|

2013-047-05-020

20. Vládní návrh zákona, kterým se mění zákon č. 266/1994 Sb., o dráhách, ve znění pozdějších předpisů, a další související zákony /sněmovní tisk 608/ - druhé čtení

Date2016-05-31
Meeting2013/047
Agenda Item2013/047/020
Authorizedyes
Sourcehttps://www.psp.cz/eknih/2013ps/stenprot/047schuz/bqbs/b15102001.htm#r0

Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.


index   001 < Page 002 > 003

Místopředseda PSP Vojtěch Filip Děkuji panu ministru Danu Ťokovi. Návrh jsme v prvém čtení přikázali k projednání hospodářskému výboru jako výboru garančnímu. Usnesení výboru byla doručena jako sněmovní tisk 608/1 a 608/2. Nyní tedy žádám pana poslance Martina Kolovratníka jako zpravodaje hospodářského výboru, aby nás informoval o projednání ve výboru a případné pozměňovací návrhy odůvodnil. Pane zpravodaji, máte slovo. Poslanec Martin Kolovratník Pane předsedající, děkuji za slovo. Kolegyně, kolegové, klidný podvečerní čas vám přeji. Předkladatel - pan ministr dopravy Dan Ťok - víceméně k tomu zákonu vše přednesl a zopakoval, takže své vystoupení opravdu zestručním, abych vás nezdržel dublováním přednesených informací. Snad jenom připomenu to, že tento zákon ve Sněmovně máme od 23. září 2015, že opravdu čeká více než půl roku na své projednání, a rozumím v tom smyslu předkladateli a kolegům z Ministerstva dopravy, že netrpělivě čekají na to, abychom zákon dokončili, a mohl tedy vstoupit v platnost i v účinnost. Primárním cílem zákona skutečně je implementace evropského práva, konkrétně je to směrnice č. 34/2012/EU. To, co zákon navrhuje, bylo řečeno. za sebe rekapituluji, že garanční hospodářský výbor návrh zákona projednal na svém posledním zasedání 20. 5. a přijal usnesení, jak bylo řečeno, č. 608/2, kde doporučil schválit, a tak jak je ve zvyku v souladu s aktuálním legislativním procesem Poslanecké sněmovny, zároveň přijal některé, mohu říci v uvozovkách, výborové pozměňovací návrhy. Snad za sebe pro ty z vás, kteří se o tuto problematikou zajímáte, mohu zmínit přesnou definici tzv. zkušební dráhy, dále jasnou definici toho, kdy je vlečka veřejně přístupná, takže zabraňuje možnosti uzavřít vlečku pro jiné zájemce, než je majitel trati, a také nově stanovuje povinnost dopravce sjednat si jakési v uvozovkách povinné ručení, tedy pojištění. Důležité je ale vědět, že po projednání na garančním výboru a také po zmíněném podvýboru pro dopravu, jak řekl pan ministr, byli námi - mnou a dalšími kolegy - načteny sem do druhého čtení další pozměňovací návrhy. V tuto chvíli jich máme nakonec celkem 16 kusů. Samozřejmě nebudu dublovat své kolegy, ti si pozměňovací představí sami. Za sebe snad ve zprávě zpravodaje nebo v tom vyjádření mohu říci, že jsem podal také šest pozměňovacích návrhů, pochopitelně je vysvětlím v obecné rozpravě a pak se k nim přihlásím v rozpravě podrobné. Co se týká dalšího v uvozovkách jízdního řádu, počítáme s tím, že po druhém čtení tento zákon a hlavně pozměňovací návrhy budou projednány na hospodářském výboru příští týden ve středu 8. 6. a tam zaujmeme finální stanovisko pro třetí čtení. Tolik v tuto chvíli zpravodajská zpráva. Místopředseda PSP Vojtěch Filip Děkuji panu zpravodaji, a než otevřu obecnou rozpravu, ještě mi dovolte konstatovat došlou omluvu pana poslance Gabrhela z dnešního odpoledního jednání - prodlužuje svoji omluvu do konce dnešního jednacího dne. Nyní tedy v obecné rozpravě, kterou otevírám, se ptám pana místopředsedy, jestli chce s přednostním právem? Nikoliv. Takže paní poslankyně Květa Matušovská jako první přihlášená v obecné rozpravě. Prosím, paní poslankyně, máte slovo.

Download XMLDownload textWaveform viewCreate Person name