|

2013-047-05-021

21. Vládní návrh zákona o Úřadu pro přístup k dopravní infrastruktuře /sněmovní tisk 609/ - druhé čtení

Date2016-05-31
Meeting2013/047
Agenda Item2013/047/021
Authorizedyes
Sourcehttps://www.psp.cz/eknih/2013ps/stenprot/047schuz/bqbs/b15402101.htm#r0

Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.


index   001 < Page 002 > 003

Místopředseda PSP Vojtěch Filip Děkuji panu ministru dopravy Danu Ťokovi a konstatuji, že návrh jsme v prvém čtení přikázali hospodářskému výboru jako výboru garančnímu. Usnesení výboru máte doručeno jako sněmovní tisk 609/1 a 2. Žádám zpravodaje hospodářského výboru Martina Kolovratníka, aby nás informoval o projednání ve výboru a případné pozměňovací návrhy odůvodnil. Pane zpravodaji, máte slovo. Poslanec Martin Kolovratník za slovo děkuji a i v tomto případě budu velmi stručný, protože cesta tohoto zákona Sněmovnou je naprosto totožná jako u předchozího zákona. Ty dva návrhy jsou spolu tzv. spřažené, takže i tento zákon tu máme od 23. září loňského roku. Jak bylo řečeno, garančním výborem je výbor hospodářský, kde tento návrh byl projednán. Pro stenozáznam upřesním a vlastně i opravuji chybu z předchozího vyjádření. To jednání hospodářského výboru k oběma zákonům bylo 11. května a potom 20. 5. bylo vydáno dotyčné usnesení. V tomto případě, jak bylo řečeno, usnesení číslo 609/2. K tomu projednávání z mého pohledu z pozice zpravodaje je dobré připomenout a vlastně i navázat na slova pana ministra. Skutečně byly poměrně rozsáhlé debaty o tom, jestli je nutné zřizovat nový úřad, nebo jestli by nebylo možné jít jinou cestou, například rozšířením pravomocí stávajícího Drážního úřadu. Kdo z vás tu problematiku sledujete, tak připomenu, i sám jsem ze své pozice poslance o této alternativě hovořil. Zmiňoval jsem se, že ta myšlenka zaujala v prvním čtení zákona, ale po debatách jak tady v rámci koalice s koaličními partnery, tak s kolegy z Ministerstva dopravy nakonec tedy na úrovni naší, mohu říci koaliční, převládá v tuto chvíli názor jít tou cestou, jak byl vládní návrh zákona podán, to znamená zřídit nový ústřední správní orgán, který bude nazván regulační orgán, úřad pro přístup k dopravní infrastruktuře. Co se týká pozměňovacích návrhů, jsem sám ještě také po dohodě s Ministerstvem dopravy jeden drobný zpřesňující, který se týká přechodných ustanovení, podal. Vysvětlím ho v obecné rozpravě a přihlásím se k němu v podrobné rozpravě. Tolik v tuto chvíli ze strany zpravodaje. Děkuji za pozornost. Místopředseda PSP Vojtěch Filip Děkuji panu zpravodaji za zpravodajskou zprávu. Ještě než spustíme rozpravu, konstatuji došlé omluvy. Z odpoledního jednání z pracovních důvodu se omlouvá pan poslanec Milan Šarapatka a paní poslankyně Markéta Adamová. Otevírám obecnou rozpravu. Pan zpravodaj přednostní právo, takže je první. Potom paní poslankyně Květa Matušovská. Prosím, pane zpravodaji, máte slovo v obecné rozpravě. Poslanec Martin Kolovratník Děkuji. Krátce si užiji možnosti využití přednostního práva. Bude to velmi stručné. Můj pozměňovací návrh se skutečně týká pouze přechodných ustanovení, konkrétně § 10, kde definuje a zpřesňuje moment, kdy úřad bude vznikat a kdy budou probíhat výběrová řízení na obsazení volných služebních míst. Vysvětlím, že ke stávajícímu textu se v úvodu odstavce výslovně doplňuje věta, že výběrová řízení se před vznikem úřadu mohou konat teprve po schválení první systemizace tohoto úřadu vládou. Je to tedy pouze upřesnění postupu, jak bude ten úřad vznikat a jak se budou jednotlivá místa naplňovat. Je dobré tady říci to, že návrh, který teď předkládám, byl projednán i s Ministerstvem vnitra, které je právě, co se týká služebního zákona, garantem systemizovaných míst, takže je tady i meziresortní dohoda. Tolik vysvětlení k mému pozměňovacímu návrhu, ke kterému se poté přihlásím.

Download XMLDownload textWaveform viewCreate Person name