|

ps2013-049-01-000-000.tt

Parliament of the Czech Republic, Chamber of Deputies

Agenda Item Title

Date2016-09-06
Meetingps2013/049
Agenda Itemps2013/049/000
Authorizedyes
Sourcehttps://www.psp.cz/eknih/2013ps/stenprot/049schuz/s049001.htm

Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.


index   6 < Page 7 > 8

Místopředseda vlády ČR Pavel Bělobrádek Vážený pane předsedo, kolegyně a kolegové, situace, která se týká památníku v Letech, je řešena skutečně dlouho a pan ministr Herman v tom podniká již několik měsíců poměrně zásadní kroky. A myslím si, že je to skutečně věc, která je trošku mimo to, co bychom tady řešit měli. se domnívám, že ten výrok, a jsem o tom přesvědčen, byl velmi nevhodný, že je skandální a že je potřeba, aby pan vicepremiér popřel tento výrok v tom smyslu, že se od něj bude distancovat, protože pouze se omluvit těm, kterých se to dotklo, není dostatečné, a že - myslím - pokud vezme zpět tento výrok a ohradí se proti němu, tak že to je zcela zásadní stanovisko. Tuto věc projednávala i vláda, jeho stanovisko rozhodně není vládním stanoviskem. Myslím si, že exkurz do historie byl velmi zajímavý, ale myslím si, že je dobré, že se pan vicepremiér dovzdělal, nicméně myslím, že většina z nás byla seznámena s těmi hrůzami, co se tam děly, a to, co je podstatné, že my kromě toho, co se týká památníku v Letech, je potřeba se systematicky také zabývat vyloučenými lokalitami a tím, o čem hovořil, ale to je podle jen odvádění pozornosti od toho zásadního. Myslím si, že kdyby se pan vicepremiér omluvil a vzal zpět tento svůj výrok, že by to mělo velkou váhu. Pokud budeme ještě jednat ve zvláštním bodu, tak se s tím budeme ještě více mazat a bude to více zavánět. myslím, že ta ostuda je dostatečná a na druhou stranu samozřejmě že voliči se pak rozhodnou. To, co je skutečně nebezpečné, abychom legitimizovali takovéto radikální extremistické názory, že kdo nepracuje, tak šup s ním někam, to myslím, že odmítnout musíme. Na druhou stranu nevidím žádnou přidanou hodnotu v tom, že o tom tady budeme jednat další hodiny, protože myslím, že ničeho dalšího nedosáhneme. A pokud chceme něčeho dosáhnout a o tom být konkrétní výsledek, tak myslím, že by to mělo být tím, že se k tomu postaví pan vicepremiér čelem. Děkuji. (Ojedinělý potlesk z pravé strany sálu.) Předseda PSP Jan Hamáček Tak nyní s přednostním právem pan ministr financí. Pane ministře, máte slovo. Místopředseda vlády ČR a ministr financí Andrej Babiš Děkuji za slovo. No, vidím, že tu dezinformaci nevyvrátím, znovu opakuju, že ten fotograf lhal, když řekl, že tam bylo hřiště z dotací. Nikdy jsem neřek', že kdo nepracuje, že ho dáme do tábora. Nikdy jsem neřek'- šup sem. Takže tu formulaci, kterou jste si osvojili a která je vytržena z kontextu, tak samozřejmě se za ni omlouvám, i když nikdy takhle nebyla řečena. Tak nevím, jestli to tak stačí, aby teda Sněmovna začala konečně pracovat. Takže se omlouvám za věc, kterou jsem nikdy takhle nevyřkl. A distancuju se od toho. Předseda PSP Jan Hamáček Pokud nejsou žádná další přednostní práva, tak budeme postupovat podle řádných přihlášek. Pan poslanec Soukup a připraví se pan poslanec Lank. Prosím, pane poslanče. Poslanec Zdeněk Soukup Dámy a pánové, si taky dovolím trošku malé odbočení k  pseudokauze našeho předsedy. se obrátím na pana - prostřednictvím pana Hamáčka bych chtěl oslovit pana předsedajícího k tomu jeho vystoupení. My jsme tady také byli svědky odpírání holokaustu a genocidy, když se jednalo o  rezoluci k Arménii. Ale nechme to. Kolem návštěvy německé kancléřky Angely Merklové naše nejvyšší politická reprezentace přímo hýřila ujišťováním, že postoj České republiky k migraci je neměnný. Slyšeli jsme několikrát premiéra Sobotku v médiích, že řekl, že nepřijmeme kvóty, nepřijmeme žádné přerozdělovací mechanismy a podobně. Uplynulo pár dnů a máme tady rozpor slov a činů. o tom mluvil pan Černoch, se nebudu dále šířit. Jde tady jenom o to, že ten materiál ve skutečnosti, který projednala vláda, ve skutečnosti obsahuje vyhlášení výběrového řízení na generálního integrátora cizinců přidělených do České republiky. Je to zakázka za více než půl miliardy. Jakých cizinců? Aby nedošlo k omylu, že to budou Ukrajinci nebo lidé z příbuzných oblastí, řekl bych z oblastí nám kulturně blízkých, tak bylo přijato prvních osm migrantů ze Sýrie a čekají se