|

ps2013-023-02-001-001.tt

Parliament of the Czech Republic, Chamber of Deputies

Agenda Item Title

1. Vládní návrh zákona o státním rozpočtu České republiky na rok 2015 /sněmovní tisk 331/ - druhé čtení

Date2014-12-03
Meetingps2013/023
Agenda Itemps2013/023/001
Authorizedyes
Sourcehttps://www.psp.cz/eknih/2013ps/stenprot/023schuz/s023036.htm

Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.


index   39 < Page 40 > 41

mám tedy resort financí, kde jsem zdědil Finanční správu také v rozkladu. Podali jsme trestní oznámení na bývalého ředitele Finanční správy, několik trestních oznámení. Včera jsme podávali trestní oznámení na neznámého pachatele nebo možná na příslušníky Celní správy. Pan Kalousek tady bagatelizuje ty karuselové obchody (smích několika poslanců), ale lihová mafie nás připravila o 6,7 mld. a kauza Eco-Invest např. o 4,5 mld. Tak nevím, jak jsme řídili tu Finanční správu a Celní správu. Podle konstatování Evropské unie za rok 2012 daňové podvody v Evropské unii jsou 177 mld. eur. To je ten potenciál, to je to, co tady stále někdo plete, výběr daní a zabránění neodvodům DPH. To jsou ty karuselové obchody. Česká republika 22 % nezaplacených daní, to je precizní odhad Evropské unie. To znamená 3,2 mld. eur je tady potenciál, že každý rok přicházíme o DPH z titulu podvodů na DPH. Rumuni mají 44 %, Finsko a Holandsko 5 %. No a z toho titulu se taky angažujeme v Evropské unii poprvé a říkáme: Evropská unie, změň svoji legislativu, my chceme sami rozhodovat o karuselech, protože to je organizovaný zločin, který funguje velice rychle, a tam, pokud by se nám to povedlo, jsou nejrychlejší peníze. A proto jsme také přišli s projektem kontrolního výkazu, který některé okolní státy zavedly a který je velice efektivní. Samozřejmě, že to bude záviset na tom, jestli se nám to povede prosadit ve Sněmovně a v koalici. A stejně je to s tím chorvatským modelem. Také Finanční správa vytvořila daňový ráj v Praze, to je také příklad, jak fungovala. Tady v Praze 2 chodí daňová kontrola údajně jednou za 320 let a ve Voticích údajně každé dva tři roky. Takže mimo Prahu jsou firmy obtěžované, Finanční správa tam stále chodí na kontrolu, a tady v Praze to nemá kdo kontrolovat, takže sem přesídlily tisíce firem, které mají své provozy mimo Prahu, ale samozřejmě jsou registrovány tady. Takže to taky řešíme. To není náhoda, že se zlepšil výběr daní, to jsou konkrétní opatření a hlavně atmosféra, kdy říkáme, že nebudeme vstřícní jako doposud. Protože si myslím, že daně se mají platit. A ti, kteří platí, by měli být zvýhodněni vůči těm, kteří neplatí. Takže to je ohledně výnosů. K tomu rozpočtu. Tento rok je rozpočet minus 112, pravděpodobně se dostaneme na 80, ale co je podstatné, snížíme dluh absolutně přibližně o 20 mld. Takže dluh 2013 je 1 683 mld, snížíme pravděpodobně o 20 mld. No a my jsme přišli a samozřejmě jsme uvolnili spotřebu. My jsme museli vlastně narovnat ty věci, které byly přikrčeny, a v podstatě jsme pustili investice. Není pravda, že jsme nepustili investice, to bylo jedno z prvních opatření, když přišla paní poslankyně Kovářová a řekla, že nemáme dostatek základních škol kolem Prahy, tak ten program realizovalo Ministerstvo financí. Přihlásilo se tam asi třicet obcí s požadavkem 800 mil. a to běží. Stejně to děláme - je překvapující, že tenhle stát nebyl schopen spočítat ani to, kolik se tu rodí dětí, takže teď jsme udělali program na výstavbu kapacit základních škol v dalších místech naší země, a mateřských škol. Přihlásilo se, div se světe, 7 mld. - 7 mld. nám tady chybí mateřských škol a základních škol. Samozřejmě priorita jsou investice. Tak si řekněme, jak my jsme připraveni na ty investice. To by byl dotaz na bývalé ministry životního prostředí Drobila, Chalupu, Bursíka a další, proč vlastně nereagovali na infringement v Evropské unii, na EIA. Vždyť my jsme přišli a my jsme vlastně jediný stát, nejhorší stát z celé Evropy, z členských států Evropské unie, který neměl zákon o státní službě a který nereagoval na infringement Bruselu z titulu EIA. Dokonce jsme prohráli soud roku 2010. A máme zastavených plno programů. A teď nám hrozí, že se může stát, že 90 mld. projektů, kde je EIA, tak že nám Brusel řekne, že je EIA nová. Zákon o veřejných zakázkách - totální paralýza na investice. ÚOHS, který samozřejmě dostává šikanózní žaloby stavebních firem. Místo toho, aby tady někdo řešil kauci, která by měla být nevratná a vysoká, ne aby tam byly šikanózní žaloby, tak to nikdo neřešil. Přišli jsme se zákonem, abychom víc motivovali majitele pozemků, aby se mohlo stavět konečně. To jsme prosadili a div se světe, se realizují výkupy pozemků. Někdo tady jednal 19 let s paní Havránkovou. My jsme to jednání před dvěma týdny dokončili. Dvacet let, to je fakt velké výročí. Skutečně náš stát, když jenom vezmu D8, kde jsem se byl podívat a kde se sesunul kopec 7. 6. 2013, jak byly povodně, tak teď jsme to konečně protlačili a pravděpodobně v květnu bude ta zemina odvezena. Takže dva roky, dva roky to bude trvat. V normální privátní firmě by to trvalo tři měsíce, ale našemu státu to bude trvat dva roky. A je konečně předpoklad, že v prosinci 2016 otevřeme dálnici Praha-Ústí, kterou stavíme 24 let. Za 24 let jsme postavili 76 km za 40 mld. Takže to jsou skutečně neuvěřitelné výkony našeho státu, v jaké je kondici a jak funguje. Ještě se vrátím k těm poplatkům, abych odpověděl panu Stanjurovi. Ten výpočet je, není potřeba zákon, je to vyhláška. platit od 1. 7. jsem mluvil o poplatku za nerosty - hnědé uhlí, povrchový důl, to znamená, to být dvojnásobně, takže počítáme druhé pololetí 262 mil., první pololetí 131 mil. a zbytek, co je v rozpočtu, jsou ostatní nerosty, abych to tedy vysvětlil. Potom samozřejmě rozpočet. Máme skvělou státní pokladnu. Ta nás stála asi 6 mld, asi třikrát více než v Rakousku, a v podstatě nemáme dneska ani rozklikávací rozpočet. Takže když jsme jednali o rozpočtu, ptal jsem se Gregora, jak to řeší. Tak my nemáme rozklikávací rozpočet, my ho snad budeme mít.

Download XMLDownload text