ps2013-056-01-001-062.tt Parliament of the Czech Republic, Chamber of Deputies
View options
Text : Transcription Written form - Show : Colors - Tags : PoS Tag Features Lemma
Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.
(17.00 hodin)
Sankce . Ono to zní velmi dobře , 10 % obratu , případně při opakovaném 20 % obratu . Ale jestli jsem to dobře pochopil , tak ta sankce se může použít i při individuálním selhání , tzn . že se ta chyba dotkne jednoho dvou zákazníků . Teď nemluvím o porušení technických podmínek licence apod .
Já tady mám souhrnnou statistiku , jaká je dosavadní praxe v ukládání pokut . Za rok 2013 ČTÚ , a to je celková suma všech pokut všem , 9 , 1 milionu , za rok 2014 21 , 7 milionu , za rok 2015 24 , 5 milionu , takže to jsou , dejme tomu , dvě , maximálně tři desítky milionů korun . A vy přicházíte s návrhem na jednotky miliard . Já vím , že to je líbivé , ale povede to skutečně k většímu otevření trhu ? Přece moc dobře víme , že vstup na trh je mimořádně nákladný , proto máme tři operátory . V okamžiku , kdy se ČTÚ rozhodne jednoho zničit tím , že uloží např . 20 % sankci - vy jste pořád mluvil pachatel , pachatel . Tak pachatel dostane 20 % sankci , což se řádově může blížit osmi miliardám , tak možná že z toho trhu odejde a zůstanou dva . Je to zlepšení pozice pro spotřebitele a zákazníky , nebo ne ?
Já sám jsem zvědavý , s čím přijdou zejména vládní poslanci v rámci projednávání , s jakými pozměňovacími návrhy . Ale těch pochybností zejména o nákladech pro domácnost je celá řada a v úvodním slově je pan ministr prostě nevyvrátil . On to trošku bagatelizuje . No tak pár miliard . Za pár miliard chceme koupit televizory . A co jako ? Pět , šest , sedm , možná deset miliard . Mně to přijde hodně . A musíme to mít do konce roku 2020 , nebo nemusíme ? Podle mě nemusíme . Tak o co vlastně jde v tomto návrhu zákona ? O to , aby pan premiér , možná pan ministr financí , jedna , možná dvě , možná tři vládní strany řekli : Vidíte , my pro vás pracujeme , my jsme vám zařídili nižší cenu mobilních dat . Ale nedivte se , ono to bude pozdě , takže ty levnější ceny budou až po volbách . Určitě , budou . A pokud ne , tak za to může někdo úplně jiný . My jsme dělali , co jsme mohli .
Místopředseda PSP Vojtěch Filip
Dobré odpoledne , vážené paní poslankyně , páni poslanci , členové vlády . Budeme pokračovat v rozpravě , ale nejdříve přečtu omluvu došlou předsedovi Poslanecké sněmovny od pana poslance Jiřího Holečka , který se omlouvá od 17 do 21 hodin z rodinných důvodů .
Nyní s přednostním právem pan poslanec Marek Černoch a dále řádně přihlášený pan kolega Kudela . Prosím , pane poslanče , máte slovo .
Poslanec Marek Černoch
Děkuji ještě jednou za slovo . Já bych se tady zastavil na malou chvíli u výdajů , které opravdu domácnosti budou muset nějakým způsobem kompenzovat . Už to tady zaznělo od pana kolegy Pilného , zaznělo to teď od pana kolegy Stanjury . Já bych panu ministrovi , a vím , že pro něj není jednoduché vstoupit napoprvé hned s takhle složitou věcí , citoval přímo z daného zákona : Proces přechodu na DVB - T 2 , který je podstatnou součástí dlouhodobé strategie , má samozřejmě dopady a důsledky pro dotčené subjekty . V zásadě jsou hlavní dopady procesu přechodu DVB - T 2 na operátory sítí zemského digitálního televizního vysílání , provozovatele televizního vysílání a na diváky , tj . domácnost v České republiky . Bohužel , v této chvíli není jisté , jak velká částka vůbec to bude . Konkrétní výše částek budou upřesňovány až v průběhu procesu přechodu .
Teď jsou tady tři odstavce , v uvozovkách velmi zajímavé odstavce . Uvedené dvě skupiny vyvolaných nákladů souvisí s diváky a dotýkají se prakticky všech občanů státu . Prakticky všech občanů státu . Vyvolané vynucené změny přijímací infrastruktury na straně diváků , které souvisí s nutným pořízením nových přijímacích zařízení nad rámec běžného cyklu obměnu přijímacích zařízení . Jde de facto o vynucené nákupy televizních přijímačů nebo set - top boxů . V některých případech bude nutno upravit v domácnostech anténní systémy . Platí to samozřejmě i pro společné televizní antény bytových domů . Je zřejmé , že není možné uvažovat o plošných a globálních náhradách domácností . Je však potřeba zvážit způsob úhrady vyvolaných nákladů spočívajících v informační kampani a opatřeních na ochranu spotřebitele .
A na závěr . Největší náklady vyplývající z realizace procesu přechodu na DVB - T 2 jsou spojeny s urychlením výdajů domácností na výměnu televizních přijímačů v odhadované částce kolem 4 , 9 miliardy korun za dané období oproti běžným očekávaným výdajům domácností daným běžných cyklem obměny přijímacích zařízení . Na druhé straně však přínosem bude podstatná modernizace přijímacích zařízení v domácnostech a podpora modernizace rozšíření bezplatně dostupného televizního vysílání .
Z tohoto zákona tedy vyplývá , že , lidově řečeno , budeme kašlat na lidi , prostě jim řekneme , že si ty nové televize nebo set - top boxy budou muset koupit . Nikdo jim neřekne , že tam bude ještě dalších x kroků , které bude potřeba udělat , ať už jsou to anténní systémy , že je také možné , že si koupí tu televizi špatnou a budou si muset koupit jinou , nebo si koupí televizi , která ve finále nebude mít certifikát na příjem tohoto nového systému .
Jestliže z mediálních titulků od pana premiéra zaznívalo " chceme levnější data , bojujeme za levnější data " , nic jiného tam nebylo , vždy to bylo jenom o levnějších datech , a ve finále tento zákon vlastně nemá s levnějšími daty vůbec nic společného , pokud se tedy pozměňovacími návrhy nějakým způsobem razantně nezmění , tak je to lež . Je to lež občanům České republiky . Je mi líto , že musím takhle říct , ale lžete jim . Řekněte jim pravdu , jak to bude . Děkuji .
Místopředseda PSP Vojtěch Filip
Děkuji panu poslanci Marku Černochovi a budeme pokračovat v rozpravě . Pan poslanec Kudela se ujme slova , připraví se pan kolega Leo Luzar . Prosím , pane poslanče , máte slovo .
Poslanec Petr Kudela
Vážený pane předsedající , vážení páni ministři , dámy a pánové , projednáváme sněmovní tisk , který se týká pozemního televizního vysílání a snahy o zlevnění služeb mobilních operátorů . Velké části televizních diváků se v roce 2021 dotkne významná technologická změna v televizním vysílání a tou je přechod na novou generaci pozemního digitálního vysílání , které se označuje jako DVB - T 2 , jak říkal pan kolega Stanjura , druhá etapa pozemní digitalizace . DVB - T 2 je nová generace digitálního vysílání pozemního , je nástupce současného zemského digitálního televizního vysílání DVB - T , které dnes užívá asi 60 % našich televizních diváků . Po roce 2020 bude možné naladit pozemní televizní vysílání pouze v tomto novém standardu T 2 .
Download XML • Download text