ps2013-047-02-010-017.tt Parliament of the Czech Republic, Chamber of Deputies
View options
Text : Transcription Written form - Show : Colors - Tags : PoS Tag Features Lemma
Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.
(16.30 hodin)
Je zde návrh číslo 2 , který se týká cestní sítě v národním parku . Tady konstatuji , že jsem tento návrh převzal jako návrh , který původně předkládal Klub českých turistů .
V Národním parku Šumava nebo na Šumavě existuje dnes síť cest , které jsou značeny , udržovány , o které se starají jejich majitelé , ať už je to kdokoli , a které podle mého názoru by měly být výčtem jako příloha v zákoně uvedeny . A tady ta Šumava je opět velmi specifická . Nenavrhuji , aby síť cest byla uvedena v příloze i u jiných národních parků , těch ostatních tří , jenom v případě Národního parku Šumava . Myslím si , že je to tak specifický národní park co do velikosti , co do historie , co do osídlení , co do významu , že by si zasloužil , aby ty cesty byly v návrhu uvedeny .
Navrhuji tedy v bodě číslo 1 svého návrhu , aby se změnil text v § 15 d a za slova " v příloze číslo 4 " byl doplněn text k tomuto zákonu " grafické znázornění a jmenný seznam účelových komunikací , lesních cest a značených turistických tras jsou uvedeny v příloze číslo 5 " , čili ta příloha bude mít v sobě seznam těch cest .
Dále tady navrhuji , aby byl v § 16 d vložen odstavec číslo 2 ve znění : " Cestní síť uvedená v příloze číslo 5 tohoto zákona se zachovává . Nově značené cesty budou doplňovány do seznamu vyznačených přístupných cest , které jsou v majetku Správy Národního parku Šumava , vedeného Správou . " Seznam bude veřejně přístupný .
A konečně poslední - doplňuje se příloha , která jednak obsahuje grafické znázornění na mapě , ta mapa má dvě části , jednak západní Šumavu , jednak Šumavu jižní , a konečně druhá část přílohy je zmíněný seznam cest , který vždycky vedle čísla , vedle názvu té cesty , obsahuje místo , kde cesta začíná , místo , kde ta cesta končí , a stanovuje její délku . To je další návrh , který předkládám .
Konečně můj třetí pozměňovací návrh se týká § 20 odst . 3 , nebo vůbec § 20 . Ten § 20 se týká Rady Národního parku Šumava a způsobem , jakým tato rada jedná o klíčových rozhodnutích , která bude orgán ochrany přírody , tedy správa parku , ministerstvo , v parku dělat . Vzpomeňte si , že ten paragraf byl předmětem jakési mediální personifikace . V původním znění zákona byla totiž stanovena povinnost dohodnout pro orgán ochrany přírody s obcemi , jejichž zástupci jsou v radě parku - a tady je třeba říci , že všech 22 obcí má své zástupce v Radě parku - , ty základní dokumenty : plán péče , návštěvní řád a další věci . V Legislativní radě vlády pak ale došlo k tomu , že k nám do Sněmovny přišel ten návrh zákona s tím , že místo slova " dohodne " bylo slovo " projedná " , a to nikoliv dohodne s obcemi , ale projedná s radou národního parku . Všichni , kdo z nás se zabýval nějakými procesy , které měly svoji součást jednání se státními orgány , dobře víme , co znamená slovo " projedná " . Někdy je to v pořádku , někdy to projednání proběhne pro žadatele pozitivně , ale také se mnohdy stává - a bohužel šumavské obce byly často svědky a účastníky procesu projednání , kdy jejich náměty sice byly projednány , ale nebyly jaksi respektovány .
Takže to byl takový trošku červený hadr , možná taková mina , která byla do toho zákona vložena a která , jak jsem už konstatoval , v návrhu ministerstva , který si přisvojil výbor pro životní prostředí , je zdánlivě odstraňována . Ta změna tam je taková , že se text vrací v ministerském pozměňovacím návrhu , a tedy výborovém , ke slovu " dohodne " . Ovšem dohodne s radou . A ta rada má složení následující : jednak tedy oněch 22 zástupců obcí , jednak zástupce obou krajů , na jejichž území se rozkládá národní park , a je - li to horský park , tak je to horská služba . A pak jsou tam další odborníci , další specialisté , další představitelé různých zájmů , které může ředitel správy národního parku jmenovat do té rady . Je to na jeho libovůli , koho tam jmenuje . Tady se zdá a vzniká obava , že by ti jmenovaní členové mohli počtem převýšit právě ty ze zákona existující členy , tedy zástupce obcí a krajů , a že by je velmi snadno mohli při jednání v radě přehlasovávat . To by pak samozřejmě vedlo k dohodám , které by nahrávaly těm silám , které stojí za tím celým zákonným postupem , tedy ekologům , ekologickým aktivistům , vědcům , kteří zastávají ekologické názory .
Proto navrhuji , aby § 20 byl změněn následujícím způsobem . Paragraf 20 odst . 3 se nahrazuje textem : Návrh zón národního parku , návrh klidových území národního parku , cesty a trasy navržené k vyhrazení v klidových územích národního parku a místa navržená k vyhrazení je orgán ochrany přírody národního parku povinen dohodnout se zástupci obcí , delegovanými do Rady podle odstavce 2 / dále jen zástupci obcí / . Návrh zásad péče o národní park dohodne orgán ochrany přírody se zástupci obcí postupem podle § 38 a .
Dále se do § 20 doplňuje nový odstavec 4 ve znění : Nedojde - li k dohodě podle odstavce 3 , předloží Rada prostřednictvím orgánu ochrany přírody neprodleně rozpor se stanoviskem zástupců obcí Ministerstvu životního prostředí , které na základě shromážděných podkladů návrh upraví . O změně návrhu informuje Radu .
A konečně , v onom § 38 a , který se zabývá postupem projednávání návrhu zásad péče , což se dnes jmenuje plán péče , tak nově to budou zásady péče , a který říká : Orgán ochrany přírody vyhodnotí připomínky došlé ve lhůtě podle odstavce 3 a upraví návrh zásad péče . Vypořádání došlých připomínek zveřejní orgán ochrany přírody na svých internetových stránkách a na portálu veřejné správy . Upravený návrh zásad péče dohodne se zástupci obcí . Dohodnuté zásady péče předloží orgán ochrany přírody Ministerstvu životního prostředí ke schválení .
A konečně se do § 38 a vkládá za odstavec číslo 4 nový odstavec 5 , který zní : Nedojde - li k dohodě podle odstavce 4 , předloží Rada prostřednictvím orgánu ochrany přírody neprodleně rozpor se stanoviskem zástupců obcí Ministerstvu životního prostředí , které na základě shromážděných podkladů návrh upraví . O změně návrhu informuje Radu .
Dosavadní odstavce 5 až 7 se označují jako odstavce 6 až 8 .
Takže tady ta moje změna spočívá v tom , že namísto dohodnutí s radou navrhuji , aby orgán ochrany přírody musel patřičné věci dohadovat se zástupci obcí , které jsou delegovány do rady , postupem , který zákon definuje ve svém odstavci 2 § 20 .
Dámy a pánové , to je tedy myslím všechno . Jenom ještě pro kontrolu se . . . ano , je to , myslím , všechno .
Download XML • Download text