|

2013-023-05-049

49. Senátní návrh zákona, kterým se mění zákon č. 361/2000 Sb., o provozu na pozemních komunikacích a o změnách některých zákonů (zákon o silničním provozu), ve znění pozdějších předpisů /sněmovní tisk 221/ - prvé čtení

Date2014-12-09
Meeting2013/023
Agenda Item2013/023/049
Authorizedyes
Sourcehttps://www.psp.cz/eknih/2013ps/stenprot/023schuz/bqbs/b17104901.htm#r0

Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.


index   001 < Page 002 > 003

Předseda PSP Jan Hamáček Děkuji panu senátorovi za velmi podrobné zdůvodnění. Prosím pana zpravodaje pro prvé čtení, pana poslance Jaroslava Foldynu. Poslanec Jaroslav Foldyna Děkuji vám, pane předsedo. Vážení kolegové, vyslechli jsme si odůvodnění návrhu pana kolegy senátora, ve kterém uvedl celou řadu věcí, které jsou v tomto návrhu opodstatněné. Nicméně v této chvíli, tak jak jsem si zjistil informace, vláda připravuje komplexní návrh, který v jedné fázi, a ta je myslím si velmi důležitá, to je postih provinilců, nebude postihovat pouze řidiče, ale současně i přepravní firmu. To si myslím, že je důležité, abychom si tady v zásadě řekli, že Sněmovna jaksi vnímá tu potřebu, nicméně vláda připravila komplexní návrh, a proto doporučuji tento návrh nepustit do dalšího čtení. Děkuji. Předseda PSP Jan Hamáček Ano. Otevírám obecnou rozpravu. Nejprve byl přihlášen pan poslanec Laudát, potom pan kolega Adamec. Prosím, pane poslanče. Poslanec František Laudát Děkuji za slovo, pane předsedo. nebudu tak radikální. My umožníme, aby šel tento návrh do druhého čtení. Pan senátor pravdu v tom, že situaci je potřeba řešit. Nesouhlasím s ním, protože většinou ten nadřazený silniční skelet je kratší než historické trasy, po kterých se ta auta dostávají, protože i když mají ve většině míst podobné směrové vedení... Vážené dámy a pánové, tohle všechno je důsledek toho, že tady někdo zbabral, a chci říct, myslím si, že úmyslně, to je můj soukromý názor, výběr systému, jakým být provozováno mýtné, protože v satelitním systému... A samozřejmě Němci, když ho zaváděli, dělo se jim totéž, že řidiči sjížděli na objízdné trasy. A pak není potřeba žádný zákon, nic, stačí, když starosta obce se dohodne se správním úřadem, ten avízo provozovateli mýtného, ten tu silnici nahraje do aktivní mapy, což je pouze operace na počítači, která trvá minuty. A když tam někdo sjede, tak mu to tam pípne, vysadí mu to tam dvakrát větší sazbu a reakční doba těch řidičů, než se vrátí na původní nadřazenou komunikaci a neškodí jak těm komunikacím, tak těm obyvatelům v sídelních lokalitách, je několik málo hodin, víceméně půl dne jeden den. Nevím, jaké jsou čerstvé údaje, tohle je z toho začátku, když to zaváděli. Bylo by dobré, kdyby se vláda místo čarování, které zase předvede, jak bude trestat i firmy a podobně, zamyslela. Naštěstí předchozí ministr babrák tady není, takže doufám, že nový ministr si to vezme jako jednu z priorit a udělá férovou soutěž na mýtné tak, aby se tyhle věci nemusely řešit. Jiná věc je, že i Ministerstvo dopravy bylo velice rigidní, a dopravní úřady, v tom, že řada omezení šla udělat uměle již pomocí úprav dopravního značení. A nevím o tom, že by to v některých vůbec někdy nějakém větším rozsahu udělala. Děkuji.

Download XMLDownload textWaveform viewCreate Person name