? Nepadl. Můžeme tedy projednat ještě návrh na zkrácení lhůty k projednání na 20 dnů, který byl předložen v rozpravě, a to v hlasování číslo 44, které jsem zahájil. Ptám se, kdo je pro zkrácení lhůty k projednání. Kdo je proti? Děkuji vám. Hlasování pořadové číslo 44. Z přítomných 151 poslance pro 117, proti 8. Návrh byl přijat. Konstatuji tedy, že tento návrh byl přikázán k projednání hospodářskému výboru jako výboru garančnímu a lhůta k projednání byla zkrácena na 20 dnů mezi prvním a druhým čtením. Děkuji panu ministrovi průmyslu a obchodu, děkuji panu zpravodaji a končím bod číslo 1 našeho programu schůze. Nyní se budeme zabývat bodem číslo

Download XMLDownload text