2013-048-05-222
222. Vládní návrh zákona, kterým se mění zákon č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon), ve znění pozdějších předpisů /sněmovní tisk 841/ - prvé čtení
View options
Text : Transcription Written form - Show : Colors - Tags : PoS Tag Features Lemma
Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.
Audio
Místopředsedkyně PSP Jaroslava Pokorná Jermanová
Děkuji . Přeji všem hezké odpoledne . Eviduji tři faktické poznámky . Prvního prosím k mikrofonu pana poslance Kořenka . Připraví se pan poslanec Rais a po něm paní poslankyně Bohdalová . Prosím , máte dvě minuty .
Poslanec Petr Kořenek
Děkuji . Já teď jenom - protože zapadla asi informace o kulatém stole , takže konkrétně odborníci z praxe , kteří se dnes a denně pohybují ve školách . CZESCHA : Korektní nastavení Hmax (PHmax?) . Odvedena výborná práce . Jenom otazník , kolik přijde konkrétních peněz . Konečně bude zaplaceno , co odučíme . Tak to mělo být od začátku . Svaz měst a obcí : Obrovský pokrok , nový systém financování spolu s nároky na peníze . Průmysl a doprava : Tripartita vítá změnu financování . Požaduje dva nutné kroky a jasné parametry , o kterých se bude diskutovat , tzn . dohoda o střednědobém výhledu rozpočtu . Českomoravský odborový svaz : Ztotožňuje se s tím , že reforma je dobře připravená . Asociace ředitelů základních škol : MŠMT s námi diskutovalo . My jsme se v tom našli . Je to pro nás výhodnější . Ředitelé nebudou shánět peníze na kraji , ale věnovat se činnosti školy . A plus další připomínky . Sdružení učňovských zařízení : Podporujeme , možná problémy s více obory . Sdružení místních samospráv : Upozorňují , že mnoho obcí doplácí . Dávají v konečném někde i v obcích 20 % . Kéž by dával tolik i stát . Asociace krajů : Tento návrh je nejpropracovanější ze všech tří . Vzpomínali se tam ministři bývalí , nebudu je tady jmenovat . To není mou úlohou . Role krajů a kompetence jsou přiměřené . Zástupce Asociace základních uměleckých škol : Od roku 2004 rozporovali normativní financování , od roku 2012 neumožňoval normativ odučit všechny povinné předměty . Podporují reformu a jsou přizváni ke spolupráci . To jsou jenom hlasy z toho kulatého stolu . Myslíte si , že tito odborníci nevědí , o čem mluví ? Já si to tedy nemyslím , protože tím bychom řekli , že ve školách máme nekompetentní lidi . A já si myslím , že na těch místech máme lidi velmi kompetentní . Děkuji .
Místopředsedkyně PSP Jaroslava Pokorná Jermanová
Děkuji . Nyní prosím k mikrofonu s faktickou poznámkou pana poslance Raise . Prosím , máte slovo .
Poslanec Karel Rais
Přeji dobré odpoledne . Samozřejmě že školství je poddimenzováno finančně i personálně . Ale chtěl bych se vrátit k tomu , co tady říkal pan kolega Fiala , protože mě inspiroval k jedné komparaci , a to k tomu , jak tady uvedl ten údaje plus minus 40 tisíc jako normativ na středoškoláka . Asi by bylo dobré vědět , že normativ na vysokoškolského univerzitního studenta dlouhodobě je kolem 20 tisíc . Čili tenhle rozdíl tady už minimálně kolem pěti , šesti let je a je pravidelně inzerován . Myslím si , že by to tady mělo zaznít v tom kontextu , že paní ministryně je ministryní nejenom školek , základních škol a středních škol , ale taky vysokých škol a že prostě musí ona optimalizovat finanční toky , které jsou pochopitelně bohužel limitované . Ale je potřeba uvažovat i tu situaci ve vysokých školách . Není to nic proti středním školám . Že to je podfinancované , to je samozřejmě pravda . Před ní je obrovský optimalizační problém , jak s minimem financí uspokojit všechny . Děkuji za pozornost .
Download XML • Download text
• Waveform view • Create Person name