|

2013-047-01-004

4. Návrh zákona, kterým se mění zákon č. 503/2012 Sb., o Státním pozemkovém úřadu a o změně některých souvisejících zákonů, ve znění pozdějších předpisů, a další související zákony /sněmovní tisk 575/5/ - vrácený Senátem

Date2016-05-24
Meeting2013/047
Agenda Item2013/047/004
Authorizedyes
Sourcehttps://www.psp.cz/eknih/2013ps/stenprot/047schuz/bqbs/b03200401.htm#r0

Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.


index   001 < Page 002 > 003

Místopředseda PSP Vojtěch Filip Děkuji za dodržení času. A nyní v rozpravě pan senátor Petr Šilar a poté pan poslanec Petr Bendl. Prosím, pane senátore, máte slovo. A věřím, že vás kolegové poslanci a poslankyně nechají v klidu vaše slovo využít. Děkuji vám. Prosím. Senátor Petr Šilar Děkuju za slovo, pane místopředsedo. Dobrý večer, vážené poslankyně, vážení poslanci. Přestože jste na úvod mého návrhu senátorské změny slyšeli jasné zamítavé stanovisko, pokusím se vysvětlit, v čem spočívá usnesení Senátu ve třech bodech tohoto zákona o Státním pozemkovém úřadu. Chtěl bych říci, že u nás v Senátu byl tento zákon velice pečlivě projednán, a dávám za pravdu jako zpravodaj, že jsme vládní a posléze poslanecký návrh podpořili s tím, že ve dvou výborech potom byly přijaty návrhy doplnění ve třech bodech. Jsme samozřejmě pro vytvoření rezervy, ale jsme samozřejmě ke všem základním bodům jaksi kladní, ale jenom jsme navrhli... První změna spočívá v tom, že se v § 7 odst. 1 ruší právě ta větička "nebo stavbou pro bydlení". Totiž ono tam ta možnost pro bydlení byla v původní verzi o Státním pozemkovém úřadu a teď v poslanecké verzi tam vypadla z důvodu, proto, že jak nám říkal předkladatel, že se s půdou často spekulovalo. Těch případů nebylo mnoho, ale i v tomhle momentě je možné právě pro obce, které mohly půdu v rámci pozemkových úprav, pořád platí možnost výměny, ta je upřednostňována, ale také pro účely bydlení tam v minulém zákoně byla právě možnost bezplatného převodu. A tato záležitost je ošetřena velice dobře smlouvami. A obce, když ji nevyužily do zákonné doby, to znamená to, co bylo ve smlouvě uvedeno, tak tu půdu vrátily, ale v žádném případě s nemohly dále spekulovat. Čili skutečně bylo právně ošetřeno a nedošlo k žádným pochybnostem, že pro účely bydlení byla možnost i bezplatného převodu na obce. To je jedna věc, kterou jsme tam navrhli. A samozřejmě druhá věc je otázka těch školních zařízení, což je marginální záležitost, ale v tom návrhu zákona je napsáno, že školská zařízení, protože se to týká školních statků, které hospodařily na půdě Státního pozemkového úřadu nebo ho od něj dostaly, tehdy od státního pozemkového fondu, pardon, tak mají povinnost nabídnout to zpátky k prodeji Státnímu pozemkovému úřadu. Pro jistotu, protože ta formulace nebyla jasná, tak v Senátu prošlo navržení tento odstavec vyřadit. A třetí bod je doplněk, jenom velice krátký, a to je v tom, že ukládá ještě v § 21 Státní pozemkový úřad, jsme si dovolili jako Senát požádat, aby Státní pozemkový úřad zpracoval výroční zprávu, on ji zpracovává, ale aby ji jako všechny ostatní úřady, které probíhají jak u vás ve Sněmovně, je schvalována, projednána nebo brána na vědomí, tak jsme si dovolili navrhnout, že by i zpráva Státního pozemkového úřadu byla projednána v Senátu. To jsou všechny tři změny, velice malé, ale ta první je podstatná, a to je otázka bezplatného převodu na obce, kterou jsme si dovolili navrhnout, a předkládáme Poslanecké sněmovně tento pozměňovací návrh o Státním pozemkovém úřadu. Děkuji.

Download XMLDownload textWaveform viewCreate Person name