Zásadníjepředevšímřadaotázekspojenýchsrežimemhospodaření.VmnohabodechjebohuželignorovánavazbanazákonomajetkuČeskérepubliky.Sohledemnazdrojemajetkuveřejnékulturníinstituce,jímžbymělbýtmimojinéimajetekstátu,jenavrhovanáúpravazhlediskazájmunajehoochranězcelanevhodná.Zavysocerizikovélzepovažovattakémožnostpřípadnéhozřizovánídalšíchdceřinýchspolečností,zejménazdůvoduztrátykontrolynadjejichhospodařením.Zuvedenéhojezřejmé,ževládanemohlapřijmoutjinénežnegativnístanovisko.Přestochápusnahuzpracovatelůořešenízvláštníchpožadavkůnařízení,hospodaření,odměňováníčifinančnístabilituinstitucípůsobícíchvoblastikultury.Takéjepravdou,ževládamápodleprogramovéhoprohlášenípřijmoutzákonoveřejnoprávníinstitucivkultuře,kterýodstranínedostatkydnešníchpříspěvkovýchorganizací,odpolitizujejeazajistíjejichstabilnífinancování.Kesplněnítohotoúkolujesamozřejměnutnérelevantněvyhodnotitveškerénedostatkyvestávajícíprávníúpravěafungovánípříspěvkovýchorganizací,cožsivyžadujeurčitýčas.Protobyltermínpropředloženívládníhonávrhuzákonadvakrátposunut.Nyníjepodleplánulegislativníchpracívládystanovennasrpen.Podstatnousoučástílegislativníchpracíjezpracovánítzv.hodnocenídopadůregulace,nazákladěkteréhojeaktuálněrozhodovánoonejvhodnějšímnávrhuřešení.Zdosavadníchdiskusíapodkladůvyplývá,žezásadnímpožadavkemjepředevšímmožnostzaloženíkulturníinstitucevícezřizovateli.Jižnynímohukonstatovat,ževládnínávrhzákonaurčitěnebudeobsahovatmožnostzříditkulturníinstitucispolečněstátemaobcínebostátemakrajem.Nadruhéstranějeevidentní,žejetřebaumožnitspolečnézřízeníkulturníinstitucevíceobčanyneboměstynebospolečněobcíakrajem.Vmnohapřípadechtotižzejménaměstskádivadlalogickyzajišťujíkulturníslužbynejenproobčanydanéhoměsta,aleceléhokraje.Ministerstvokulturymusípřipřípravěvládníhonávrhuzákonavzítvneposlednířaděvpotaziexistencinovéhoobčanskéhozákoníku,kterýupravujeřaduotázekprovšechnyformyprávnickýchosob.Nepominutelnouskutečnostíjetakéto,žepotřebanovéprávníúpravy,resp.zásadníchzměnvefungováníjeidentifikovánahlavněproregionálnídivadlapřípadněorchestryasbory.Zjinýchoblastí,napříkladmuzeí,tatopoptávkanezaznívá.Závěremmidovoltevrátitsenazačáteksvéhovystoupení,kdejsemzmínilproblémfinančnístabilitykulturníchinstitucí,prokteroujetřebamítvcelémsystémudostatečnýobjemfinančníchprostředků.Pokudsetýkáregionálníchdivadelastálýchsymfonickýchorchestrůasborů,Ministerstvokulturysepodílínajejichfinancováníprostřednictvímprogramu,vekterémjeprorok2016alokováno73,4mil.korun.Ministerstvokulturyneustáleusilujeonavýšeníprostředkůvtomtoprogramuajsempřesvědčen,žepokudsetotopodaří,budevýznamnáčástproblémukulturníchinstitucívyřešena.TedydokoncesrpnabudenášnávrhzákonapředloženvláděapotépředloženPoslaneckésněmovně.Děkujizapozornost.Místopředseda PSP Petr GazdíkDěkujipanuministrovi.Paníposlankynějeexcelentněspokojena.Děkujeme,paneministře.DalšíinterpelacipřednesepaníposlankyněJanaFischerová,kterábudeinterpelovatpaníministryniškolstvíKateřinuValachovouvevěciinkluzeazajištěníjejíhofinancování.Prosím,paníposlankyně.Poslankyně Jana