2013-047-05-020
20. Vládní návrh zákona, kterým se mění zákon č. 266/1994 Sb., o dráhách, ve znění pozdějších předpisů, a další související zákony /sněmovní tisk 608/ - druhé čtení
View options
Text : Transcription Written form - Show : Colors - Tags : PoS Tag Features Lemma
Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.
Audio
Místopředseda PSP Vojtěch Filip
Děkuji panu ministru Danu Ťokovi . Návrh jsme v prvém čtení přikázali k projednání hospodářskému výboru jako výboru garančnímu . Usnesení výboru byla doručena jako sněmovní tisk 608 / 1 a 608 / 2 . Nyní tedy žádám pana poslance Martina Kolovratníka jako zpravodaje hospodářského výboru , aby nás informoval o projednání ve výboru a případné pozměňovací návrhy odůvodnil . Pane zpravodaji , máte slovo .
Poslanec Martin Kolovratník
Pane předsedající , děkuji za slovo . Kolegyně , kolegové , klidný podvečerní čas vám přeji . Předkladatel - pan ministr dopravy Dan Ťok - víceméně k tomu zákonu vše přednesl a zopakoval , takže já své vystoupení opravdu zestručním , abych vás nezdržel dublováním přednesených informací . Snad jenom připomenu to , že tento zákon ve Sněmovně máme od 23 . září 2015 , že opravdu čeká více než půl roku na své projednání , a rozumím v tom smyslu předkladateli a kolegům z Ministerstva dopravy , že už netrpělivě čekají na to , abychom zákon dokončili , a mohl tedy vstoupit v platnost i v účinnost . Primárním cílem zákona skutečně je implementace evropského práva , konkrétně je to směrnice č . 34 / 2012 / EU . To , co zákon navrhuje , už bylo řečeno . Já za sebe rekapituluji , že garanční hospodářský výbor návrh zákona projednal na svém posledním zasedání 20 . 5 . a přijal usnesení , jak bylo řečeno , č . 608 / 2 , kde doporučil schválit , a tak jak je ve zvyku v souladu s aktuálním legislativním procesem Poslanecké sněmovny , zároveň přijal některé , mohu říci v uvozovkách , výborové pozměňovací návrhy . Snad za sebe pro ty z vás , kteří se o tuto problematikou zajímáte , mohu zmínit přesnou definici tzv . zkušební dráhy , dále jasnou definici toho , kdy je vlečka veřejně přístupná , takže zabraňuje možnosti uzavřít vlečku pro jiné zájemce , než je majitel trati , a také nově stanovuje povinnost dopravce sjednat si jakési v uvozovkách povinné ručení , tedy pojištění . Důležité je ale vědět , že po projednání na garančním výboru a také po zmíněném podvýboru pro dopravu , jak řekl pan ministr , byli námi - mnou a dalšími kolegy - načteny sem do druhého čtení další pozměňovací návrhy . V tuto chvíli jich máme nakonec celkem 16 kusů . Samozřejmě já nebudu dublovat své kolegy , ti si pozměňovací představí sami . Za sebe snad ve zprávě zpravodaje nebo v tom vyjádření mohu říci , že já jsem podal také šest pozměňovacích návrhů , pochopitelně je vysvětlím v obecné rozpravě a pak se k nim přihlásím v rozpravě podrobné . Co se týká dalšího v uvozovkách jízdního řádu , počítáme s tím , že po druhém čtení tento zákon a hlavně pozměňovací návrhy budou projednány na hospodářském výboru příští týden ve středu 8 . 6 . a tam zaujmeme finální stanovisko pro třetí čtení . Tolik v tuto chvíli zpravodajská zpráva .
Místopředseda PSP Vojtěch Filip
Děkuji panu zpravodaji , a než otevřu obecnou rozpravu , ještě mi dovolte konstatovat došlou omluvu pana poslance Gabrhela z dnešního odpoledního jednání - prodlužuje svoji omluvu až do konce dnešního jednacího dne . Nyní tedy v obecné rozpravě , kterou otevírám , se ptám pana místopředsedy , jestli chce s přednostním právem ? Nikoliv . Takže paní poslankyně Květa Matušovská jako první přihlášená v obecné rozpravě . Prosím , paní poslankyně , máte slovo .
Download XML • Download text
• Waveform view • Create Person name