|

2013-007-03-029

29. Vládní návrh, kterým se předkládá Parlamentu České republiky k vyslovení souhlasu s ratifikací Protokol, který upravuje Smlouvu mezi vládou České republiky a vládou Ukrajiny o zamezení dvojího zdanění a zabránění daňovému úniku v oboru daní z příjmu a z majetku a který byl podepsán v Kyjevě dne 21. října 2013 /sněmovní tisk 112/ - prvé čtení

Date2014-03-20
Meeting2013/007
Agenda Item2013/007/029
Authorizedyes
Sourcehttps://www.psp.cz/eknih/2013ps/stenprot/007schuz/bqbs/b10402901.htm#r0

Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.


index   001 < Page 002 > 003

Poslanec Pavel Plzák Děkuji, pane předsedající. Vážené kolegyně, vážení kolegové, děkuji panu ministrovi za vyčerpávající důvodovou zprávu, ke které celkem není co dodat. Doporučil bych tento protokol k dalšímu projednávání. Doporučil bych přikázat to k projednávání zahraničnímu výboru, ale nechal bych hlasovat i o zvážení o tom, jestli tuto smlouvu nemá projednávat i rozpočtový výbor. jsem, jak jsem to trošku studoval, narazil na jeden problém, o kterém vám nyní chci říct. Původní smlouva z roku 1997, smlouva mezi vládou České republiky a vládou Ukrajiny o zamezení dvojího zdanění atd. atd., definuje kromě daní, na které se vztahuje, a dalších výrazů pro potřeby této smlouvy, kdo je rezident jednoho smluvního státu, a definuje státy, na které se vztahuje, tedy smluvní státy. Jen tak pro zajímavost bych ocitoval, jak jsou tady smluvní státy definovány. Zatímco Česká republika je definována takto: označuje se tak území České republiky, na kterém jsou podle českých právních předpisů a v souladu s mezinárodním právem vykonávána svrchovaná práva České republiky, výraz Ukrajina je definován zajímavě jinak: označuje se tak území Ukrajiny, její kontinentální šelf a její výlučnou přímořskou ekonomickou zónu včetně jakékoliv oblasti mimo výsostných vod Ukrajiny, která je nebo může být v souladu s mezinárodním právem a podle právních předpisů Ukrajiny označena jako oblast, kde mohou být vykonávána práva Ukrajiny, pokud jde o mořské dno, podloží a jiné přírodní zdroje. Jelikož jak tady řekl pan předseda, protokol, o kterém jednáme, by měl odrážet aktuální mezinárodní vývoj, kromě toho, že aktualizuje, upřesňuje a nově definuje některé pojmy a části stávající smlouvy, narazil jsem tady na problém, který nevím, protože daně nejsou moje oblast, ve které bych nějak vynikal, a chci vám ho říct. Jak se budeme dívat na fyzickou nebo právnickou osobu, kterou považujeme v současné době za daňového rezidenta Ukrajiny, pokud tato fyzická nebo právnická osoba, a která u nás podniká, pokud tato fyzická nebo právnická osoba podniká rovněž na Krymu, tam sídlo anebo se tam jako fyzická osoba zdržuje více než půl roku? Myslím, že jsme neuznali odtržení Krymu, ale zároveň si myslím, že Ruská federace si bude uplatňovat právo tyto osoby fyzické nebo právnické zdaňovat. Proto bych prosil hlasovat o tom, jestli toto nepřikázat ještě rozpočtovému výboru. Děkuji. Místopředseda PSP Vojtěch Filip Děkuji panu zpravodaji a otevírám rozpravu v obecné části. Mám přihlášku pana poslance Pavla Blažka a zatím jinou přihlášku nemám. Ano, vidím další přihlášky. Prosím, pane poslanče, máte slovo. Poslanec Pavel Blažek Děkuji za slovo. Měl jsem v zásadě stejný dotaz, jako měl pan zpravodaj, taky mně to vrtalo v hlavě. Úplně stejnou otázku jsem měl. Jak to vlastně bude s Krymem, případně s dalšími územími, pokud krize bude pokračovat dál v uvozovkách ve prospěch Ruska. A dovolte mně, nebyl bych opoziční poslanec, abych to neřekl. Pan Babiš při vší úctě tu není jako pan předseda, ale jako pan ministr financí.

Download XMLDownload textWaveform viewCreate Person name