FischerováDěkujizaslovo,panemístopředsedo.Váženápaníministryně,budustručná.Inkluze,tojeslovo,kterésezdepoužíváposlednírokvelicečasto.Kroměinkluze,inclusio,zlatinskéhonázvu,znamenáspíšinkluzidoživotaprostudenty,prožákyatobyjemělonaživotpřipravit,tovzdělávání.Anyníbudumítužpřímokonkrétnídotazy,protožetakjaknámzdebylořečeno,takMinisterstvoškolství,mládežeatělovýchovybudepovažovatprostředkynaasistentyzanárokové,abudetedyhraditstát.Zněkterýchmédiíjsemsedozvěděla,žetobudejinak,žeužbylyvypsányšablony,konkrétněžebudouprostředkynaurčitoudobuzoperačníchprogramů.Takžemězajímá,kdejetedypravda,jaktobudeajestlitobudenadobuurčitou.Případně,kdybytobylozoperačníchprogramů,takzdatoto,jaktobudepokračovatpoté.Ajestlistejnýpřístupktomubudoumítitzv.praktickénebolispeciálníškoly.Jájsemtaktořeklasvojedotazyamyslím,žemněstačí,kdyžnaněbudumítodpovědi.Mocvámděkuji.Místopředseda PSP Petr GazdíkDěkujipaníposlankyni.Prosím,paníministryně.Ministryně školství, mládeže a tělovýchovy ČR Kateřina ValachováVáženýpanepředsedající,váženéposlankyně,váženíposlanci,cosetýkáasistentůpedagoga,takpravdouje,žestejnějakovletošnímroce,takivtomnásledujícímbudouasistentipedagogahrazenizfinančníchprostředkůstátníhorozpočtu,toznamenáznárodníchzdrojů.Cosetýkádalšíchpozic,kteréjižnyníveškoláchjsou,jakonapříkladškolnípsycholognebospeciálnípedagog,takjepravdou,ženatytopozicebylyvypsánytakétzv.šablony,kterýmisimohoujednotlivéškolyotytopozicežádatazískajínaněfinančníprostředky.Cosetýkátěchtopozic,takfungujívrámcipodpůrnýchopatřenítak,ževpřípaděpodpůrnýchopatření4.a5.stupnějemožnépřiznatdítětineboškolespeciálníhopedagoganeboškolníhopsychologaavtomtopřípadědojdenekjednénebodruhévariantě,alekespojenítěchprostředků.Toznamená,žepokuddanédítězískázdanéhoškolskéhoporadenskéhozařízenípodpůrnéopatřeníveforměspeciálníhopedagoganeboškolníhopsychologa,takpokudužtatopozicenaškolebude,aťjehrazenaznárodních,neboevropskýchzdrojů,takjetovpořádku.Pokudnebude,takcosetýkáhrazení,takutoho4.a5.podpůrnéhostupnětobudetak,žetobudeznárodníchzdrojů,atodovýše0,5úvazku.Potommůžedojítksituaci,kdysepotkásituace,kdyškolamázevropskýchzdrojůhrazenutakovoutopozici,azároveňdanédítězískátentostupeňpodpory.Potomdojdekespojeníprostředkůabudemožnéhraditškolenákladyaždo1,0.Toznamenázákladtennárodní0,5,jakgarantujevyhláška,apodpůrnéopatření,plusnadstavbanavíc0,5úvazekafinancovánízevropskýchprostředků.Zaregistrovalajsemtakévmédiíchtytoinformace,takžesenedivím,žemohlyzpůsobitobavy,jaktobudefungovat.Takžebychještěrádanabídla,žetakjaktotadyříkámústně,takještěpodrobnějitopopíšuvpísemnépodobě.Cosetýkázákladníchškolpraktických,takonybuďjsouzákladnímiškolami,tampotomseproněsamozřejměvztahujítyšablony,takjakjsouvypsány,anebojsounebosestanouspeciálnímiškolamiod1.záříavtakovémpřípaděvyužijíevropsképenízeprostřednictvímvýzvy,kterábudevypsánaoprázdnináchakterásetýkáprávěspeciálníchškol.Aspeciálníškolyselišízhlediskapodporyzhlediskaevropskýchprostředkůpouzetak,ženebudoumítšablony,alebudousižádatsohledemnasvůjpočet,protožejichjemálo,oprojektovéfinancování.Nicméněiprostřednictvímtěchtoprojektůbudenaspeciálníchškoláchpodpořenorozšířeníškolníchpsychologů,speciálníchpedagogůstejněnaškoláchběžných.Toznamená,respektujemevnárodníchievropskýchpenězíchavpoliticeMinisterstvaškolstvírovnostprostředkůsměremkběžnýmaspeciálnímškolám,směremkdítěti,sohledemnajehopotřeby.Místopředseda PSP Petr GazdíkDěkuji.Paníposlankyněmádoplňujícíotázku.Poslankyně Jana FischerováMámdoplňujícíotázkuvelicestručnou:Cobudepotom,ažnebudeužpřílivevropskýchpeněz?