Ikdyžvšichniti,kteříseototozajímají,vědí,ženejdeožádnýšinkanzen,alejdevpodstatěozkapacitněnítétotratěavyřešenísituaceproKladeňákyalidizblízkéhookolí,abymohlivyužívatkcestědoPrahy,aneníjichmálo,těchlidí,zhrubapořádkolem24tisíclidídennědojíždízKladenskadoPrahy,abymohlivyužívatvícenežautomobilůprávěželeznice.Chcisezeptat,coseotédobyzměnilo,paneministře.Zdalijstevtomtozapracovali,kdysepřípadněprojektbuderealizovataconovéhovprojekturychlodráhyje.Minulejstesektomutoprojektuhlásil,takvěřím,žeseněconovéhodozvím.Děkuji.Místopředseda PSP Petr GazdíkDěkujipanuposlanci.Poprosímpanaministra,abypanuposlanciněconovéhořekl.Ministr dopravy ČR Antonín PrachařVáženýpaneposlančeprostřednictvímpanapředsedajícího,chtělbychpokračovatvtom,cokolemtakzvanérychlodráhyPraha-Kladnoseudálonového.Zpracovávanástudieproveditelnosti,kteroumáSprávaželezničnídopravnícestykdispozici,vsoučasnédoběneprokázalaefektivituanivjednézesledovanýchvariant.Ekonomickáefektivitatétotratěnebylaprokázánaaztohovyplývájedenjedinýzávěr:NenímožnévžádnéznavrženýchvariantpoužítefektivněekonomicképrostředkyvrámcioperačníhoprogramuDoprava.Hrozilabykorekcenehospodárnéhonakládánísfinančnímiprostředky.Mynemůžemenatutodráhupoužítfinančníprostředky.Abychještědoplnil:Bezodkladněbylaprotozadánanováaktualizace.Tunelovářešení,kterájsoupodPrahou6,kterájedinávestávajícíchvariantáchmajívydanásouhlasnástanoviskakposouzenívlivunaživotníprostředí,azpracovanédokumentaceproúzemnírozhodnutísemusíbuďoptimalizovatzpohledunáročnostitechnickéhořešení,anebosemusíoptimalizovatpředpokládanýželezničníprovoztak,abybylyupřednostněnylinky,kterémajínejsilnějšípřepravníproudapřinášejítaknejvětšícelospolečenskýpřínos.ToznamenáupřednostnitrychlíkovéaspěšnévlakynaKladno.Každýpartnerzapojenýdoprojektubudemusetčinitústupkyzesvýchpožadavků,napříkladsníženípožadavkůnadosahvlakůproúzemíPraha6,Praha7.Požadovanémnožstvíneníspolusmetrem,strasouA,efektivní.Pokudktěmtoústupkůmnedojde,nenímožnépředpokládatmožnostfinancováníekonomickyneefektivníchvariant.Určitoumožnostíprorealizaciprojektujesamozřejmětaképarticipacesoukroméhosektorunavýstavbě,provozuafinancování.Ovšemiprotentodruhzajištěníprojektujetřebamítekonomickyefektivnívariantuavariantu,kterázískástavebnípovolení.Předpokládáme,žeproméněproblematickéúsekybudemožnépopotvrzeníproveditelnostidokončitpřípravutak,abychommohlifinancovatúpravytétotrativrámcioperačníhoprogramu2naobdobí2014až2020.Jábychchtělříci,ževtétochvíliprobíhajíúpravytétotrativesměruodKladnakPraze.Vládaschválilanadlimitníveřejnouzakázku-úpravuNegrellihoviaduktuaSprávaželezničnídopravnícestypřipravujeveškeroudokumentaciprovýběrzhotovitele.Inadálejenašíprioritounajítřešenínatétotrati.Jetoostudarepubliky,kdyPrahanemáspojeníscentremPrahyaletištěm,dominantnímletištěm.Tadysimyslím,žeskutečněsenabízíjedinámožnost-zapojitdotétorealizaceprivátnísektor.Mohuříct,ževtétochvílimámeurčitésignályzestranyzájemcůpodíletseadiskutovatomožnostiPPPprojektu,ajájsemotétozáležitostijednalipřisvénedávnécestě,kdyjsemdoprovázelprezidentarepublikydoFrancie.VeFranciiexistujestátníagentura,kterásezabývápartnerstvímprivátníhoastátníhosektoru,apožádaljsempřioficiálníschůzce,zdabypracovnícitétoagenturynemohlipřijetdoČeskérepubliky,abynámspřípadnoupřípravoutohotoPPPprojektumohlipomoci.Místopředseda PSP Petr GazdíkDěkujipanuministrovi.DoplňujícíotázkapanaposlanceBendla.Prosím.Poslanec Petr BendlČeskýstátdávádoČeskýchdrahzhruba12miliardkorunaonějakévelkéefektivitěse,paneministře,tedymocmluvitnedá.Proměargument,žeČeskárepublikavpodstatěrezignujenato,ženěkomuvyšlo,žejetoneefektivní,ženebudememít,řeknu,železničníspojenínanejvětšímezinárodníletištěvČeskérepublice,kteréodbavíročněněkolikmilionůnávštěvníků,ženebudememítdostatečnékapacitnířešeníanesvezesestímitoKladensko,strukturálněvminulostipostižené,takabylidéztohotoúzemímohlidojíždětekologickýmzpůsobemdopravydoPrahy,prostětojeproměargument,kterýnejsemochotenvstřebat.Myslímsi,žeinformaceoekonomickéneefektivitějevelmilichá,vezmu-livpotaz,kolikpenězdosystémuČeskýchdrahjdeaocotobudeefektivnějšívpřípadě,žebudemeshánětnějakéhoprivátníinvestoradosituace,okterévytvrdíte,žejeneefektivní.Troškusitoodporuje.(Upozornění na čas.)Jásevásnatoznovuzeptámzapůlroku,cojstevtomudělali.Buduvásnatomtoprojektutrápitdál,protožejetoregion,kterémuvšechnypolitickésubjektyslibovaly,žestímněcoudělají.Takvyjsteslíbili,žebudetemakat,takmakejte.Místopředseda PSP Petr GazdíkTak,děkujipanuposlanciBendlovi.DvanáctouinterpelacipřednesepanposlanecJanBirke,taktéžnapanaministradopravy,vevěcizákonaoliniovýchstavbách.Prosím,paneposlanče.Poslanec Jan BirkeDěkuji,panepředsedající.Dámyapánové,váženýpaneministře,jábuduvelmistručný.Realizacestrategickýchstaveb,dálnicaželeznicmělnebomábezesporuzlepšitzákonoliniovýchstavbách.Chciříci,ženatentozákončekánejenomstát,alečekajínanějkrajeapředevšímměstaaobcevČeskérepublice.Chtělbychsevászeptat,jakájesoučasnásituacesjehopřípravou.Děkujizaodpověď.Místopředseda PSP Petr GazdíkDěkujipanuposlanciBirkemuapoprosímpanaministraPrachařeoodpověď.Ministr dopravy ČR Antonín PrachařVáženýpaneposlančeprostřednictvímpanapředsedajícího,cosetýkávašehodotazukzákonuoliniovýchstavbách.Zákonoliniovýchstavbáchmádvěčásti.Jednačástjeplánovánívýstavbydopravníinfrastruktury.Tentozákonvycházízněmeckéhomodelu,kterýmárovněždvěčásti,tojeplánovánívýstavby,spolkovýplánvýstavbydopravníinfrastruktury,apakjedruháčásttohotozákona-obecněoliniovýchstavbách,kteráříká,jakýmzpůsobembudemepostupovatpřivyřizovánístavebníchúzemíaposouzenívlivunaživotníprostředívrámcijednotnéhointegrovanéhopovolení.