|

2013-059-02-024b

24. Vládní návrh zákona, kterým se mění zákon č. 111/1994 Sb., o silniční dopravě, ve znění pozdějších předpisů, a další související zákony /sněmovní tisk 998/ - druhé čtení

Date2017-06-28
Meeting2013/059
Agenda Item2013/059/024
Authorizedyes
Sourcehttps://www.psp.cz/eknih/2013ps/stenprot/059schuz/bqbs/b05802406.htm#r0

Javascript seems to be turned off, or there was a communication error. Turn on Javascript for more display options.


index   010 < Page 011 > 012

Místopředseda PSP Jan Bartošek Také děkuji. Táži se na závěrečné slovo pana zpravodaje, zda chce vystoupit. Není tomu tak. Zahajuji podrobnou rozpravu, ve které eviduji několik přihlášek. Nejprve tedy pan poslanec Václav Zemek v podrobné rozpravě. Připraví se paní poslankyně Pekarová, pan zpravodaj Šidlo. Prosím. Poslanec Václav Zemek Děkuji. Jak jsem avizoval, chtěl bych se přihlásit ke svému pozměňovacímu návrhu, který v systému najdete pod číslem 6639. Děkuji. Místopředseda PSP Jan Bartošek Děkuji. Nyní paní poslankyně Pekarová. Prosím. Poslankyně Markéta Pekarová Adamová Děkuji. Také bych se chtěla přihlásit k pozměňovacímu návrhu, který v systému najdete pod číslem 6634. Děkuji. Místopředseda PSP Jan Bartošek Také vám děkuji. Nyní pan zpravodaj, prosím. Poslanec Karel Šidlo se omlouvám, můj pozměňovací návrh není uveden jako sněmovní dokument, proto si dovolím ho přečíst. Legislativně technická úprava: Za prvé. V části první v bodě 53 se text "§ 21" nahrazuje textem "§ 21c". Za druhé. V části páté článek VI se text "dnem 1. července 2017" nahrazuje textem "patnáctým dnem po jeho vyhlášení." Děkuji za pozornost. Místopředseda PSP Jan Bartošek vám také děkuji. Další dvě přihlášky - nejprve pan poslanec Laudát, po něm pan poslanec Kučera v podrobné rozpravě. Prosím. Poslanec František Laudát Děkuji, pane místopředsedo. Dámy a pánové, poslušně hlásím, že se hlásím k číslům pozměňujících návrhů pod čísly 6423 a 6624. Místopředseda PSP Jan Bartošek Děkuji. Nyní pan poslanec Kučera. Prosím. Poslanec Michal Kučera bych se chtěl přihlásit k pozměňovacímu návrhu, který jsem vložil do systému pod číslem 6631 a který jsem řádně zdůvodnil v obecné rozpravě. Místopředseda PSP Jan Bartošek vám děkuji a táži se, zda někdo další se hlásí do podrobné rozpravy. Prosím, pane předsedo, máte slovo. Poslanec Zbyněk Stanjura Tak ta debata je bezesporu zajímavá. zaujalo z vystoupení pana ministra, že máme meziresortní vládní komisi, která řeší sdílenou ekonomiku. by tedy zajímalo, co se pod tím skrývá, když vládní komise řeší sdílenou ekonomiku. Jak dlouho ji řeší a dokdy ji budou řešit? Panu ministrovi se nelíbilo sloveso, které použil pan předseda Kučera. S tím nemám žádný problém, klidně můžeme mít jiné sloveso. O tom problému víme, že je složitý, legislativně složitý, to je třeba si říct, že to není nic jednoduchého. My nenajdeme zahraniční vzory, které bychom mohli případně implementovat. Ale logickou reakci popsal pan poslanec Kopeček (správně Skopeček). A to je jedno, že dneska ještě nevíme, co bude přesně, jak budeme daňově řešit sdílenou ekonomiku. Ale tato vláda zavádí neustále další regulace, které vlastně vytvářejí prostor pro sdílenou ekonomiku. ten názor nemám moc rád, protože jindy zrovna poslanci hnutí ANO jsou moderní a pokrokoví. A ono je to moderní a pokrokové. Je to takové všeobjímající a není to úplně přesné, co si pod tím představit. Ale místo aby se tady skutečně deregulovalo, tak motivací Ministerstva dopravy k této novele je co? Implementace nových předpisů neboli implementace nových regulací. Nebo se pletu, pane ministře? Je tam deregulace? Implementujeme nějakou deregulaci? Pokud ano, tak vás poprosím, nám řeknete, v čem deregulujeme na základě směrnice. A je možné, že mi to uniklo. Tak v tom případě se skutečně omlouvám. A to, že Ministerstvo dopravy nijak neřeší taxislužbu, považuji za chybu. Nic víc, nic míň. Nebudu používat silná slova. Ten problém reálně existuje. Existují obavy na obou dvou stranách, na straně tradičních taxislužeb, které jsou dlouhodobě některými politiky, bych řekl, kriminalizovány paušálně, místo abychom případně říkali "máme tady mnoho výborných taxislužeb, ale pozor, tady tento konkrétní člověk nebo tato konkrétní firma nejsou seriózní", tak se tady pořádají hony na taxikáře. Ono to je mediálně velmi zajímavé. Místo abychom zjednodušili pravidla. Zeptám se pana ministra, jestli si myslí, že je v pořádku a normální v roce 2017 zkoušet místopis. myslím, že každý z nás, když přijede poprvé do Prahy a bude mít navigaci, tak si poradí. Takže žádná snaha ulehčovat podmínky tradičním taxislužbám. Žádná. A když něco dělají někde někteří politici, tak říkají, že je chodí kontrolovat a že v tom udělají pořádek. Takhle paušálně, aniž by říkali, jak jsem přesvědčený, že většina je slušných. Na druhé straně mají obavu i ti, kteří přicházejí s novým, inovativním řešením. A tady slyšíme, že jsou mimo zákon, nezákonní, ale současně tady slyšíme P.R. - pozor, pozor, máme ji tady... nebudu jmenovat žádnou aplikaci, ani zahraniční, ani českou. A nepřipadá mi úplně normální, pane ministře, že tady říkáte pozor, pozor, je tady výborná česká aplikace! To mi přijde trošku v debatě za hranou. Možná jenom jedna, a možná jsou tři. nevím, ale pokud jsou tři, tak bychom tady měli zmínit všechny tři. Případně zhodnotit, která je lepší, která je horší, kdo lepší ceny, kdo lepší pojištění. Nepřijde mi to normální. Ale to samé platí o těch, kteří mluví o zahraniční aplikaci. bych řekl, že to je jen symbol. Že není jediná, že jich je víc. Ale tím, že o tom problému budeme mlčet a nebudeme ho řešit, tak se v tom nijak neposuneme. Maximálně tady jeden za druhým budeme chodit k tomu mikrofonu a budeme tak moudře říkat hmm, ta sdílená ekonomika je tady, technologický pokrok nezastavíme, ale je to složité. Ale to mi přijde z vládních lavic málo, pane ministře. Od toho máte ta ministerstva, od toho máte ty aparáty, abyste ty složité problémy řešili. Ono je hrozně komplikované tohle řešit pozměňujícími návrhy. Jsem rád, že tady jsou, ale tohle mělo řešit ministerstvo. Nicméně ambicí ministerstva - myslím, že je mimořádně málo ambiciózní - bylo implementovat evropskou směrnici.

Download XMLDownload textWaveform viewCreate Person name