další. To je důvod, proč žádám o zařazení nového bodu do programu této schůze. Měl by mít název Informace premiéra o skutečném postoji k migraci a k dohodě Evropské unie s Tureckem. to tady jednou bylo na stole, ale myslím si, že neškodí to zopakovat. Navrhuji zařadit tento bod na úterý 13. září jako třetí bod jednání za bod č. 20, sněmovní tisk 706. Je to před tím bodem o zvýšení pravomocí ombudsmanky. Předseda PSP Jan Hamáček Ano. Prosím pana poslance Lanka. Poslanec Martin Lank Vážený pane předsedající, vážení členové vlády, vážené kolegyně, vážení kolegové, bych rád chtěl předřadit dva body a vezmu to s dovolením při jednom. Tím prvním je č. 97, sněmovní tisk 525, což je trestní zákoník, a druhým je pak bod č. 117, sněmovní tisk 670, což je návrh na vydání zákona proti terorismu. Oba navrhuji zařadit jako první bod na středu, tedy zítřek odpoledne za další případně již zařazené body. Ten první návrh zákona řeší jednu zásadní chybu trestního zákoníku. Ten totiž v aktuální verzi sice zakazuje službu v armádě cizích států, nicméně nepočítá s tím, že existuje i útvar, který není oficiálně uznaný jako stát, ale přesto disponuje vojenskou silou a představuje zásadní bezpečnostní hrozbu. Mluvím samozřejmě konkrétně o tzv. Islámském státu. Na službu v jeho armádě se český trestní zákoník nevztahuje, jak vyplývá z našich analýz, a proto je třeba ho aktualizovat, což řeší právě náš návrh zákona. Druhý návrh zákona je ve stručnosti soubor několika opatření, která jsou převzata z protiteroristického balíčku přijatého na Slovensku, dokonce v o něco mírnější verzi. Takže předem odmítám, že by to bylo v rozporu s unijní legislativou. Když to šlo na Slovensku, tak nevidím důvod, proč by to nešlo i u nás. Za všechna navrhovaná opatření vyzdvihuji jedno - trestnost jakékoli, byť i nepřímé, podpory terorismu. Dneska je trestnost takové činnosti přinejmenším sporná, a proto považuji za klíčové trestnost jakékoli podpory terorismu jasně kodifikovat. Na důležitost obou návrhů poukazuje i zpráva Bezpečnostní informační služba za minulý rok. Ta jasně říká, že i v České republice existuje hrozba teroristického útoku islámských džihádistů. Ono je to vcelku logické. Jsme prostě součástí západního světa se vším, co s tím souvisí, tedy i s těmito negativy. V České republice pobývalo celkem sedm lidí, kteří se chtěli v Sýrii přidat k teroristům, a Bezpečnostní informační služba sledovala jak jedince projevující sympatie k Islámskému státu, tak i ty, kteří se s ním chtěli přímo propojit. Podle zprávy služby by návrat takových osob do Evropské unie představoval vážnou bezpečnostní hrozbu. delší dobu je známa informace, že do Islámského státu odcházejí tisíce Evropanů, aby za něj bojovali nebo aby pak na území Evropy šířili teror. A ono je bohužel jenom otázkou, jestli první Češi k Islámskému státu přešli, nebo to brzy udělají, prostě je to jenom otázka času. Chtěl bych proto znovu vyzvat vládu i vás, vážené kolegyně a vážení kolegové, nepodceňujme riziko islámského terorismu. A prosím vás o podporu předřazení těchto návrhů zákonů. Děkuji vám za to. Předseda PSP Jan Hamáček Děkuji, pane poslanče. Prosím paní poslankyni Olgu Havlovou a po vystoupí pan poslanec Roman Váňa. Poslankyně Olga Havlová Vážený pane předsedo, vážení členové vlády, vážené kolegyně, vážení kolegové, chtěla bych tímto navrhnout pevné zařazení bodu 125, novela zákona o podporovaných zdrojích energie, sněmovní tisk 709. Navrhuji ho zařadit jako první bod na středu 7. 9. odpoledne, anebo za pevně zařazené body. Tato naše novela zákona o podporovaných zdrojích energie je od ledna tohoto roku zaparkovaná ve Sněmovně. Návrh zavádí mechanismus definující limity maximálního množství energie, na které je výrobce oprávněn nárokovat podporu za obnovitelné zdroje. Díky tomu by se solárníkům nevyplatila ani koruna navíc, než je nezbytně nutné. Upozorňuji, že k přemrštěnému vyplácení dochází i přes urgence Energetického regulačního úřadu. Celková hodnota, o které jsou solární baroni takzvaně překompenzováni, činí 162 miliard korun. Zákon garantuje návratnost investic do 15 let. V České republice je ale mnoho protekčních solárních baronů, kteří čerpají dotace mnohem vyšší a rejžují na svých elektrárnách. Na druhé straně jsou i solárníci, kteří ne vlastní vinou nemají garantovanou za 15 let návratnost investic.

Download XMLDownload text